Programmet tar ikke opp nye studenter

Hva lærer du? (2018–2019)

Studiets læringsutbytte

Kunnskap

Kandidaten

  • kjenner til flere blokkbaserte og tekstbaserte programmeringsspråk, samt deres styrker og svakheter
  • kan bruke og forstå grunnleggende prinsipper i programmering, slik som løkker, tester, variabler, funksjoner og enkel brukerinteraksjon
  • kjenner til hovedprinsippene i hvordan en datamaskin er konstruert og fungerer


Ferdigheter

Kandidaten

  • kan identifisere teknologiske problemer og utforme mulige løsninger ved hjelp av teknologi
  • kan lage kode, feilsøke og forbedre kode, og dokumentere løsningen på en forståelig måte
  • kan kontrollere fysiske objekter, f.eks. bruk av roboter og sensorer
  • kan utføre simuleringer og beregninger basert på matematiske og naturfaglige problemstillinger


Generell kompetanse


Kandidaten

  • kan gjøre rede for hvordan digitalisering påvirker og endrer samfunnet, og dermed påvirker skolens mål og verdier
  • kan reflektere over hvordan programmering kan styrke samarbeid og dybdelæring, og stimulere til entreprenørskap og kreativitet
  • er i stand til å planlegge og gjennomføre kodetimer på ulike klassetrinn, med og uten datamaskin
  • er i stand til å planlegge og undervise i valgfaget "Programmering" på ungdomstrinnet
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 21. nov. 2019 13:45:24