-
Bjørnstad, Gunhild Brænne & Karlsen, Kristine Høeg
(2024).
From motion to pedagogy – Dance as a catalyst for empowering future teachers in cross-sector collaborations .
-
Østern, Tone Pernille; Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne
(2023).
Editorial. The hard, but rewarding, work of collaborating across sectors - dance in cross-sectoral educational collaborations.
Dance Articulated.
9(1),
p. 2–10.
doi:
10.5324/da.v9i1.5596.
Show summary
This special issue is motivated by a firm belief that cross-sectoral educational collaborations are needed and have value. In response to the recognised gap in research addressing the possibilities and challenges inherent in cross-sectoral educational collaborations, we initiated this special issue. We invited research contributions focusing on dance within cross-sectoral educational collaborations, encompassing schools, teacher education institutions, and other formal or informal educational institutions as the contextual backdrop.
As we initiated the special issue, we pondered around a myriad of questions: how do teachers, teacher educators, and/or teacher candidates organise, develop, implement, and carry out collaborations with external choreographers, professional dancers, and/or dance teachers? How do collaborative planning, pre-workshops among participants, or other preparatory actions before the actual school, teacher education, or other educational institution practice support transformational mutuality? How and why do obstacles, friction, and tension arise, and how are they solved in dance in cross-sectoral educational collaborations? Furthermore, how might dance in cross-sectoral educational collaborations critically challenge stereotypical views on knowledge or uneven power distribution among participants in different positions in cross-sectoral collaborations? How do collaborations with other arts fields influence, support, or complicate dance in cross-sectoral educational collaborations? Additionally, we contemplated the integration of dance and technology in cross-sectoral educational collaborations and how these two domains can complement each other. The eight peer-reviewed articles included in the special issue touch on and contribute knowledge in response to these, and more, questions.
We warmly invite readers to actively immerse themselves in these articles, as each presents a unique viewpoint and profound insights into the complex landscape of dance in cross-sectoral educational collaborations. In doing so, we hope to ignite a passion for this important topic, inspiring transformative and collaborative approaches to dance education.
-
Karlsen, Kristine Høeg
(2023).
Kultur er viktig for barn.
[TV].
NRK TV – NRK1. .
-
Karlsen, Kristine Høeg
(2023).
Kultur er viktigere for barn enn folk tror.
[Radio].
NRK Radio – P1 Østfold.
-
Bjørnstad, Gunhild Brænne & Karlsen, Kristine Høeg
(2023).
Vi er alltid der som støtte: Lærerstudenters erfaringer med kunstmøter i utdanningen.
-
Bjørnstad, Gunhild Brænne; Karlsen, Kristine Høeg & Glomsrød, Anne-Lene Løvig
(2023).
Vi er alltid der som støtte: Lærerstudenters erfaringer med kunstmøter i utdanningen.
-
Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Karlsen, Kristine Høeg; Häggström, Margaretha & Berggren, Stein Arnold
(2023).
Forskning på undervisning og pedagogisk praksis. Storyline som tverrfaglig undervisning i lærerutdanningen.
-
Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Jensen, Magne Skibsted
(2023).
Grunnskulelærarstudentar som brubyggjarar i samfunnet.
[Internet].
Høgskolen i Østfold.
Show summary
I ei tid kor samfunnet krev stadig meir av elevane våre, utforskar studentane på grunnskulelærautdanningane korleis tverrsektorielt samarbeid og skapande læringsmiljø kan inspirere til nytenking og innovasjon.
Dette gjer studentane gjennom samarbeid med Den Kulturelle Skulesekken og Ungt Entreprenørskap. Studentane prøver ut nye roller som brubyggjarar mellom klasserommet og samfunnet utanfor, noko som er eit viktig bidrag til å ruste elevane for ei fremtid i stadig endring. Studentane på begge grunnskulelærarutdanningane er med på opplegget; både for 1-7 trinn på for 5-10 trinn.
-
Nordahl Husebye, Birgitte; Hansen, Jessica Pedersen Belisle; Brynildsen, Stine & Karlsen, Kristine Høeg
(2023).
Setting the stage and shooting the action – Physical education teacher education students’ use of tablets in creative dance processes.
