Ragnhild Louise Næsje

Avdeling for lærerutdanning
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt
+4769608191
Studiested
Halden
Kontornr.
062

Faglige interesser

  • Begynneropplæring i norskfaget
  • Barne- og ungdomslitteratur

Undervisning

  • Underviser i norsk og norskfaglige emner i grunnskolelærerutdanningene og barnehagelærerutdanningen.  
  • Utfører eksterne oppdrag i begynneropplæring i norskfaget innenfor DEKOM (etterutdanning i grunnskolen).

Bakgrunn

Arbeidserfaring: 

5 års undervisningserfaring i skolen: primært barneskole og videregående skole (2011-2016)

Utdanning: 

  • Pedagogisk veiledning (30 stp) - fra 2018
  • Masterstudium i kultur- og språkfagenes didaktikk, med fordypning i norsk - fra 2016.
    Tittel på masteroppgaven: "Nyere norsk fantasy for barn og unge, en analyse av Lars Mæhles Landet under isen (2009)"
  • Årsstudium i norsk
  • PPU - Praktisk-pedagogisk utdanning
  • Cand.mag i økonomi og administrasjon (2 år) og folkekunst (2 år) 

 

Publikasjoner

  • Berggren, Stein Arnold & Næsje, Ragnhild Louise (2019). Fantasy meets Math. Presentasjon av gjennomføring av Storyline på 18MaGlu 1-7..
  • Berggren, Stein Arnold; Næsje, Ragnhild Louise; Ludvigsen, Ar & Karlsen, Kristine Høeg (2019). Fantasy meets math.
  • Næsje, Ragnhild Louise; Remberg Høeg, Heidi & Karlsen, Kristine Høeg (2019). Inn i fortellingen, ut i det kreative – En kvalitativ studie av læreres tilbakemeldingspraksis i kreativ skriving i begynneropplæringen i norsk.
  • Axelsson, Marcus & Næsje, Ragnhild Louise (2018). Lena Lid's and Tonje Glimmerdal's journey to France, Germany and the UK: Visual and textual translations of the Norwegian heroine - a case study. Vis sammendrag
  • Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion & Næsje, Ragnhild Louise (2018). MAGLU-studentenes profesjonsfaglige og norskdidaktiske refleksjon.
  • Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion & Næsje, Ragnhild Louise (2018). Refleksjon som læringsverktøy: MAGLU-studentenes profesjonsfaglige og norskdidaktiske refleksjon.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Berggren, Stein Arnold; Ludvigsen, Ali Reza; Næsje, Ragnhild Louise & Høeg, Ellen (2018). Teaching early learning in mathematics—qualitative study on student teachers’ experiences with the Storyline approach.
  • Næsje, Ragnhild Louise (2018). Nyere norsk fantasy for barn og unge: En analyse av Lars Mæhles roman Landet under isen (2009).

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:22 - Sist endret 21. nov. 2018 08:51