Ilka Nagel

Faculty of Education
Norwegian version of this page Position
Assistant Professor
Contact
+4769608197
Study place
Halden
Office nr.
DU1-36

Academic interests

  • Digital Skills in Teaching and Learning
  • Teachers' Professional Digital Competence
  • Continiuous Professional Development
  • Digital Didactical Design
  • Digital Assessment

Courses taught

Background

Work experience

  • 2010 - 2014 Teacher, Strömstad Gymnasium, Sweden
  • 2014 - 2016 Head Teacher, focusing on digitalisation and school development, Strömstad Gymnasium, Sweden
  • 2016- Assistant Professor ICT and Pedagogy, Østfold University College

Education

  • 2002 - 2010 Teacher Education, Germany 390 ECTS (subjects: English, Geograpy)
  • 2012 – 2014 University of Gothenburg, Sweden (German, 60 ECTS)
  • 2014 – 2015 Dalarna University, Sweden (German, 30 ECTS)

 

 

Publications

  • Nagel, Ilka (2016). Plugga glosor på nätet, ger det mer? - Glosinlärning med Webapplikationen Quizlet, I: Tomas Kroksmark (red.),  Skolnära forskning i Strömstads kommun - en exempelsamling: Rapport nr 1:2016.  Strömstads kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen.  Artikkel.  s 91 - 106

