Timelønns- og oppdragsavtaler heldigitaliseres

Nå i mai tar vi i bruk en heldigital løsning for tilsetting og arbeidskontrakt for eksterne oppdragstakere og timelønnede i SAP.

Løsningen skal brukes for å lage arbeidskontrakter for eksterne personer som gjør en tidsavgrenset jobb for Høgskolen i Østfold. Denne løsningen skal erstatte alle andre eksisterende ordninger. Man skal altså ikke lenger sende epost til HR@hiof.no eller starte på egne papirkontrakter.

Prosessen initieres av en bestiller med behov for en ressurs, leder med budsjettdisponeringsmyndighet godkjenner og en saksbehandler administrerer kontrakten. Utbetalingen til den som har utført arbeidet gjøres også digitalt, enten ved automatisk generering etter sluttdato for kontrakten eller ved at den enkelte selv fører timer i DFØ-appen hver måned.

De som har Bestiller-rolle har fått beskjed og er satt opp på kurs.

Publisert 30. apr. 2021 13:16 - Sist endret 30. apr. 2021 13:16