Sanna Forsström disputerer: Matematikk med roboter i ungdomskolen

Sanna Forsström disputerer 21. oktober for ph.d.-graden ved Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett, Høgskulen på Vestlandet (HVL) med avhandlinga: "Doing Mathematics with Robots: an Activity Theoretical Perspective on the Links between Mathematics and Programming in Classroom Activities".

Sanna Erika Forsström

Programmering har blitt en del av matematikkundervisningen i skolen. Men hvilke utfordringer gir dette for lærerne? Vil programmeringen ta tid og energi fra annen kunnskap som skal læres? Hva skjer med lærerrollen om ikke matematikklæreren kan nok om programmering? Hvordan kan programmering knyttes til forskjellige fagområder i matematikk? Og hvordan påvirker programmering elevenes læring i matematikk?    

Informasjon om disputasen: Matematikk med roboter i Ungdomskolen

Disputasen foregår digitalt og kommer etter prøveforelesningen den 21. oktober 2020, kl. 15.00.

Publisert 8. okt. 2020 16:27 - Sist endret 8. okt. 2020 16:56