Lekh Nath Baral

Nasjonalt senter for engelsk og fremmedspråk i opplæringen
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt
+4769608236
Studiested
Halden
Kontornr.
-

Arbeidsområder

Engelsk, vurdering for læring, flerspråklighet i skolen, andre-fremmedspråkspedagogikk

Bakgrunn

M. Phil. i Fredsstudier fra UiT Tromsø, MA TESOL fra UCL Institute of Education, London, Mastergrad i lærerutdanning fra Tribhuvan University Nepal. 20 års undervisningserfaring på ulike nivåer: grunnskole, videregående og universitet i Nepal, Saudi-Arabia og Norge.

Publikasjoner

  • Baral, Lekh Nath (2009). An Investigation of Authenticity in a Nepalese Secondary ESL Textbook and its Supplementation. Journal of NELTA.  ISSN 2091-0487.  14(1-2), s 1- 13 . doi: 10.3126/nelta.v14i1.3085

Se alle arbeider i Cristin

  • Baral, Lekh Nath (2019). Flerspråklighet og dybdelæring i språkfag.
  • Baral, Lekh Nath (2016). English as a medium of Instruction in Nepals Schools: Transformative or a Reproductive Practice.
  • Baral, Lekh Nath & Vambheim, Vidar (2015). Expansion and Growth of English as a Language of Instruction in Nepal's School Education. Towards Pre-Conflict Reproduction or Post-Conflict Transformation.
  • Baral, Lekh Nath (2009). What ESL students expect from their Teachers: Voices from Nepal.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 17. juni 2019 10:33 - Sist endret 14. okt. 2019 13:10