-
Øysæd, Bente Rom; Skiftun, Åse Paulse & Karlsen, Kristine Høeg
(2023).
Lenge leve jorda og vi som bor på den:En storyline om en aktiv miljøgruppe.
In Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (Ed.),
Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215060941.
p. 125–141.
Show summary
Ungdommene i den norske byen hadde en helt annen plan enn de fleste innbyggerne på denne solrike dagen. De var nemlig medlemmer av en aktiv miljøgruppe i byen som jobbet hardt for å øke bevisstheten rundt miljøutfordringer og redusere forbruket. Gruppen var del av et større nasjonalt nettverk, og kommunens prosjektleder hadde lenge ønsket å komme i kontakt med dem. Gjennom denne storylinen får vi en dypere forståelse av ungdommenes ferd mot sine mål. De er villige til å bruke av sin tid på å skape positiv endring i samfunnet, og vise at de kan gjøre en forskjell. Hensikten med kapitlet er å framheve storyline som en allsidig, godt dokumentert og praktisk rettet arbeidsmetode i videregående opplæring, ikke minst etter Fagfornyelsen 2020. Vi vil peke på ulike muligheter og har laget et storylineforløp som konsentrerer seg om «forbruk –gjenbruk» i vg2 barne-og ungdomsarbeiderfag, under det tverrfaglige temaet bærekraftig utvikling. Ønsket vårt, er å inspirere lærere, lærerstudenter og elever til å bli kjent med storylinemetodikk i praksis.
-
Karlsen, Kristine Høeg; Pilskog, Hanne Eik; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini)
(2023).
Den mystiske lukten: En storyline om et norsk elvedeltasamfunn.
In Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (Ed.),
Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215060941.
p. 159–177.
Show summary
Jeg har egentlig lært ganske mye [...] om hva som faktisk må skje for at samfunnet skal bli mer bærekraftig. For jeg har tenkt at jeg forsøpler ikke, og jeg tar buss, men det må mer til. Jeg har ikke skjønt hvor på «bærtur» vi har vært. [Gjennom å delta i denne storylinen har] jeg har fått en dypere forståelse for hvor viktig det er at det faktisk skjer noe og hvor viktig det er at vi blir bærekraftige, helst i går (lærerstudent)
-
Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini)
(2023).
Velkommen til ditt fremtidige smarthus: En storyline om elbedriften Grønn Strøm AS.
In Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (Ed.),
Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215060941.
Show summary
En pandemi har ført til en enorm etterspørsel etter håndverkstjenester. Folk tilbringer mer tid hjemme og bruker penger på å pusse opp boligene sine. ElektrikerbedriftenGrønn Strøm AS har derfor hatt gode dager. Sjefen for bedriften er imidlertid bekymret for å kunne levere alle tjenestene som er bestilt av kundene, og setter i gang en rekrutteringsprosess for å kunne møte behovet. I storylinen følger vi de ansatte og nylig rekrutterte gjennom et spennende men turbulent år. De får tildelt et stort anbud og får bygge et smarthus. De opplever en skummel elektrisk ulykke i Drammen skiheis. I tillegg blir de utsatt for et dataangrep som setter bedriften og deres kunder i fare. Til slutt, når alt ser ut til å ordne seg, står økokrim på døren.Det ryktes at sjefen erinnblandet i underslag, men kan det stemme?
-
Høeg, Ellen Johanne & Karlsen, Kristine Høeg
(2023).
Jeg vil bygge meg en gård: En her-og-nå storyline om livet på en bondegård.
In Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha & Karlsen, Kristine Høeg (Ed.),
Storyline i begynneropplæringen: En estetisk og lekende tilnærming til læring.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215060965.
p. 89–108.
Show summary
Jeg kommer fra en liten gård i Larvik. Da jeg var barn, var det vanlig å melke kyrne for hånd og sile melken over i melkespann. Disse spannene ble kjørt ned til en melkerampe ved veien hvor melken ble hentet og transportert til meieriet. Etter hvert ble melkemaskiner mer vanlig, og melken kunne fraktes rett til en stor melketank på gården. Derfra kunne melkebilen hente melken direkte fra tanken, og den gamle melketrampen ble etter hvert overflødig. Men det var ikke bare jobb, vi lekte ute, plukket bringebær fra busken, og fikk smake på nysilt honning. Å vokse opp på en gård gav meg en dyp kjærlighet og forståelse for norsk natur og livet på landet (Ellen Høeg).
