Stine Malin Brynildsen

Avdeling for lærerutdanning
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt
+4769608324
+4799036311
Studiested
Halden
Kontornr.
DU1036

Faglige interesser

Pedagogisk og hensiktsmessig bruk av digitale verktøy i læring og undervisning!

Lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse (PfDK). Fagansvarlig for utvikling og gjennomføring av vår nye PfDK-mooc i norsk, rettet mot vgs-lærere (Kompetanse for kvalitet).

Kreativ og god undervisning i norsk- og engelskfaget - både digital og analog! Har master i nordisk litteratur og derfor et hjerte som banker ekstra for litterære tekster. 11 års erfaring som lærer i videregående skole. 

Skriver sporadiske #vIKTig-blogginnlegg, hovedsakelig om skole, læring og digitalisering.

Undervisning

IKT for lærere
Grunnleggende IKT-opplæring
DigiLU - Digitalisering av lærerutdanningene (prosjekt)

Profesjonsfaglig digital kompetanse 11.-13. trinn (30 stp, KfK)

Bakgrunn

Arbeidserfaring:

2018 -   : Høgskolelektor ved lærerutdanningen, seksjon for IKT og læring, HiØ

2017- 2018: Prosjektleder og pedagogisk veileder, Kreasjon AS

2009 - 2018: Lektor med tilleggsutdanning, Frederik II videregående skole

2006 - 2009: Lektor med tilleggsutdanning, Frogn videregående skole

 

Utdanning:

2016 - 2017: Norsk som andrespråkspedagogikk, HiØ

2016 (vår): Smart læring MOOC, NTNU

2004 - 2006: Master i litteraturstudier - nordisk litteraturvitenskap, UiO

2002 - 2003: Praktisk- pedagogisk utdanning (PPU), UiO

2002 (vår): Nordisk mellomfag, NTNU

2001 - 2002: Nordisk grunnfag, NTNU

2000 (vår): Ex.phil og ex.fac, UiO

1999 (høst): Engelsk mellomfag, University of York

1998 - 1999: Engelsk grunnfag, HiØ

 

 

 

Forskergrupper

Emneord: DigiLU, ikt og læring, pfdk, norskfaget

Publikasjoner

  • Brynildsen, Stine Malin (2019). Kreative sammensatte tekster med O365/PC.
  • Brynildsen, Stine Malin (2019). Nytt TeachMeet 13. mars.
  • Brynildsen, Stine Malin (2019). Skjerm eller papir? Ja takk, begge deler!. Utdanningsnytt.no.
  • Brynildsen, Stine Malin (2019). Å skape kreative sammensatte tekster.
  • Brynildsen, Stine Malin (2019). Å skape kreative sammensatte tekster.
  • Brynildsen, Stine Malin & Nagel, Ilka (2019). En sammensatt blikk på sammensatte tekster.
  • Brynildsen, Stine Malin (2018). Engasjerende leser.
  • Brynildsen, Stine Malin (2018). Engasjerende leser.
  • Brynildsen, Stine Malin (2018). Engasjerende leser.
  • Brynildsen, Stine Malin (2018). Microsoft Teams som ramme for skolearbeidet.
  • Brynildsen, Stine Malin (2018). Microsoft Teams som ramme for skolearbeidet.
  • Brynildsen, Stine Malin (2018). Microsoft Teams som ramme for skolearbeidet.
  • Brynildsen, Stine Malin (2018, 25. september). "When you see students lighting up, being creative, and doing well academically — as well as having fun – that is rewarding.". [Internett].  Daily Edventures.
  • Brynildsen, Stine Malin & Nagel, Ilka (2018). Forskningsprosjekt om TeachMeets?.
Publisert 1. sep. 2018 08:00 - Sist endret 28. mars 2019 09:00