Reidun Hoff-Jenssen

Avdeling for lærerutdanning
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt
+4769608129
+4748182708
Studiested
Halden
Kontornr.
E1-054

Faglige interesser

  • Læringsmiljø
  • Differensiert undervisning
  • Profesjonsutvikling
  • Skoleutvikling
  • Forskningsbasert lærerutdanning

 

Undervisning

Underviser i pedagogikk  på:

 

Bakgrunn

Arbeidserfaring:

  • Undervisning i barne- og ungdomsskole, Bærum kommune 1999 - 2007
  • Undervisning i barne- og ungdomsskole, Halden kommune 2008 - 2014
  • Fagleder Halden kommune 2011 - 2014
  • Undervisning ved grunnskoleutdanningen, Høgskolen i Østfold, 2014 -

 

Utdanning:

  • Allmnnlærer, Høgskolen i Sogn og Fjordane
  • Grunnfag spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo
  • Mellomfagstillegg pedagogikk, Universitetet i Oslo
  • Hovedfag pedagogikk, Universitetet i Oslo

 

Publikasjoner

  • Sørmo, Dag; Jensen, Roald; Hoff-Jenssen, Reidun & Karlsen, Kristine Høeg (2018). Teachers' professional knowledge. A critical analysis of newly qualified teachers' experiences, knowledge and roles - do they matter: for whom and for what?, In Roman Dorczak (ed.),  Leading and Managing for Development.  Jagiellonian University Institute of Public Affairs.  ISBN 9788365688231.  KAPITTEL.

Se alle arbeider i Cristin

  • Hoff-Jenssen, Reidun & Fjeld, Hilde Sofie (2019). What is the significance of foreign practice in Malawi for student teachers' professional understanding and development?.
  • Hoff-Jenssen, Reidun & Kleppe, Astrid Meling (2019). Hvordan kan tolærersystemet brukes som et pedagogisk virkemiddel og bidra til å øke inkludering?.
  • Hoff-Jenssen, Reidun & Kleppe, Astrid Meling (2019). «Increased teacher density into a system - a qualitative study of systematic use of two teachers in the classroom with an inclusiv perspecitv».
  • Fjeld, Hilde Sofie; Hoff-Jenssen, Reidun & Grinderud, Kristine Charlotte (2018). Leadership of teacher’s collective learning.
  • Hoff-Jenssen, Reidun; Afdal, Hilde Wågsås & Spernes, Kari Iren (2018). Critical reading as a social activity for the purpose of academic and professional learning in teacher education.
  • Hoff-Jenssen, Reidun; Afdal, Hilde Wågsås & Bjerke, Mari Oberg (2017). Basic skills beyond the school subjects? What do 1st-4th grade teachers identify and approach as ‘basic skills’?.
  • Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie & Spernes, Kari Iren (2017). Kultforståelse i organisasjoner og mellom mennesker..
  • Sørmo, Dag; Jensen, Roald; Karlsen, Kristine Høeg & Hoff-Jenssen, Reidun (2017). Teachers' professional knowledge. A critical analysis of newly qualified teachers' experiences, knowledge and roles - do they matter: for whom and for what?.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:23 - Sist endret 11. juni 2019 15:24