-
Karlsen, Kristine Høeg; Høeg, Ellen Johanne & Motzfeldt, Gitte Cecilie
(2023).
Det var en gang et menneske: en historisk storyline om steinaldertiden i Norge .
In Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha & Karlsen, Kristine Høeg (Ed.),
Storyline i begynneropplæringen: En estetisk og lekende tilnærming til læring.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215060965.
p. 109–133.
Show summary
For lenge, lenge siden var det noen steinalderfamilier som holdt til på en liten boplass omgitt av vakre løvtrær og med en vidstrakt fjord som strakte seg ut foran dem. Fiske, jakt og sanking var deres primære kilder til mat og andre nødvendigheter, og de dro derfor ofte ut på turer for å skaffe det de trengte. Samtidig måtte de sørge for å beskytte boplassen mot farer og tilrettelegge for matlaging ved å lage redskaper og kokegroper. Plutselig en kveld mens familiene nøt et bedre måltid, ble de overrasket av to mennesker som kom løpende mot dem ikledd skinnklær og bevæpnet med pil og bue. De to menneskene var tydelig redde og forsøkte å advare om en fare. Familien ble skremt og flyktet. Men hvem var de to, og hvorfor var de så redde? I denne storylinen får elever i begynneropplæringen lære om menneskenes daglige liv og kultur i yngre steinalder på en engasjerende og meningsfull måte ved bruk av historisk storyline.
-
Karlsen, Kristine Høeg & Høeg, Ellen Johanne
(2023).
Mette Newths Lille Skrekk: En litterær storyline om følelser og vennskap.
In Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha & Karlsen, Kristine Høeg (Ed.),
Storyline i begynneropplæringen: En estetisk og lekende tilnærming til læring.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215060965.
Show summary
Denne storylinen beskrives som en ‘litterær storyline’, hvis utgangspunkt er Lille Skrekk, en bok av Mette Newth (2005). I storylinen møter elevene «Lille Skrekk», en liten skrekkøgle som strever med å finne seg selv. Han er redd og engstelig. Faren til Lille Skrekk, Store Skrekk, vil at sønnen skal bli som ham; stor og fryktinngytende. I skogen hvor Lille Skrekk bor, finnes det også andre dyr som er redde for Store Skrekk, og derfor er Lille Skrekk ensom og uten venner. Vendepunktet i fortellingen er når Lille Skrekk går seg vill i skogen, og han får uventet hjelp av en som tør å trøste ham.
-
Larsen, Atle Wester & Karlsen, Kristine Høeg
(2023).
Halden-familie i USA: – Gjør sterke inntrykk å se folk leve på gata i et så rikt land.
[Newspaper].
Halden, Norge.
-
Pilskog, Hanne Eik; Karlsen, Kristine Høeg; Jacobsen, Adrian Kristinsønn; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Halstvedt, Camilla Blikstad
(2022).
Kan "The Sustainability Consciousness Questionnaire" brukes i en norsk lærerutdanningskontekst, og er den nyttig for Storyline?
.
-
Lockhart-Pedersen, Virginia Jean; Karlsen, Kristine Høeg; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Pilskog, Hanne Eik & Halstvedt, Camilla Blikstad
[Show all 7 contributors for this article]
(2022).
Professional Development _ Storyline in Teacher education .
-
Sandbraaten, Trine Olivia; Johansen, Ann-Kristin & Karlsen, Kristine Høeg
(2022).
Stadig flere eksterne aktører tilbyr aktiviteter på timeplanen.
[Internet].
Høgskolen i Østfold.
Show summary
Hvordan kan elever og lærere få et større utbytte av tilbudet som eksterne aktører tilbyr i skolehverdagen? Prosjektet pARTiciPED, som er finansiert av Norges Forskningsråd, sikter nå mot helt ny kunnskap som skal styrke samarbeidet mellom skole og Den kulturelle skolesekken.
