Camilla Häbler

Avdeling for lærerutdanning
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt
+4769608110
+4790204539
Studiested
Halden
Kontornr.
F1-067

Faglige interesser

  • Norsk og nordisk skjønnlitteratur
  • Litteraturdidaktikk

  • Barne- og ungdomslitteratur

Undervisning

Bakgrunn

  • Høgskolepedagogikk, HiØ
  • Master i nordisk litteratur, UiO
  • Cand. mag. med nordisk, statsvitenskap og fransk, HiØ og UiO
  • Allmennlærer, HiØ

Verv

  • Trinnleder for femårig grunnskolelærerutdanning 5-10

 

Publikasjoner

  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2019). "Bøker kan aldri erstattes".
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2018). Digitalisering i begynneropplæringen med fokus på skriftspråkopplæringen.
  • Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion & Næsje, Ragnhild Louise (2018). MAGLU-studentenes profesjonsfaglige og norskdidaktiske refleksjon.
  • Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion & Næsje, Ragnhild Louise (2018). Refleksjon som læringsverktøy: MAGLU-studentenes profesjonsfaglige og norskdidaktiske refleksjon.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2017). Litteraturdidaktikk i et danningsperspektiv: Bildebøker og den litterære samtalen.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2016). "Et blikk på skrivekulturen i to femteklasser.".
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2016). Skriving i det flerspråklige klasserommet.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2015). Prosessorientert sjangerpedagogikk i det flerspråklige klasserommet. Et blikk på skrivekulturen i to femteklasser.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2015). Sjangerpedagogikk i det flerkulturelle klasserommet.
  • Elisenberg, Marion & Häbler, Camilla (2014). Sjangerpedagogikk på mellomtrinnet.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2014). Sjangerskriving i grunnskolen.
  • Häbler, Camilla (2012). Mennesker på vandring - litteratur i bevegelse.
  • Häbler, Camilla (2011). Den andre leseopplæringen.
  • Häbler, Camilla (2010). Lesing som grunnleggende ferdighet.
  • Häbler, Camilla (2010). Norskfaget i overgangen mellom ungdomsskole og videregående skole.
  • Häbler, Camilla (red.) (2009). Lesing for lærere på barnetrinnet 1 (30 stp.)- Kompetanse for kvalitet.
  • Häbler, Camilla (2009). Studieplan for "Lesing for lærere på barnetrinnet 1", 30 studiepoeng.
  • Häbler, Camilla (2007). En retorisk dance macabre: Språk, ironi og meningsbevegelse i Thure Erik Lunds Grøftetildragelsesmysteriet.
  • Häbler, Camilla (2007). Kvinner i litteraturen.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:25 - Sist endret 22. sep. 2019 21:19