Aktuelle saker

Publisert 14. okt. 2020 09:39

Samira Jamouchi, medlem av forskningsgruppen Kunst, kreativitet og innovasjon, og kunstner og førstelektor i faget kunst og håndverk ved Avdeling for lærerutdanning, har fått publisert artikkelen: "Unfolding aspects of affective togetherness. Building relations through a performative approach to art education” i det internasjonale og anerkjente tidsskriftet MATTER: Journal of New Materialism Research.

Publisert 19. nov. 2019 16:00

I midten av november hadde det nyetablerte nordiske nettverket Languages in the Multilingual Classroom (LAMUC) sin første samling. Nettverket vil være en møteplass for forskere, lærerutdannere og lærerstudenter og behandler spørsmål som har å gjøre med alle typer flerspråklighet i skolesammenheng.

Bildet viser fem kvinnelige forskere fra Høgskolen i Østfold
Publisert 28. okt. 2019 13:23

Hvordan kan vi eksperimentere med pedagogikk i det 21. århundre? Fem forskere fra Høgskolen i Østfold gir noen forslag i artikkelen «Sounds of Scissors: Eventicising Curriculum in Higher Education», som de har publisert i en internasjonal artikkelsamling utgitt av det britisk-amerikanske forlaget Palgrave Macmillian.

Bildet viser Irina og Magnus i et rom for opptak av video til nettundervisning.
Publisert 21. okt. 2019 09:50

– Engasjement er en viktig forutsetning for læring, og videoer er et av de mest sentrale verktøyene for å styrke studentenes engasjement i nettbasert læring, skriver Irina Engeness og Magnus Nohr fra Høgskolen i Østfold i en forskningsartikkel publisert i CEUR Workshop Proceedings.

Publisert 1. juli 2019 13:10

Boka «Teachability and learnability across languages» fyller et forskningsgap ved det at den undersøker både språktilegnelse, språkundervisning og språkvurdering og testing i lys av én bestemt språkinnlæringsteori, nemlig Prosessbarhetsteorien. 

Publisert 26. juni 2019 15:11

Kristine Høeg Karlsen presenterte prosjektet "Den kulturelle skolesekken i lærerutdanningen - å styrke lærerstudenter for partnerskap som fremtidige lærere" på Nordic Forum for Dance Research (NOFOD) 13. juni 2019.

Publisert 26. juni 2019 13:36

Førsteamanuensis Kristine Høeg Karlsen deltok på et såkalt rundebord om dansens plass i lærerutdanningen på Kroppsøvingskonferansen på Norges Idrettshøgskole 7. juni 2019.

Publisert 17. juni 2019 11:08

Hun har ledet et høyt prioritert satsingsområde på forskning innen skole og lærerutdanning ved høgskolen i fire år. Nå kan Hilde Wågsås Afdal stolt presentere resultater som vil bidra til bedre organisering og innhold av lærerutdanningen og praksisfeltet.