-
Glanville, Marte & Karlsen, Kristine Høeg
(2022).
Den kulturelle skolesekken inn i lærerutdanningen.
[Internet].
Kulturtanken.
Show summary
Lærere trenger kunnskap og kompetanse om hvordan å møte kunst og kultur i skolehverdagen. Fire utdanningsinstitusjoner går i bresjen for å gi fremtidens lærere nettopp dette.
-
Karlsen, Kristine Høeg
(2022).
The Norwegian Educational system in the light of pARTicPED.
-
Karlsen, Kristine Høeg
(2022).
How to empowering student teachers for cross-sectorial collaborations with The Norwegian Cultural Schoolbag as case?
-
Devonas Hoffmann, Flavia & Karlsen, Kristine Høeg
(2022).
Paper Presentation: Choreographic Infrastructuring for Design Things. A New Method for Participatory Design in Teacher Education.
-
Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg
(2022).
Matematikk og norsk gjennom eventyr.
Utdanningsnytt.no.
-
Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg
(2022).
Matematikk og norsk gjennom eventyr.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
p. 68–74.
-
Høeg, Heidi Remberg; Karlsen, Kristine Høeg & Høeg, Ellen Johanne
(2022).
Cooperative learning in Teacher Education: A framework for experiencing high-quality group working in Storyline.
-
-
Pilskog, Hanne Eik; Karlsen, Kristine Høeg; Jacobsen, Adrian Kristinsønn; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Halstvedt, Camilla Blikstad
(2022).
Can the Sustainability Consciousness Questionnaire be
used in a Norwegian teacher education context, and is it useful for The Storyline Approach?
.
-
Næsje, Ragnhild Louise; Halstvedt, Camilla Blikstad; Berggren, Stein Arnold; Lockhart-Pedersen, Virginia Jean & Karlsen, Kristine Høeg
(2022).
Storyline in Early Primary Education focusing on the interdisciplinary topic health and lifeskills- through the Storyline The Alphabet Island.
-
Motzfeldt, Gitte Cecilie; Karlsen, Kristine Høeg; Halstvedt, Camilla Blikstad; Pilskog, Hanne Eik & Jacobsen, Adrian Kristinsønn
(2022).
An exploration of the mimetic aspects of Storyline used as a cross-curricular and creative approach to teaching and learning in Teacher Education.
-
Næsje, Ragnhild Louise & Karlsen, Kristine Høeg
(2021).
Lærerstudenters erfaringer med bruk av den tverrfaglige undervisningsmetoden storyline i begynneropplæringen i norsk.
-
Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne
(2021).
Lærerstudenters deltakelse i kunst-hendelser: et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Østfold, Høyskolen for dansekunst og Den kulturelleskolesekken Viken.
-
Karlsen, Kristine Høeg
(2021).
NRF-prosjektet pARTiciPED.
-
Karlsen, Joakim & Karlsen, Kristine Høeg
(2021).
PARTiciPED - Empowering student teachers for cross-sectorial collaborations with The Cultural Schoolbag (TCS) in Norwegian Schools.
-
Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean
(2021).
SY-OM: Storyline for lærere i videregående skole med fokus på det tverraglige teamet bærekraftig utvikling.
-
Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean
(2021).
Storyline i videregående skole: å gjennomføre tverrfaglig undervisning på elektrofag.
-
-
Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne
(2021).
Fremtidens lærere: Å tilrettelegge for estetiske læringsprosesser i grunnskolelærerutdanningene.
-
-
-
Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean
(2020).
Teaching towards sustainability through Storyline: A systematic review with focus on theoretical concepts, research evidence and recommendations for future inquiry.
-
-
-
-
Hafnor, Johannes; Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne
(2020).
Den kulturelle skolesekken Viken hos lærerstudentene.
[Internet].
Den Kulturelle Skolesekken Viken.
Show summary
Det er tidlig i januar, men studentene er i full gang med semesteret på lærerutdanningen på Høgskolen i Østfold. I dag er Den kulturelle skolesekken på agendaen, og studentene hører om hvordan DKS kan og ønsker å være en viktig samarbeidspartner til skolen.
