Lasse Ellefsen
Institutt for språk, litteratur og kultur
English version of this page
Stilling
Høgskolelektor
Kontakt
+4769608248
Studiested
Halden
Kontornr.
A3-053
Interesseområder
Engelsk språk, kommunikasjon, lingvistikk, fonetikk og fonologi
Roller og verv
- Foreleser i engelsk språk
- Koordinator for engelsk i lærerutdanningen
- Institusjonsrepresentant i Nasjonalt fagråd for engelsk (https://sites.google.com/site/nasjonaltfagraadforengelsk/Heim)
Undervisningsemner
- LMBENG10117
https://www.hiof.no/studier/emner/lu/2018/host/lmbeng10117.html
- LMUENG10117
https://www.hiof.no/studier/emner/lu/2018/host/lmueng10117.html
- LMUENG10317
https://www.hiof.no/studier/emner/lu/2018/host/lmueng10317.html
- LMBENG10317
https://www.hiof.no/studier/emner/lu/2019/var/lmbeng10317.html
- SFEG112310
https://www.hiof.no/studier/emner/oss/2019/var/sfeg112310.html
Tidligere undervisningsemner
- Engelsk grammatikk og fonetikk for lærere 1 (nettkurs)
- Engelsk grammatikk og fonetikk for lærere 2 (nettkurs)
- Engelsk grammatikk og fonetikk 1 (engelsk årsstudium)
- Engelsk grammatikk og fonetikk 2 (engelsk årsstudium)
Utdanning
- Mastergrad (M.A.), engelsk fonetikk og fonologi, The University of York, 2012
- Mastergrad (M.A.), medier og kommunikasjon, Bournemouth University, 2015
- Bachelorgrad (B.A.), engelsk og statsvitenskap, Høgskolen i Østfold, 2010
Publikasjoner
- Ellefsen, Lasse (2021). Klasseromsspråk gjennom Masker: Et perspektiv fra Fonetikken. Utdanningsnytt. Tilgjengelig på: Ingenting i veien for at lærere eller elever bruker munnbind i skolen (utdanningsnytt.no)
- Ellefsen, Lasse (2016). An Investigation into Perceptions of Facebook-use in Higher Education. International Journal of Higher Education, vol. 5 (1). Tilgjengelig på: (17) (PDF) An Investigation into Perceptions of Facebook-use in Higher Education (researchgate.net)
Forskergrupper
Publikasjoner
-
Ellefsen, Lasse (2021). Ingenting i veien for at lærere eller elever bruker munnbind i skolen. Utdanningsnytt.no. Vis sammendrag
-
Ellefsen, Lasse (2016). An Investigation into Perceptions of Facebook-use in Higher Education. International Journal of Higher Education. ISSN 1927-6044. 5(1), s. 160–172. doi: 10.5430/ijhe.v5n1p160.
-
Ellefsen, Lasse; Lockhart-Pedersen, Virginia; Mellegård, Ingebjørg Merete & Staksrud, Kathrine (2019). Digitale fortellinger i engelskfaget. I Baltzersen, Rolf K (Red.), Digitale fortellinger i skolen. Pressbooks (e-bokversjonen). ISSN 978-82-93356-14-1. Vis sammendrag
Publisert 12. juni 2018 16:28
- Sist endret 25. okt. 2021 16:27