Publikasjoner 2020-2023

2023

2022

  • Hansen, Ole Henrik Borchgrevink. “Human rights education – A republican perspective.” Human Rights Education Review 5 (3): 91–111.
  • Hansen, Ole Henrik Borchgrevink, og Audun Toft. “Mediatized Human Rights Education: The (challenging) role of NRK as a producer of educational resources about the right to freedom of religion.” Human Rights Education Review 5 (1): 28–46.
  • Hansen, Ole Henrik Borchgrevink. “Republikanisme og demokratisk medborgerskap i skolen.” I Myndig medborgerskap: Demokratiforståelse i skolen, redigert av Håvard Friis Nilsen, 39– 60. Oslo: Universitetsforlaget.
  • Karcher, Nicola. “National Socialisms in Clinch: The Case of Norwegian National Socialists in Interwar Germany.” I Nordic Fascism. Fragments of an Entangled History, redigert av Nicola Karcher og Markus Lundström, 51–70. Abingdon: Routledge, 2022.
  • Karcher Nicola, og Markus Lundström. “The Nature of Nordic Fascism: An Introduction.” I Nordic Fascism. Fragments of an Entangled History, redigert av Nicola Karcher og Markus Lundström, 1–14. Abingdon: Routledge, 2022.
  • Karcher, Nicola, og Markus Lundström (red.). Nordic Fascism. Fragments of an Entangled History. Abingdon: Routledge, 2022.
  • Spernes, Kari Iren, og Kristine Charlotte Grinderud. “Jeg gleder meg til å bli kalt en ungdomsskoleelev. Barneskoleelevers forventninger.” I Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet, redigert av Marianne Maugesten og Kari Spernes, 139–152. Oslo: Universitetsforlaget.
  • Spernes, Kari. “Klar til å fly. Ungdomsskoleelevers erfaringer.” Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet, redigert av Marianne Maugesten og Kari Spernes, 153–166. Oslo: Universitetsforlaget.
  • Spernes, Kari, Ar Ludvigsen, og Marianne Maugesten. “Utfordringer i matematikkfaget for minoritetsspråklige elever med kort botid i Norge.” I Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet, redigert av Marianne Maugesten og Kari Spernes, 125–138. Oslo: Universitetsforlaget.
  • Spernes, Kari, Hilde Wågås Afdal, og Reidun Hoff-Jenssen. “Academic reading as a social practice in higher education.” Higher Education.
  • Thorstensen, Erik et al. The Abyss or Life Is Simple: Reading Knausgaard Writing Religion. Chicago: University of Chicago Press.
  • Thorstensen, Erik. “Love Tears.” I The Abyss or Life Is Simple: Reading Knausgaard Writing Religion, redigert av Erik Thorstensen et al., 39–56. Chicago: University of Chicago Press.

2021

2020

Publisert 23. aug. 2019 16:11 - Sist endret 3. mai 2023 09:56