Eva Martinsen Dyrnes

Avdeling for lærerutdanning
English version of this page Stilling
Førstelektor
Kontakt
+4769608104
Studiested
Halden
Kontornr.
FU1-75

Faglige interesser

  • Yrkesfagopplæring
  • Yrkesfaglæreren i det mangfoldige klasserommet
  • Spesialundervisning i yrkesfaglig opplæring

Undervisning

  • Yrkespedagogikk og yrkesdidaktikk, Praktisk pedagogisk utdanning for yrkesfaglærere
  • Videreutdanning for yrkesfaglærere
  • Spesialundervisning i yrkesfaglig opplæring, Master spesialpedagogikk

Bakgrunn

Arbeidserfaring

  • Rådgiver i videregående skole
  • Yrkesfaglærer, helse- og oppvekstfag i videregående skole
  • Norsklærer på studiespesialiserende og yrkesfaglig program i videregående skole
  • Sosialkurator i sosialkontor og barnevern

Utdanning

  • Master i sosialt arbeid
  • Praktisk-pedagogisk utdanning
  • Kollegaveiledning
  • Norskfaglig utdanning (100 studiepoeng)
  • Vernepleier

Samarbeid

  • OsloMet - om yrkesfaglærerutdanningen
  • NMBU - om det mangfoldige klasserommet

Publikasjoner

  • Breilid, Nils & Dyrnes, Eva Martinsen (2017). Bestyrkende faktorer som fremmer en positiv overgang fra skole til varig arbeidslivstilknytning for elever i lærekandidat-ordningen.. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.  ISSN 2464-4153.  2, s 1- 22 . doi: 10.7577/sjvd.2179 Fulltekst i vitenarkiv. Vis sammendrag
  • Dyrnes, Eva Martinsen; Johansen, Gerd & Jonsdottir, Gudrun (2015). Hvordan forbereder PPU lærerstudenter på møtet med det flerkulturelle klasserommet?. Norsk pedagogisk tidsskrift.  ISSN 0029-2052.  99(3-4), s 220- 232
  • Luthen, Geir Sverre; Dyrnes, Eva Martinsen & Nätt, Tom Heine (2014). Students participation in an facebook group related to a university college course, In Eystein Arntzen (ed.),  Educating for the future : Proceedings of the ATEE 38th Annual Conference, Halden 2013.  ATEE - Association for Teacher Education in Europe.  ISBN 978-90-8156-397-0.  Chapter.  s 358 - 371

Se alle arbeider i Cristin

  • Dyrnes, Eva Martinsen (2019). Å utdanne verdens beste fagarbeidere.
  • Dyrnes, Eva Martinsen & Jonsdottir, Gudrun (2018). Prospective teachers`encounters with student diversity.
  • Dyrnes, Eva Martinsen & Sträng, Dan Roger (2018). Kollektiv yrkesläreridentitet.
  • Breilid, Nils & Dyrnes, Eva Martinsen (2017). Identifying significant factors which can contribute to successful transitions from school to lasting employment affiliation for pupils with special needs in vocational training programs.
  • Dyrnes, Eva Martinsen (2017). Diversity and mul¬ticultural classrooms - reflective letter-writing to increase future teachers self-awareness.
  • Jonsdottir, Gudrun & Dyrnes, Eva Martinsen (2017). Diversity and multicultural classrooms - reflective letter-writing to increase Teachers students self-awerness.
  • Rekdahl, Merete Chatrin & Dyrnes, Eva Martinsen (2017). Utviklingsprosjekt med digitale verktøy og medier. Et Puls prosjekt..
  • Dyrnes, Eva Martinsen (2016). Det gode møtet som motivasjon for å komme på skolen og lære.
  • Dyrnes, Eva Martinsen (2015). Hva fremmer yrkesdeltakelse for yrkesfagelever med spesialundervisning?.
  • Dyrnes, Eva Martinsen (2015). Hva kan fremme yrkesdeltakelse for yrkesfagelever med spesialundervisning?.
  • Dyrnes, Eva Martinsen & Jonsdottir, Gudrun (2015). Let’s make a plan: Educating future teachers for understanding and managing the multicultural classroom.
  • Sträng, Dan Roger & Dyrnes, Eva Martinsen (2015). Fagyrkeslærere som klasseromsforskere. Vurdering for læring på PPU Yrkesfag.
  • Sträng, Dan Roger & Dyrnes, Eva Martinsen (2015). PPU Yrkesfag – en praksisnær lærerutdanning i forandring.
  • Dyrnes, Eva Martinsen & Johansen, Gerd (2014). Inspecting the blind spots: How are Cultural diversity treated in teacher education in Norway?.
  • Arnesen, Anne-Lise; Dyrnes, Eva Martinsen & Holte, Kjersti E. Lien (2013). “I take one day at a time”. Aims and contradictions in support strategies for young people ‘at risk’ in vocational schooling: Symposium at ATEE conference 2013: Diversity and social justice as a challenge in future.
  • Arnesen, Anne-Lise; Dyrnes, Eva Martinsen & Holte, Kjersti E. Lien (2013). Special education – special risk? Troubling pathways to vocational competence for young people in upper secondary education.
  • Arnesen, Anne-Lise; Holte, Kjersti E. Lien & Dyrnes, Eva Martinsen (2013). “When One Door Shuts, Another Opens”! How Young People ‘At Risk’ Experience their Schooling towards a Vocational Career.
  • Arnesen, Anne-Lise; Nilsen, Sigmund Egil; Holte, Kjersti E. Lien & Dyrnes, Eva Martinsen (red.) (2013). Elevers vei mot yrkeskompetanse -tilrettelegging av opplæring (unntatt offentlighet).
  • Dyrnes, Eva Martinsen (2013). Det gode møtet som motivasjon til å fullføre. Bedre Skole.  ISSN 0802-183X.  (1), s 65- 68
  • Dyrnes, Eva Martinsen; Arnesen, Anne Lise & Holte, Kjersti E. Lien (2013). "I take one day at a time" Aims and contradictions in support strategies for young people "at risk" in vocational schooling, In Eystein Arntzen (ed.),  Educating for the future, 38th Annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe, Halden, 22th - 25th August, 2013.  Høgskolen i Østfold.  Abstract.
  • Dyrnes, Eva Martinsen & Holte, Kjersti E. Lien (2013). When vulnerability meets demands in vocational education - An ethnographic study of a small upper secondary school and the students`experiences.
  • Dyrnes, Eva Martinsen; Luthen, Geir Sverre & Nätt, Tom Heine (2013). Facebook as a communication tool in Secondary Teacher Education.
  • Dyrnes, Eva Martinsen; Luthen, Geir Sverre & Nätt, Tom Heine (2013). Facebook as a communication tool in secondary teacher education, In Eystein Arntzen (ed.),  Educating for the future, 38th Annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe, Halden, 22th - 25th August, 2013.  Høgskolen i Østfold.  97.  s 128 - 129
  • Holte, Kjersti E. Lien & Dyrnes, Eva Martinsen (2013). I take one day at a time Young people "at risk" in vocational schooling envisioning their future career.
  • Holte, Kjersti E. Lien; Dyrnes, Eva Martinsen & Arnesen, Anne Lise (2013). Special education - special risk? Troubling pathways to vocational competence for young people at risk in upper secondary education, In Eystein Arntzen (ed.),  Educating for the future, 38th Annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe, Halden, 22th - 25th August, 2013.  Høgskolen i Østfold.  Abstract.
  • Dyrnes, Eva Martinsen (2012). The quality of relations between students and teachers in upper secondary schools.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:20 - Sist endret 16. sep. 2019 18:51