Bachelorstudium i ingeniørfag - industriell design, TRESS

Fakta om programmet

Studiepoeng:
180
Studiets varighet:
3 år
Studiestart:
Juni 2019
Undervisningsspråk:
Se den enkelte emnebeskrivelse
Studiested:
Fredrikstad
Åpner for søking:
1. februar
Ordinær søknadsfrist:
1. mars
Semesteravgift:
NOK 600

Har du sans for brukerorientert produktdesign og for å utforme tekniske og estetiske løsninger som skaper bedre opplevelser for brukere både i det private og offentlige?

Høgskolen i Østfold tilbyr landets eneste ingeniørutdanning innen industriell design på bachelornivå. Studiet gir deg en unik kombinasjon av kreative designfag og tekniske ingeniørfag og åpner for jobbmuligheter i ulike bransjer. Bli med i utviklingen av funksjonelle produkter til nytte for mennesker og samfunnet rundt oss!

Sommerkurs 2019

Som student gjennom TRESS starter du med et 6-ukers sommerkurs i matematikk og fysikk. Sommerkurset 2019 starter mandag 24. juni.

Studenthistorier

  • maren Lager instrumenter til å forske på satelitter og raketter 17. jan. 2019

    Maren Lithun lager instrumenter til å forske på satelitter og raketter. Ved Høgskolen i Østfold tok hun utdanning i industriell design. Det angrer hun ikke på.

  • bojana Design som bidrar til en enklere og tryggere hverdag 17. jan. 2019

    Bojana har en Bachelor i industriell design fra Høgskolen i Østfold og i dag jobber hun som designer hos design og kommunikasjonsbyrået Halogen. – Jeg likte godt mangfoldet av de ulike prosjektene i studiet, og mulighet til å fordype meg mer i en bestemt designretning, sier hun.

  • Student_Andreas_Industriell_design Designer produkter for verdens største selskaper 24. jan. 2018
    Andreas har fullført et Bachelorstudium i industriell design ved Høgskolen i Østfold. Etter studiene fikk han jobb som Lead Designer hos Bartec Pixavi og muligheten til å utvikle og designe produkter for noen av verdens største selskaper.

Kontakt

Studieveileder Beate Aksnes Horrigmo

Telefon: +47 696 08 867

E-post: studier-fred@hiof.no

Programledelse
Avdeling for ingeniørfag,
Wenke E. Fossen og Annette Veberg Dahl