-
-
Karlsen, Kristine Høeg & Karlsen, Joakim
(2020).
Full uttelling fra Forskningsrådet: Millionprosjekt skal utvikle Den Kulturelle Skolesekken. Prosjektet pARTiciPED, med Kristine Høeg Karlsen og Joakim Karlsen i spissen, har fått tildelt 20 millioner kroner for å styrke samarbeidet mellom kultur- og skolesektoren i Den Kulturelle Skolesekken .
[Internet].
Høgskolen i Østfold.
Show summary
Kristine Høeg Karlsen, ved avdeling for lærerutdanning og Joakim Karlsen ved avdeling for informasjonsteknologi jubler over tilslaget fra Norges Forskningsråd.– Prosjektet vil, gjennom å utvikle og evaluere måter dette samarbeidet kan gjennomføres på, ruste fremtidige lærere slik at de i større grad settes i stand til å integrere slike samarbeid i skolehverdagen, forteller prosjektleder og førsteamanuensis Kristine Høeg Karlsen ved HiØs lærerutdanning. Prosjektet vil sette opp flere innovasjonslaber for DKS hvor elever, lærere, lærerstudenter, kunstnere, historikere, formidlere, designere, programmerere, lærerutdannere og skoleledere inviteres inn. Målretta og deltagende utviklingsløp med ulike tema og innen ulike formidlingsformer, vil gi gode eksempler, metoder og teknikker for samarbeid om DKS aktiviteter. I dette er digitale flater og verktøy viktig
-
-
-
Karlsen, Kristine Høeg & Høeg, Ellen Johanne
(2020).
Storyline & fagfornyelsen - en tverrfaglig metode i skolen: hva, hvordan og hvorfor?
-
Ludvigsen, Ar; Berggren, Stein Arnold; Næsje, Ragnhild Louise & Karlsen, Kristine Høeg
(2020).
Narratives as a gateway to interdisciplinarity in Teacher Education.
-
-
Karlsen, Kristine Høeg; Pilskog, Hanne Eik; Næsje, Ragnhild Louise; Lockhart-Pedersen, Virginia Jean; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Bjørnstad, Gunhild Brænne
[Show all 10 contributors for this article]
(2019).
Storyline - som et eksempel på tverrfaglig og studentaktiv læringsform.
-
Pilskog, Hanne Eik; Karlsen, Kristine Høeg; Rasmussen, Adrian Kristinsønn; Halstvedt, Camilla Blikstad & Motzfeldt, Gitte Cecilie
(2019).
Et bærekraftig elvedelta: Storyline som metode i lærerutdanningen?
-
Motzfeldt, Gitte Cecilie; Karlsen, Kristine Høeg; Pilskog, Hanne Eik; Rasmussen, Adrian Kristinsønn & Halstvedt, Camilla Blikstad
(2019).
Storyline i MAGLU 5-10, tverrfaglig undervisning og forskning:"An exploration of the ‘mimetic’ aspects of Storyline used as a cross-curricular and creative approach to teaching and learning in Teacher Education".
-
Ludvigsen, Ar; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Pilskog, Hanne Eik; Karlsen, Kristine Høeg & Rasmussen, Adrian Kristinsønn
(2019).
Storyline - en tverrfaglig og utforskende undervisning om bærekraftig utvikling.
-
Motzfeldt, Gitte Cecilie; Karlsen, Kristine Høeg; Rasmussen, Adrian Kristinsønn; Pilskog, Hanne Eik & Ludvigsen, Ar
(2019).
Storyline - tverrfaglig og utforskende undervisning om bærekraftig utvikling.
-
Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne; Hafnor, Johannes & Myhre, Camilla Merete
(2019).
The Art of Teaching Creative Dance through the Cultural Schoolbag .
-
Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne; Nesse, Carolline Wahlström; Myhre, Camilla Merete & Hafnor, Johannes
(2019).
The Cultural Schoolbag in Teacher Education: A theoretical framework on how to integrate artistic activities provided by DKS in the teacher’s pedagogical practice
.
-
Rustad, Hilde; Langnes, Tonje Fjogstad; Karlsen, Kristine Høeg; Ørbæk, Trine & Fretland, Reidun Nerhus
(2019).
