Ilka Nagel

Avdeling for lærerutdanning
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt
+4769608197
Studiested
Halden
Kontornr.
DU1-36

Faglige interesser

  • Digital kompetanse og læring
  • Lærerens profesjonsfaglig digital kompetanse
  • Digital Didaktisk Design 
  • Digital vurdering

Undervisning

Bakgrunn

Arbeidserfaring

  • 2010 - 2014 Lärare, Strömstad Gymnasium, Sverige
  • 2014 - 2016 Förstelärere med fokus på digitaliering, Strömstad Gymnasium, Sverige
  • 2016- Høgskolelektor IKT og pedagogikk, Høgskolen i Østfold

Utdanning

  • 2002 - 2010 Gymnasielärerutbildning i Tyskland 390 ECTS (utbildat för att undervisa skolår 5-13 i Engelska och Geografi)
  • 2012 – 2014 Göteborgs Universitet (Tyska, 60 hp)
  • 2014 – 2015 Dalarnas Högskola (Tyska, 30 hp)

Prosjekter

Publikasjoner

  • Aagaard, Toril; Amdam, Synnøve Hedemann; Andreasen, Johan Kristian; Bueie, Agnete Andersen; Bergan, Ingvild; Johnston, Marianne Ulstein; Letnes, Mari-Ann; Nagel, Ilka; Røkenes, Fredrik Mørk; Thingnes, Josef & Lanestedt, Jon (red.) (2020). Profesjonsfaglig digital kompetanse i grunnskolelærerutdanningen: Status i fem utviklingsprosjekter.
  • Brynildsen, Stine Malin & Nagel, Ilka (2020, 03. april). Framtidens skole er her nå. Lærerutdanningen ved Høgskolen i Østfold satser på digital kompetanse.. [Fagblad].  NOKUT annonsebilag i Aftenposten.
  • Nagel, Ilka (2020). Digitalization in Teacher Education in Norway.
  • Arstorp, Ann-Thérèse; Amdam, Synnøve Hedemann; Thingnes, Josef; Nagel, Ilka; Aagaard, Toril; Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild; Røkenes, Fredrik Mørk & Letnes, Mari-Ann (2019). Drøftelser rundt og erfaringsdeling fra to nasjonale tiltak: Den teknologiske skolesekken & Digitalisering i lærerutdanning.
  • Bjørnstad, Gunhild Brænne; Jansson, Benthe Kolberg & Nagel, Ilka (2019). Prosjekt STIL2.0. Samarbeidslæring, studentrespons og digitale verktøy. Gjennomføring og resultater.
  • Bjørnstad, Gunhild Brænne; Jansson, Benthe Kolberg & Nagel, Ilka (2019). Rapport frå prosjektet STIL2.0 ved Høgskolen i Østfold. Delrapport i Sluttrapport for “Studieintensive arbeidsformer ved implementering av femårige grunnskolelærerutdanninger” (STIL).
  • Brynildsen, Stine Malin & Nagel, Ilka (2019). En sammensatt blikk på sammensatte tekster.
  • Brynildsen, Stine Malin; Nagel, Ilka & Engeness, Irina (2019). How Teachers Learn: TeachMeets as a Possible Arena for Teachers' Development of Professional Digital Competence.
  • Brynildsen, Stine Malin; Nagel, Ilka & Engeness, Irina (2019). TeachMeet som arena for å utvikle lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse.
  • Brynildsen, Stine Malin; Nagel, Ilka & Engeness, Irina (2019). TeachMeetsas a PossibleArena for Teachers’ Development of Professional DigitalCompetence.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:21 - Sist endret 8. sep. 2019 22:48