-
Ellingsen, Pål
(2024).
Helseledelse USN.
-
Ellingsen, Pål
(2023).
Ledelse i voksenopplæringen 2023.
-
Ellingsen, Pål
(2023).
Brukermedvirkning og profesjonsledelse, OsloMet.
-
Ellingsen, Pål
(2023).
Helseledelse USN.
-
Ellingsen, Pål
(2022).
Ledelse i voksenopplæringen 2022.
-
Ellingsen, Pål
(2022).
Social Work in a digital time. Visit from Avans, Netherlands.
-
Ellingsen, Pål
(2022).
Brukerorientert ledelse, 2. utg., OsloMet.
-
Ellingsen, Pål
(2022).
Brukerorientert ledelse, Husbanken.
-
-
-
Ellingsen, Pål
(2021).
Brukerorientert ledelse, gjesteforelesning OsloMet.
-
-
Ellingsen, Pål
(2021).
Digital interactions in organisations. A study of digitalization and communication in the Norwegian Labour and Welfare Administration (NAV) .
-
Ellingsen, Pål
(2021).
Ledelse og brukerorientering,gjesteforelesning USN.
-
Ellingsen, Pål
(2020).
Brukerorientert ledelse
- krever mot, nysgjerrighet og engasjement.
-
Tonholm, Trude; Johansen, Frode Ramstad; Andersson, Gunnar & Ellingsen, Pål
(2020).
THE USE OF “WALK AND TALK” IN STUDENT GROUPS AND MODERN STUDENTS NEED FOR JUSTIFICATION.
I Gómez Chova, L.; López Martínez, A. & Candel Torres, I. (Red.),
ICERI2020 Proceedings.
IATED Academy.
ISSN 978-84-09-24232-0.
-
Andersson, Gunnar; Johansen, Frode Ramstad; Tonholm, Trude & Ellingsen, Pål
(2020).
RESEARCHING EMERGING TRENDS IN HIGHER EDUCATION.
I Gómez Chova, L.; López Martínez, A. & Candel Torres, I. (Red.),
ICERI2020 Proceedings.
IATED Academy.
ISSN 978-84-09-24232-0.
-
-
Ellingsen, Pål; Hafting, Tore & Ranglund, Ole Jørgen Stefferud
(2019).
Vold og trusler om vold i førstelinja.
-
Johansen, Frode Ramstad; Andersson, Gunnar; Tonholm, Trude & Ellingsen, Pål
(2019).
LEARNING FROM PROBLEM-BASED PROJECTS IN CROSS-DISCIPLINARY STUDENT TEAMS.
-
Ellingsen, Pål; Hafting, Tore & Ranglund, Ole Jørgen Stefferud
(2019).
Vold og trusler på jobben; Sett lys på trollet så sprekker det.
Forskning.no.
ISSN 1891-635X.
-
Ellingsen, Pål
(2019).
Brukerorientert ledelse, Gjesteforelesning Administrasjon og ledelse OsloMet.
-
Ellingsen, Pål
(2019).
Ledelse og brukerorientering i NAV, vitenskapelig foredrag forskningsdagene HiØ.
-
Ellingsen, Pål
(2018).
Brukermedvirkning og profesjonsledelse, gjesteforelesning OsloMet.
-
Ellingsen, Pål
(2017).
Brukerorientert ledelse. Krever mot, nysgjerrighet og engasjement - Administrasjon og ledelse, HiOA.
-
Ellingsen, Pål
(2017).
Brukerorientert ledelse. Krever mot, nysgjerrighet og engasjement, gjesteforelesning Helseledelse, HSN.
-
Ellingsen, Pål
(2016).
Lederskap og produksjonsstyring i NAV - presentasjon for Arbeids- og sosialkomiteen på Stortinget.
-
Ellingsen, Pål
(2016).
Brukerorientert ledelse - Nasjonal ruskonferanse 2016.
-
Ellingsen, Pål & Ely Seidman, Karmenlara
(2016).
Fleksibel læring - Lederseminar HiØ, Fredrikstad.
-
Ellingsen, Pål
(2016).
Ledelse og brukerorientering - Helseledelse HSN.
-
Aasbrenn, Kristian; Ellingsen, Pål & Ranglund, Ole Jørgen Stefferud
(2015).
Nå og bli nådd - hvor viktig er det å ha offentlige tjenester i nærheten av alle innbyggerne?
Stat og styring.
ISSN 0803-0103.
s. 51–54.
-
Ranglund, Ole Jørgen Stefferud; Aasbrenn, Kristian & Ellingsen, Pål
(2015).
Når følelsene blir redskaper.
Stat og styring.
ISSN 0803-0103.
s. 54–55.
-
Ellingsen, Pål
(2015).
Brukerorientert ledelse.