View all works in Cristin

  • Aagaard, Toril; Amdam, Synnøve Hedemann; Andreasen, Johan Kristian; Bueie, Agnete Andersen; Bergan, Ingvild; Johnston, Marianne Ulstein; Letnes, Mari-Ann; Nagel, Ilka; Røkenes, Fredrik Mørk; Thingnes, Josef & Lanestedt, Jon (red.) (2020). Profesjonsfaglig digital kompetanse i grunnskolelærerutdanningen: Status i fem utviklingsprosjekter.
  • Brynildsen, Stine Malin & Nagel, Ilka (2020, 03. april). Framtidens skole er her nå. Lærerutdanningen ved Høgskolen i Østfold satser på digital kompetanse.. [Fagblad].  NOKUT annonsebilag i Aftenposten.
  • Nagel, Ilka (2020). Digitalization in Teacher Education in Norway.
  • Arstorp, Ann-Thérèse; Amdam, Synnøve Hedemann; Thingnes, Josef; Nagel, Ilka; Aagaard, Toril; Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild; Røkenes, Fredrik Mørk & Letnes, Mari-Ann (2019). Drøftelser rundt og erfaringsdeling fra to nasjonale tiltak: Den teknologiske skolesekken & Digitalisering i lærerutdanning.
  • Bjørnstad, Gunhild Brænne; Jansson, Benthe Kolberg & Nagel, Ilka (2019). Prosjekt STIL2.0. Samarbeidslæring, studentrespons og digitale verktøy. Gjennomføring og resultater.
  • Bjørnstad, Gunhild Brænne; Jansson, Benthe Kolberg & Nagel, Ilka (2019). Rapport frå prosjektet STIL2.0 ved Høgskolen i Østfold. Delrapport i Sluttrapport for “Studieintensive arbeidsformer ved implementering av femårige grunnskolelærerutdanninger” (STIL).
  • Brynildsen, Stine Malin & Nagel, Ilka (2019). En sammensatt blikk på sammensatte tekster.
  • Brynildsen, Stine Malin; Nagel, Ilka & Engeness, Irina (2019). How Teachers Learn: TeachMeets as a Possible Arena for Teachers' Development of Professional Digital Competence.
  • Brynildsen, Stine Malin; Nagel, Ilka & Engeness, Irina (2019). TeachMeet som arena for å utvikle lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse.
  • Brynildsen, Stine Malin; Nagel, Ilka & Engeness, Irina (2019). TeachMeetsas a PossibleArena for Teachers’ Development of Professional DigitalCompetence.
  • Engeness, Irina & Nagel, Ilka (2019). Orchestrating Group Learning in Science with Digital Animations and Insights into Agency in Learning to Learn.
  • Nagel, Ilka (2019). Hverandrevurdering med verktøyet Studio (før: Arc) i Canvas.
  • Nagel, Ilka (2019). Keynote: Lehren und Lehren im digitalen Kontext.
  • Nagel, Ilka (2019). Scandinavian Hour: Turning passive learners into active learners.
  • Nagel, Ilka & Baltzersen, Rolf K (2019). Samskaping og deling av læringsressurser om digitale fortellinger. Show summary
  • Nagel, Ilka; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Jansson, Benthe Kolberg (2019). Hverandrevurdering av filmede presentasjoner og videoessay i Canvas med verktøyet ARC.
  • Nagel, Ilka & Lunde, Hege (2019). Det lille ekstra - opphavsrett i klassreommet.
  • Nagel, Ilka; Lunde, Hege & Louka, Marit (2019). Det lille ekstra – om opphavsrett i et aktivt og kreativt læringsdesign.
  • Nagel, Ilka & Thingnes, Josef (2019). DigiLU - Digitalisering i Lærerutdanningene.
  • Tonheim, Odd Helge Mjellem; Maugesten, Marianne; Nagel, Ilka & Amdam, Synnøve Hedemann (2019). Fagfornyelsen og didaktisk bruk av programmering og GeoGebra i matematikk - nasjonalt seminar fro UH-tilsette. Show summary
  • Aakervik, Anne-Lise; Nagel, Ilka & Røkenes, Fredrik Mørk (2018, 29. mai). Fremtidens lærerrolle. [Internett].  NTNU Viderebloggen.
  • Bjørnstad, Gunhild Brænne; Jansson, Benthe Kolberg & Nagel, Ilka (2018). Kva kan vi rapportere frå STIL-prosjektet ved HiØ?.
  • Brynildsen, Stine Malin & Nagel, Ilka (2018). Forskningsprosjekt om TeachMeets?.
  • Nagel, Ilka (2018). 1. I vilken grad kan tillgång till film av en muntlig presentation intensivera reflektionsprocessen och förbättra feedbacken? 2. Hur upplever 1. års studenter videoessay som redovisningsform av observasjoner i praksis?.
  • Nagel, Ilka (2018). Designing for Active Learning - teaching and assessing with video.
  • Nagel, Ilka (2018). How to experience unprecedented levels of engagement via teaching and assessing with video. Show summary
  • Nagel, Ilka (2018). Læringsdesign og Canvas - Eksempel från HiØ.
  • Nagel, Ilka (2018). Videofeedback.
  • Nagel, Ilka; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Jansson, Benthe Kolberg (2018). STIL 2.0 - Studieintensive læringsformer 2.0 (foreløpige resultat).
  • Nagel, Ilka; Rückwart, Till & Hanke, Florian (2018, 25. august). VIDEOFEEDBACK IN DER LEHRE. [Internett].  Hochschulforum für Digitalisering - Blogg.
  • Nagel, Ilka & Thingnes, Josef (2018). Digitalisering i Lærerutdanningene (DigiLU)- Presentasjon av prosjektet.
  • Nohr, Magnus; Nagel, Ilka & Bratvold, Eva (2018). Vellykket kompetanseheving med MOOC. Show summary
  • Aae, Rune; Braaten, Bjørn Espen Pontus; Rasmussen, Adrian Kristinsønn; Eriksen, Odd; Nohr, Magnus; Nagel, Ilka & Øen, Hilde (2017). Technology Outdoors online course (MOOC).
  • Nagel, Ilka (2017). (ganz) Neue Medien im Unterricht.
  • Nagel, Ilka (2016). Plugga glosor på nätet, ger det mer? -Glosinlärning med Webapplikationen Quizlet.

View all works in Cristin

Published June 12, 2018 4:21 PM - Last modified Sep. 22, 2019 6:05 PM