Endring av vurderingsformer

Utdanningskvalitetsutvalget inviterer alle ansatte ved høgskolen til en erfaringssamling om vurderingsformer torsdag 13.oktober kl. 12.00-15.45 ved studiested Fredrikstad (OBS: A-421).

Vurdering er ikke bare eksamen. Ulike former for vurdering preger læringsarbeidet til studentene gjennom hele semesteret. Endring av vurderingsformer er temaet vårt for denne erfaringssamlingen, hvor vi inviterer deg og dine kollegaer til å delta for å bli inspirert og for å bidra med egne erfaringer knyttet til temaet.

Vi serverer lunsj!

Program

12.00 - 12.15 Lunsjen står klar
12.15 - 12.20 Velkommen v/ Annette Veberg Dahl, prorektor utdanning
12.20 - 12.50 Erfaringer med å utvikle nye vurderingsformer v/ Seksjon for eksamen
13.00 - 15.45 Erfaringsdeling - kollegaer fra alle fakulteter beskriver endringer de har gjort og hvordan de har fungert. 

Påmelding

Meld deg på allerede nå ved å trykke på  lenke til påmeldingsskjemaet 
Påmeldingsfrist 9.oktober

Innlegg: 

Fredrik Andersen (VPL)

Vurderingsformer for å etablere gode studievaner.

Ann Sofi Larsen og Bente Ulla (BLU)

Prosesslesing som vurderingsform.

 

Anette Christensen Lie-Jensen (BIO)

Overgangen fra skriftlig eksamen til muntlig og praktisk-muntlig.

Ida Katrine Børstad Thoresen (ITK)

 

Å gå fra elev til student. Rettferdig vurdering. 1. års studenter og arbeidsmoral.

Natali Schimpke (FSS)

Vurdering i språk

Kjersti Lien Holte (GLU)

 

Konferanse som eksamensform

Maben Rabi (IKT)

Multiple choice questions with many choices.

Design tasks under limited time.

 

Ann-Charlott Beatrice Amundsen Karlsen (ITK)

Fra skriftlig eksamen til mappe-eksamen. Evaluering basert på jevnlig praksis kontra 4 timers pugge-eksamen. Mer arbeidsrelatert evaluering.

Anne Glømmen og Beate Sæthern (AVF)

Simulering Må jo være den optimale eksamensformen i et kommunikasjons emne.

Irina Engeness og Magnus Nohr (MOOC)

Bruk av refleksjonsvideo som vurderingsform.

Eva Dyrnes (PPU)

Gruppeeksamen med vurdering av vurdering.

 

Arrangør

Utdanningskvalitetsutvalget
Emneord: Utdanningskvalitet, vurderingsformer, læring
Publisert 1. sep. 2022 14:38 - Sist endret 4. okt. 2022 13:32