Camilla Bjørke

Faculty of Business, Languages and Social Sciences
Norwegian version of this page Position
Associate Professor
Contact
+4769608241
+4790759221
Study place
Halden
Office nr.
A3-060

Academic interests

  • Second/Foreign Language Acquistion
  • Teaching Foreign Language Didactics
  • Multilingualism
  • Metacognition in Language Learning and Teaching
  • Early Language Learning and Teaching
  • German Language and Literature
  • Norwegian as a Second Language

Courses taught

Background

Education:
Candidata Philologae, University of Bergen, Norway. Subjects: German, Norwegian, Music.
PhD courses, University of Oslo, Norway

Work Experience:
Associate Professor in Foreign Language Learning and Teaching, Østfold University College,
2016 - to date.
Assistant Professor in German Linguistics, Østfold University College, 1998-2016
Assistant Professor in German Didactics, part-time, 2012-2016
Assistant Professor in German Linguistics, University of Stavanger, 1997
Assistant Professor in German Linguistics, Østfold University College, 1995-1996
Teacher in Norwegian and German in Upper Secondary School, Bergen, 1994-1995

 

Positions held

  • Leader of the research group Language Teaching and Learning

Partners

 

Publications

  • Bjørke, Camilla (2020). Vocabulary learning, In Christian Carlsen; Magne Dypedahl & Sarah Hoem Iversen (ed.),  Teaching and Learning English.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 9788202671082.  Chapter 16.  s 283 - 303
  • Bjørke, Camilla (2020). Vokabular og ordinnlæring, I: Camilla Bjørke & Åsta Haukås (red.),  Fremmedspråksdidaktikk.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 9788202671099.  Kapittel 9.  s 163 - 204
  • Bjørke, Camilla & Grønn, Berit (2020). Lesing i fremmedspråk, I: Camilla Bjørke & Åsta Haukås (red.),  Fremmedspråksdidaktikk.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 9788202671099.  Kapittel 8.  s 141 - 162
  • Bjørke, Camilla & Grønn, Berit (2020). Muntlige ferdigheter, I: Camilla Bjørke & Åsta Haukås (red.),  Fremmedspråksdidaktikk.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 9788202671099.  Kapittel 5.  s 84 - 103
  • Bjørke, Camilla & Haukås, Åsta (2020). Fremmedspråksdidaktikk før og nå, I: Camilla Bjørke & Åsta Haukås (red.),  Fremmedspråksdidaktikk.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 9788202671099.  Kapittel 1.  s 18 - 32
  • Bjørke, Camilla (2018). Vocabulary Learning, In Henrik Bøhn; Magne Dypedahl & Gro-Anita Myklevold (ed.),  Teaching and Learning English.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 9788202547615.  10.  s 178 - 198
  • Bjørke, Camilla; Dypedahl, Magne & Haukås, Åsta (2018). Fremmedspråksdidaktikk før og nå, I: Camilla Bjørke; Magne Dypedahl & Åsta Haukås (red.),  Fremmedspråksdidaktikk.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 9788202566739.  Kapittel 1.  s 18 - 32
  • Bjørke, Camilla & Grønn, Berit (2018). Lesing i fremmedspråk, I: Camilla Bjørke; Magne Dypedahl & Åsta Haukås (red.),  Fremmedspråksdidaktikk.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 9788202566739.  8.  s 133 - 152
  • Bjørke, Camilla & Grønn, Berit (2018). Muntlige ferdigheter, I: Camilla Bjørke; Magne Dypedahl & Åsta Haukås (red.),  Fremmedspråksdidaktikk.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 9788202566739.  5.  s 80 - 96
  • Bjørke, Camilla & Grønn, Berit (2018). Tidligere språkstart - et springbrett for en helhetstenking rundt språk og læring. Learning Tech -Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi.  ISSN 2445-7981.  4(1), s 36- 64 . doi: 10.7146/lt.v4i4.110493 Full text in Research Archive. Show summary
  • Bjørke, Camilla & Grønn, Berit (2016). Tidlig språklæring i spansk og tysk - elevenes erfaringer, språkbevissthet og holdninger til flerspråklighet. LMS : Lingua.  ISSN 0023-6330.  (4), s 14- 18
  • Bjørke, Camilla (2014). Vokabular og ordinnlæring, I: Camilla Bjørke; Magne Dypedahl & Gro Anita Myklevold (red.),  Fremmedspråksdidaktikk.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 978-82-02-42450-3.  Kapittel 5.  s 72 - 86
  • Bjørke, Camilla; Dypedahl, Magne & Myklevold, Gro Anita (2014). Hva er fremmedspråksdidaktikk?, I: Camilla Bjørke; Magne Dypedahl & Gro Anita Myklevold (red.),  Fremmedspråksdidaktikk.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 978-82-02-42450-3.  1.  s 19 - 29
  • Bjørke, Camilla & Grønn, Berit (2014). Fremmedspråk på barnetrinnet - quo vadis?. Acta Didactica Norge.  ISSN 1504-9922.  8(2) . doi: http://dx.doi.org/10.5617/adno.1134
  • Bjørke, Camilla & Grønn, Berit (2014). Lesing i språkfagene, I: Camilla Bjørke; Magne Dypedahl & Gro Anita Myklevold (red.),  Fremmedspråksdidaktikk.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 978-82-02-42450-3.  Kapittel 4.  s 58 - 71
  • Bjørke, Camilla & Grønn, Berit (2014). Muntlige ferdigheter i språkfagene, I: Camilla Bjørke; Magne Dypedahl & Gro Anita Myklevold (red.),  Fremmedspråksdidaktikk.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 978-82-02-42450-3.  Kapittel 2.  s 30 - 42

View all works in Cristin

  • Bjørke, Camilla & Haukås, Åsta (red.) (2020). Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 9788202671099.  382 s. Show summary
  • Bjørke, Camilla; Dypedahl, Magne & Haukås, Åsta (red.) (2018). Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 9788202566739.  340 s. Show summary
  • Haukås, Åsta; Bjørke, Camilla & Dypedahl, Magne (ed.) (2018). Metacognition in Language Learning and Teaching. Routledge.  ISBN 9781138633384.  270 s. Full text in Research Archive. Show summary
  • Bjørke, Camilla; Dypedahl, Magne & Myklevold, Gro Anita (red.) (2014). Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 978-82-02-42450-3.  279 s.

View all works in Cristin

View all works in Cristin

Published June 12, 2018 4:31 PM - Last modified Oct. 15, 2018 7:00 PM