Nakke- og skulderskole

Hvordan kan du ta vare på nakke og skuldre i jobben du har? Stamina Helse ved bedrifts fysioterapeut Hege Auberg tilbyr 3 ganger 45 minutters opplegg hvor øvelser for nakke og skuldre er i fokus, både for deg som har vært på kurs tidligere og deg som ikke har vært på kurs.

Stamina logo

Hvordan kan du ta vare på nakke og skuldre i jobben du har?

Bli med på kurs, selv om du har vært på kurs tidligere:

Kom fra kontoret ditt og bli med å jobbe aktivt med overanstrengt, statisk belastet og ømme muskler. Hvordan ivareta øynene? Vi snakker om god arbeidsteknikk på kontoret, slik at du kan gå tilbake og virkelig bruke utstyret der for det det er tenkt å være: Hjelpemidler for å beholde sin gode helse og gi deg støtte til å utføre arbeidet ditt.

Gjennom tre kvarter som gjentas tre tirsdager i en periode på fem uker vil du sitte igjen med erfaringen i kroppen på hva dette gjør med deg og for deg.

Noen øvelser vil du ta til deg som dine, siden du kjenner at de gjør deg godt og du ønsker å bruke dem gjennom arbeidsdagen din. Når du har kommet dit er du klar for å mestre dette på egenhånd.

Målet er å gjøre noen gode bevegelser for kroppen gjennom dagen. Vi går fra å trenge det og ønske det til å gjøre noe med det.

  • Massasje er bra og ofte deilig for rygg og nakke.
  • Aktivitet er massasje - bare innenfra!
  • Aktivitet er kroppens egen måte å rydde opp i plagene sine på.
  • Aktivitet er gunstig for alle hjernens funksjoner.
Kurs våren 2020  Kurs høsten 2020

Fredrikstad

  • 25.02.20 kl 14 - 14.45, rom A 419
  • 10.03.20 kl 14 - 14.45, rom A 419
  • 24.03.20 kl 14 - 14.45, rom A 419

Fredrikstad  (rom ikke avklart)

  • 20.10.20 kl 14 - 14.45
  • 03.11.20 kl 14 - 14.45
  • 17.11.20 kl 14 - 14.45

Halden

  • 03.03.20 kl 14 - 14.45, rom E1 062
  • 17.03.20 kl 14 - 14.45, rom VIP rom
  • 31.03.20 kl 14 - 14.45, rom E1 062

Halden (rom ikke avklart)

  • 13.10.20 kl 14 - 14.45
  • 27.10.20 kl 14 - 14.45
  • 10.11.20 kl 14 - 14.45

 Påmelding og spørsmål:

Send til HR ved Ruth Åsa Lier

Publisert 7. mai 2018 10:37 - Sist endret 17. jan. 2020 14:04