Anita Tvedt Crisostomo

Institutt for pedagogikk, IKT og læring
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt
+4769608155
Studiested
Halden
Kontornr.
-

Faglige interesser

Bærekraft, subjektivitet, posthumane teorier, postkvalitative metodologier, veiledning

Undervisning

LSPRV10117-1 22H Veilederutdanning for praksislærere i barnehagen

LLUMBP40714-1 22V og LLUMBP40714-1 23H Masteroppgave

BLHLSU13-1 23V Ledelse, samarbeid og utviklingsarbeid

LBLHBO13-1 23V Bacheloroppgave

Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehager (REKOMP)

Bakgrunn

2022 - d.d. Høgskolelektor, Høgskolen i Østfold (HIOF)

2017 - 2021 Stipendiat, Høgskulen på Vestlandet (HVL)

1999 - 2017 Barnehagelærer i ulike stillinger i ulike barnehager (inkludert praksislærer for barnehagelærerstudenter fra OsloMet), Oslo

 

Utdannet barnehagelærer (1999, HVL) med master i barnehagepedagogikk (2016, OsloMet). Har også videreutdanning i naturfag og matematikk i barnehagen (2017, OsloMet), Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen med vekt på kunst, kultur og kreativitet (2013, USN), Spesialpedagogikk 2. halvårsenhet (2003, OsloMet) og pedagogisk veiledning (2002, OsloMet).

 

Publikasjoner

  • Crisostomo, Anita Tvedt & Reinertsen, Anne Beate (2021). Becoming Child and Sustainability — The Kindergarten Teacher as Agency Mobiliser for Sustainability Through Keeping the Concept of the Child in Play . Sustainability. ISSN 2071-1050. 13(10). doi: 10.3390/su13105588. Fulltekst i vitenarkiv
  • Crisostomo, Anita Tvedt & Reinertsen, Anne Beate (2020). Technology and sustainability for/in early childhood education and care. Policy Futures in Education. ISSN 1478-2103. 18(4), s. 545–555. doi: 10.1177/1478210320921691. Fulltekst i vitenarkiv
  • Crisostomo, Anita Tvedt (2019). Bærekraftige barnehagepraksiser - eksperimenterende posthumane utforskninger . I Johansson, Lotta & Otterstad, Ann Merete (Red.), Hverdagsøyeblikkets dirrende kraft. Posthumane teorier i barnehagen. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-03242-9. s. 122–133.

Se alle arbeider i Cristin

  • Sekkouri, Sandra Elise; Crisostomo, Anita Tvedt & Sennerud, Hege Cathrin (2023). Grappling with the children`s contributions in early childhood educations digital practices.
  • Reinertsen, Anne Beate; Crisostomo, Anita Tvedt & Fallangen, Nina (2020). EcoTechnoDataPhilosophical workshop with wood as/and knowledgeconstructions .
  • Sageidet, Barbara Maria; Heggen, Marianne Presthus; Bergan, Veronica; Utsi, Tove Aagnes; Krempig, Inger Wallem & Grindheim, Liv Torunn [Vis alle 15 forfattere av denne artikkelen] (2020). Children as eco-citizens – field work experiences and quandaries with the participatory design .
  • Crisostomo, Anita Tvedt (2020). EcoTechnoDataPhilosophical Workshops - KnowledgeConstructions in/as Education for Sustainability .
  • Reinertsen, Anne Beate; Crisostomo, Anita Tvedt & Fallingen, Nina Kristin (2020). EcoTechnoDataPhilosophical workshop with wood as/and knowledgeconstructions.
  • Crisostomo, Anita Tvedt (2018). Bærekraftige barnehagepraksiser - Affektive tilblivelser i naturkulturrelasjoner. Fulltekst i vitenarkiv
  • Heggen, Marianne Presthus; Sageidet, Barbara Maria; Bergan, Veronica; Crisostomo, Anita Tvedt; Goga, Nina & Grindheim, Liv Torunn [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2018). Å være og bli øko-borger.
  • Heggen, Marianne Presthus & Crisostomo, Anita Tvedt (2017). Utdanning for bærekraft i barnehagen.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 22. nov. 2021 08:49 - Sist endret 5. des. 2022 19:53