-
Reinertsen, Anne Beate
(2022).
Writing leaderships.
-
Reinertsen, Anne Beate & Blyth, Carmen
(2022).
Walking an Article Into Being Becoming Together .
International review of Qualitative Research.
ISSN 1940-8447.
doi:
10.1177/19408447211002765.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2022).
Trust reform in the public sector.
-
Ulla, Bente; Reinertsen, Anne Beate; Larsen, Ann Sofi & Haugland, Janne
(2022).
Det sammensatte og komplekse eierbegrepet. Om tillitsreform og demokratiske dimensjoner som balanseres i arbeidet for kvalitet.
-
Reinertsen, Anne Beate; Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi; Moxnes, Anna Rigmor; Aslanian, Teresa Katherine & Andersen, Camilla Eline
(2021).
Fugitive Futures and Knowledge Brokering.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2021).
Breaking up with language.
-
-
-
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi & Reinertsen, Anne Beate
(2021).
Kunnskapsmegling og partnerskap for kvalitet.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2021).
“Breaking up with language”.
-
Reinertsen, Anne Beate; Crisostomo, Anita Tvedt & Fallangen, Nina
(2020).
EcoTechnoDataPhilosophical workshop
with wood as/and knowledgeconstructions
.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2020).
The fuzzy and the techie: The ontology of education and epistemic justice: Dataphilosophy and transcurricular praxis in the digital society and education.
Policy Futures in Education.
ISSN 1478-2103.
doi:
10.1177/1478210320923107.
-
Reinertsen, Anne Beate; Crisostomo, Anita Tvedt & Fallingen, Nina Kristin
(2020).
EcoTechnoDataPhilosophical workshop with wood as/and knowledgeconstructions.
-
-
Reinertsen, Anne Beate
(2019).
Digital slow or where does the speed and creative forces reside
.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2019).
Digital Slow or where does the speed and creative force reside.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2019).
Languaging Critical lemon Pedagogies; Liminal Moments of Connectivity and Eco-Justice Place.Making .
-
Reinertsen, Anne Beate
(2019).
Poetry and research.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2019).
Post-Approaches to Education; Post-human Methodologies.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2019).
Unconscious activisms and research as event.
-
Gajic, Bojana & Reinertsen, Anne Beate
(2018).
Lek med elektrisitet!
-
Hovik, Lise & Reinertsen, Anne Beate
(2018).
Betydningen av affekt i kunst for barnehagebarn.
Vis sammendrag
Som en oppfølger til vårens seminar om posthumanisme og kunst for barnehagebarn, inviterer vi nå til seminar om betydningen av affekt i kunst for de minste. Seminaret er knyttet til forestillingen Baby Becomings, som henvender seg til null- til toåringer, og er åpent for alle interesserte.
Vi fortsetter med å stille spørsmål omkring små barns møte med kunst, denne gangen med utgangspunkt i filosofiske tekster av Gilles Deleuze og Felix Guattari. I deres filosofi er kunst en erkjennelsesform på linje med både vitenskap og filosofi, og kunstens språk er affektivt. Affekt kan forstås som det som virker på oss umiddelbart, uavhengig av tanken eller verbaliseringen. Affekt er ikke en psykologisk virkning, men noe mer kroppslig og direkte. Å skape affekter med musikk, lyd, lys, materialer, bevegelser og ulike intensiteter er sentralt i kunst for de minste. Vi åpner også for en dialog omkring det tverrkunstneriske uttrykket i Baby Becomings, som vil bli vist like før seminaret.
-
Hovik, Lise & Reinertsen, Anne Beate
(2018).
Posthumanisme og kunst for barnehagebarn.
Vis sammendrag
Seminaret stiller spørsmål omkring små barns møte med kunst: Trenger de å forstå det de opplever? Kan det finnes flere måter å forstå på? Er ubevisste faktorer en del av forståelsene? Hvilken rolle spiller materialitet, visuelle, lydlige og kroppslige opplevelser? Hvor viktig er utøvernes kompetanse på små barn, improvisasjon og lek? Og ikke minst: På hvilke måter spiller teori og filosofi inn i de kunstneriske prosessene?
Den pågående debatten om posthumanistiske perspektiver i barnehageforskningen vil danne et utgangspunkt for seminaret. Det vil berøre forholdet mellom kunst og forskning, og spørsmålet om hvordan filosofiske nyorienteringer har påvirket både kunsten og forskningen.
Anne Beate Reinertsen, professor i pedagogikk ved Dronning Mauds Minne Høgskole (DMMH), innleder om posthumanisme og barnehageforskning.
Lise Hovik, kunstnerisk leder i Teater Fot og førsteamanuensis i drama og teater ved DMMH, innleder om feltet kunst for de minste, og deler erfaringer fra den skapende prosessen med Verken Fugl eller Fisk.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2017).
Qualia in qualitative inquiry: Compassionate methods for compassionate research generating new insights and theories of education.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2017).
Polycriticality and polyfactual diffractive pedagogies:
Polyapproaches to education
.
-
Reinertsen, Anne Beate; Stien, Kirsten; Liabø, Rebekka Brox & Juntilla, Kristine
(2016).
Methodsfestival and moments of realism; Pedagogies for the 21.st. century.
-
Moe, Merete & Reinertsen, Anne Beate
(2016).
Poeticalization and storying Sissel.
-
Moe, Merete & Reinertsen, Anne Beate
(2016).
Poeticalization and storying Sis and work and.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2016).
New methodologies for learning to lead in early childhood education.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2016).
Methodsfestival and moments of realisms; Pedagogies for the 21st.century.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2016).
Poeticalization and storying Sis and work and.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2016).
Progressing human compassion through jolting Piketty animations;becoming the po/etic analytic voice of everyday life through corpovirtual utopian thinking
.
-
Kramvig, Britt; Stien, Kirsten & Reinertsen, Anne Beate
(2015).
Ettersnakk: Øyeblikk AV Realisme i møte med ungdom som vil snakke for seg selv.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2015).
Judith Butler, en av kjønnsforskningens viktigste og mest innflytelsesrike tenkere
.
Barnehagefolk.
ISSN 1500-6905.
-
Reinertsen, Anne Beate & Thomas, Louise
(2015).
Writing organizations; Management, Leadership and Appraisal.
-
Reinertsen, Anne Beate & Otterstad, Ann Merete
(2015).
PosthumanRousseauPsalms
Performative Subjective Professionalism; becoming educators building in critical dense dynamics from the start
.
-
Reinertsen, Anne Beate
(2015).
Becoming Earth and Piketty Talk: The Double(d) Logic of the Gift collapsing the nature –culture divide.
-
Andersen, Camilla Eline; Otterstad, Ann Merete & Reinertsen, Anne Beate
(2015).
A metaphysichs of quality - Traversing childhood as non-teleological.
-
Reinertsen, Anne Beate & Otterstad, Ann Merete
(2015).
Faglige forflytninger i søken etter metodefest.
I Otterstad, Ann Merete & Reinertsen, Anne Beate (Red.),
Metodefestival og øyeblikksrealisme: -eksperimenterende kvalitative forskningspassasjer.
Fagbokforlaget.
ISSN 978-82-450-1395-5.
s. 17–24.
-
-
Reinertsen, Anne Beate; Hognestad, Karin; Bøe, Marit; Kristiansen, Anne Lene & Lundestad, Magritt
(2020).
Følgeevaluering av Oslo og Viken modellen i Regional ordning for barnehagebasert kompetanseutvikling (REKOMP), 2019-20.
Universitetet i Sørøst-Norge/Universitetet i Søraust-Noreg.
ISSN 978-82-7860-452-6.