I x, x (Red.),
Helse medarbeider sjukehus : fag- og inspirasjonsbok.
Gyldendal Norsk Forlag A/S.
ISSN 9788205485556.
-
Ellingsen, Pål
(2015).
Brukerorientert ledelse 2 - lederkonferanse Lunner kommune.
-
Ellingsen, Pål
(2015).
Brukerorientert ledelse 1 - lederkonferanse Lunner kommune.
-
Ellingsen, Pål; Aasbrenn, Kristian & Ranglund, Ole Jørgen Stefferud
(2015).
Klima for nytenkning.
Stat og styring.
ISSN 0803-0103.
s. 46–49.
-
Aasbrenn, Kristian; Ellingsen, Pål & Ranglund, Ole Jørgen Stefferud
(2015).
Kunsten å bli kvitt kunden.
Stat og styring.
ISSN 0803-0103.
s. 56–59.
-
Ellingsen, Pål
(2014).
Refleksjon rundt brukerorientering og ledelse - Oslo kommune, ledergruppen i RFT.
-
Ellingsen, Pål
(2014).
Brukerorientert ledelse - Helseledelse HBV.
-
Ellingsen, Pål; Aasbrenn, Kristian & Ranglund, Ole Jørgen Stefferud
(2014).
Skreddersøm og samhandling.
Stat og styring.
ISSN 0803-0103.
s. 61–63.
-
Ellingsen, Pål
(2014).
Omdømme og tjenestekvalitet - RFT, Oslo kommune.
-
Ellingsen, Pål
(2014).
Service i forvaltningsjenesten - fagseminar Oslo rådhus.
-
Aasbrenn, Kristian; Ranglund, Ole Jørgen Stefferud & Ellingsen, Pål
(2014).
Samfunnsoppdraget gjør offentlige tjenester annerledes.
Stat og styring.
ISSN 0803-0103.
s. 12–14.
-
Ellingsen, Pål
(2014).
HR-nyhetsbrev for HR-konsern i Utviklings- og kompetanseetaten i Oslo kommune (2010-2014).
-
Ellingsen, Pål
(2014).
Brukerorientert ledelse - lederseminar Aker Universitetssykehus, legevakten.
-
Ranglund, Ole Jørgen Stefferud; Ellingsen, Pål & Aasbrenn, Kristian
(2014).
Førstelinjas hemmeligheter.
Stat og styring.
ISSN 0803-0103.
s. 41–43.
-
Ellingsen, Pål
(2014).
Gode kundeopplevelser - foredrag fagseminar Fredrikstad næringsforening.
-
Ellingsen, Pål; Aasbrenn, Kristian & Ranglund, Ole Jørgen Stefferud
(2014).
Ledere trenger mot.
Stat og styring.
ISSN 0803-0103.
s. 32–33.
-
Ellingsen, Pål
(2013).
Brukerorientert ledelse - lederseminar Bufetat.
-
Ellingsen, Pål
(2012).
Service kan ikke vedtas - Fagforbundet.
-
Ellingsen, Pål
(2012).
Etisk refleksjon for ledere - lederseminar NRBR.
-
Ellingsen, Pål
(2011).
Service kan ikke vedtas - Servicesenter for utenlandske arbeidstakere.
-
Ellingsen, Pål
(2011).
Service kan ikke vedtas - Servicenettverk Vestfold .
-
Ellingsen, Pål
(2011).
Service kan ikke vedtas - fagseminar kemneren i Trondheim kommune.
-
Ellingsen, Pål
(2011).
Service kan ikke vedtas - UDI og POD førstelinjereformen 2011.
-
Ellingsen, Pål
(2010).
Service kan ikke vedtas - Servicekonferansen 2010.
Vis sammendrag
God service handler blant annet om gode holdninger og rammebetingelser som setter brukerens behov, forventninger og forutsetninger i sentrum. En slik praksis kan ikke vedtas, men må dyrkes frem over tid.
-
Ellingsen, Pål
(2010).
Service- og brukerorientering i offentlig sektor - seminar miljøvernavdelingen til Fylkesmannen i Oslo- og Akershus.
-
Ellingsen, Pål
(2007).
Servicetorget - i skjæringspunktet mellom forvaltning og service - Nettverksseminar KS.
Vis sammendrag
Det er en økende trend i både privat og offentlig sektor å organisere seg med førstelinjer som skal fronte virksomheten ut mot publikum. For de ansatte i førstelinjen kan det innebære å bli stående i et krysspress mellom publikums forventninger, og faglandets krav. I dette krysspresset kan det ligge kulturelle faktorer hvor førstelinjen er tuftet på en annen ideologi enn faglandet tradisjonelt er.
-
Ellingsen, Pål
(2005).
Servicetorget - i skjæringspunktet mellom service og forvaltning.
Høgskolen i Østfold.