Ingjerd Skafle

Institutt for pedagogikk, IKT og læring
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt
+4769608303
Studiested
Halden
Kontornr.
-

Faglige interesser

Autismespekterforstyrrelser

Autisme og sosiale medier

 

 

Bakgrunn

Bachelor i kultur og samfunn med fordypning i sosialantropologi fra Universitetet i Oslo.

Master i europeiske og amerikanske områdestudier fra Universitetet i Oslo.

Master i spesialpedagogikk fra Høgskolen i Østfold.

Praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) fra Universitetet i Oslo.

 

Jobberfaring

Jeg har jobbet som lektor på både ordinær videregående skole og tilrettelagt avdeling. Før jeg tok PPU jobbet jeg to år i Flyktninghjelpen.

 

 

Prosjekter

Emneord: Det digitale samfunn, DigiEd

Publikasjoner

  • Skafle, Ingjerd; Gabarron, Elia & Nordahl-Hansen, Anders (2024). Social media shaping autism perception and identity. Autism. ISSN 1362-3613. doi: 10.1177/13623613241230454.
  • Gabarron, Elia; Skafle, Ingjerd; Nordahl-Hansen, Anders & Wynn, Rolf (2023). Social media interventions for autistic individuals: Systematic review. Frontiers in Psychiatry. ISSN 1664-0640. 14. doi: 10.3389/fpsyt.2023.1089452. Fulltekst i vitenarkiv
  • Skafle, Ingjerd; Nordahl-Hansen, Anders ; Quintana, Daniel; Wynn, Rolf & Gabarron, Elia (2022). Misinformation about Covid-19 Vaccines on Social Media: Rapid Review. Journal of Medical Internet Research. ISSN 1438-8871. 24(8). doi: 10.2196/37367. Fulltekst i vitenarkiv
  • Gabarron, Elia; Dechsling, Anders; Skafle, Ingjerd & Nordahl-Hansen, Anders (2022). Discussions of Asperger Syndrome on Social Media: Content and Sentiment Analysis on Twitter. JMIR Formative Research. ISSN 2561-326X. 6(3). doi: 10.2196/32752. Fulltekst i vitenarkiv
  • Skafle, Ingjerd; Gabarron, Elia; Dechsling, Anders & Nordahl-Hansen, Anders Johan (2021). Online Attitudes and Information-Seeking Behavior on Autism, Asperger Syndrome, and Greta Thunberg. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH). ISSN 1661-7827. 18(9). doi: 10.3390/ijerph18094981. Fulltekst i vitenarkiv
  • Skafle, Ingjerd; Øien, Roald A & Nordahl-Hansen, Anders (2020). Secondary and Postsecondary Students with Autism Spectrum Disorder. I Volkmar, Fred R. (Red.), Encyclopedia of Autism Spectrum Disorders: living edition. Springer Science+Business Media B.V.. ISSN 978-1-4614-6435-8. doi: 10.1007/978-1-4614-6435-8_102202-1.
  • Skafle, Ingjerd; Nordahl-Hansen, Anders & Øien, Roald A (2019). Short report: Social perception of High School students with ASD in Norway. Journal of Autism and Developmental Disorders. ISSN 0162-3257. s. 1–6. doi: 10.1007/s10803-019-04281-w. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

  • Skafle, Ingjerd (2024). Social media and autism. Influence, sources of information and misinformation.
  • Skafle, Ingjerd (2024). Sosiale medier og autisme: Påvirkning, informasjonskilder og feilinformasjon.
  • Skafle, Ingjerd; Dechsling, Anders; Nordahl-Hansen, Anders & Gabarron, Elia (2022). Online attitudes and information-seeking behavior on autism and Asperger’s syndrome.
  • Gabarron, Elia; Skafle, Ingjerd; Nordahl-Hansen, Anders & Wynn, Rolf (2022). Social media interventions for autism.
  • Skafle, Ingjerd; Gabarron, Elia & Berntsen, Hasse (2021). Greta Thunbergs diagnose gjør henne til både et forbilde og en hakkekylling . [Internett]. Forskning.no.
  • Skafle, Ingjerd (2020). Social well-being of autistic high school students in mainstream high schools in Norway. Thrive Nordics.
  • Nordahl-Hansen, Anders Johan; Skafle, Ingjerd & Øien, Roald A (2020). Elever med autisme og deres opplevelse av sosiale aspekter i videregående skole.
  • Skafle, Ingjerd; Øien, Roald A & Nordahl-Hansen, Anders (2019). Autistic Student's Perception of Social Inclusion inUpper High-School: A Fresh Start.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. juni 2020 11:47 - Sist endret 18. jan. 2024 14:35