Hilde Sofie Fjeld

Avdeling for lærerutdanning
English version of this page Stilling
Førstelektor
Kontakt
+4769608419
Studiested
Halden
Kontornr.
A1-021

Faglige interesser

Pedagogikk, utdanningsledelse, mangfold i skolen.

Undervisning

Underviser i pedagogikk ved lærerutdanningen. 

Bakgrunn

  • Allmennlærerutdanning ved Høgskolen i Østfold
  • Master i utdanningsledelse
  • Lærer  i grunnskolen, barneskole og ungdomsskole
  • Rådgiver på ungdomstrinnet
  • Undervisningsinspektør og rektor på barnetrinn og ungdomstrinn
  • Universitetslektor i utdanningsledelse ved Universitetet i Oslo
  • Førstelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Østfold

Verv

Medlem av ansettelsesutvalget ved Høgskolen i Østfold

Styremedlem Utdanningsforbundet Høgskolen i Østfold

Varamedlem Avdelingsstyret, Avdeling for lærerutdanning

Publikasjoner

  • Spernes, Kari Iren & Fjeld, Hilde Sofie (2017). Vilje, men manglende handlekraft – skolelederes forståelse av tospråklige faglæreres plass i skolens læringsfellesskap. Acta Didactica Norge.  ISSN 1504-9922.  11(2), s 1- 20 . doi: 10.5617/adno.4334 Fulltekst i vitenarkiv.
  • Fjeld, Hilde Sofie & Spernes, Kari Iren (2015). Ingen jevnbyrdighet, tross gode intensjoner: vilkår for samarbeid mellom klasselærere og tospråklige lærere. Norsk pedagogisk tidsskrift.  ISSN 0029-2052.  99(3-4), s 233- 243 Fulltekst i vitenarkiv.

Se alle arbeider i Cristin

  • Fjeld, Hilde Sofie; Æsøy, Knut Ove & Dybvikstrand, Trine Sofie (2020). Lærerpraksis og pedagogisk teori. Universitetsforlaget.  ISBN 9788215029740.  256 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Fjeld, Hilde Sofie; Hoff-Jenssen, Reidun; Maugesten, Marianne & Bjørnstad, Gunhild Brænne (2020). Rapport om studentpraksis i Malawipraksis - et samarbeid mellom Høgskolen i Østfold, Kjølberg skole og skoler i Malawi.
  • Fjeld, Hilde Sofie & Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug (2019). Leadership networks in changing contexts.
  • Hoff-Jenssen, Reidun & Fjeld, Hilde Sofie (2019). What is the significance of foreign practice in Malawi for student teachers' professional understanding and development?.
  • Fjeld, Hilde Sofie; Hoff-Jenssen, Reidun & Grinderud, Kristine Charlotte (2018). Leadership of teacher’s collective learning.
  • Fjeld, Hilde Sofie & Spernes, Kari Iren (2018). Bilingual teachers’ professional identity.
  • Æsøy, Knut Ove; Dybvikstrand, Trine Sofie & Fjeld, Hilde Sofie (2018). On how to perceive and present the form of a phenomenon.
  • Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie & Spernes, Kari Iren (2017). Kultforståelse i organisasjoner og mellom mennesker..
  • Spernes, Kari Iren & Fjeld, Hilde Sofie (2017). Vilje, men manglende handlingskraft.
  • Ebeltoft, Nini & Fjeld, Hilde Sofie (2015). "Networking - a tool for school development and organisational change?" (Tittel på forelesning).
  • Ebeltoft, Nini & Fjeld, Hilde Sofie (2014). "Translations and associations. A study of enactments and processes of institutionalisation related to governmental efforts of educational development in lower secondary schools in Norway" Research project..

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:21 - Sist endret 31. okt. 2019 10:02