Dans og kroppsøvingsutdanninger – hva gjøres hvor og hvordan?
Show summary
Rundebordet har til hensikt å undersøke og synliggjøre hva som gjøres i ulike lærerutdanninger når det gjelder dans. Vi ønsker å starte en diskusjon omkring dette. Rundebordet vil kunne åpne opp for diskusjon og meningsutveksling mellom lærerutdannere ved ulike utdanningsinstitusjoner. Rundebordet vil synliggjøre likheter og forskjeller mellom lærerutdanningsinstitusjonenes måter å forholde seg til dans som aktivitet i kroppsøvingsfaget. Hensikten er å få en felles innsikt i hva som foregår i dag og hvordan vi tenker rundt fagfornyelsen og dans i kroppsøvingslærerutdanninger både i et nåtidig og fremtidig perspektiv. Vi vil vi også sette fokus på dans i lærerutdanningen med tanke på estetiske læringsprosesser som nå løftes spesielt fram i læreplanene. Med Rundebordet ønsker vi også å utvide og skape nye nettverk, samt styrke og videreutvikle allerede eksisterende tverrinstitusjonelle nettverk.
-
Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Halstvedt, Camilla Blikstad
(2019).
Hvordan lykkes med Storyline som en tverrfaglig og kreativ undervisningsmetode.
-
Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia
(2019).
Storyline: Hvorfor Storyline i fremmedspråklæring?
-
Næsje, Ragnhild Louise; Remberg Høeg, Heidi & Karlsen, Kristine Høeg
(2019).
Inn i fortellingen, ut i det kreative – En kvalitativ studie av læreres tilbakemeldingspraksis i kreativ skriving i begynneropplæringen i norsk
.
-
Berggren, Stein Arnold; Næsje, Ragnhild Louise; Ludvigsen, Ar & Karlsen, Kristine Høeg
(2019).
Fantasy meets math.
-
Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne
(2019).
Antologiens overordnede tema og innhold.
In Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne (Ed.),
Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske og tverrfaglige undervisningsmetoder som redskap i pedagogisk virksomhet.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215029979.
-
Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Høeg, Ellen
(2018).
Teachers-in-team: Promoting innovation and creativity through The Storyline Approach in Norwegian Teacher Education.
-
Karlsen, Kristine Høeg
(2018).
Status samarbeid mellom DKS og lærerutdanningen ved Høgskolen i Østfold.
-
Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Høeg, Ellen
(2018).
Facilitating creative and cross-curriculum learning in teacher education through The Storyline Approach.
-
Karlsen, Kristine Høeg; Berggren, Stein Arnold; Ludvigsen, Ali Reza; Næsje, Ragnhild Louise & Høeg, Ellen
(2018).
Teaching early learning in mathematics—qualitative study on student teachers’ experiences with the Storyline approach.
-
Sørmo, Dag; Jensen, Roald; Karlsen, Kristine Høeg & Hoff-Jenssen, Reidun
(2017).
Teachers' professional knowledge. A critical analysis of newly qualified teachers' experiences, knowledge and roles - do they matter: for whom and for what?
-
Karlsen, Kristine Høeg
(2017).
DKS inn i lærerutdanningen: Lærerens rolle i møte med profesjonell kunst.
-
Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne
(2017).
"Storyline i grunnskolelærerutdanningen: læring gjennom rollespill og fantasi".
-
Karlsen, Kristine Høeg; Nohr, Magnus & Rasmussen, Adrian Kristinsønn
(2017).
Fleksibilitet i utdanningen – utprøving av nettbasert peer review i et tverrfaglig prosjekt ved avdeling for lærerutdanning.
-
Karlsen, Kristine Høeg; Husebye, Birgitte Nordahl; Ørbæk, Trine & Jacobsen, Kjersti Berggraf
(2017).
Dans & selvoppfatning: 50 kroppsøvingslærere om dansens bidrag til et allsidig og helhetlig kroppsøvingsfag.
-
Karlsen, Kristine Høeg
(2017).
Presentasjon av bokkapittel i antologien "Veiledning og oppdagelse".