Paper presentasjon på den Internasjonale Storyline konferansen i Ljubljana

Høgskolen i Østfold ved avdeling for lærerutdanning var godt representert på den internasjonale Storyline konferansen i Ljubljana i Slovenia, hvor Kristine Høeg Karlsen, Gini Lockhart-Pedersen og Gunhild Brænne Bjørnstad, sammen Ellen Høeg presenterte forskning på Storyline i lærerutdanningen

Gunhild Brænne Bjørnstad, Ellen Høeg, Gini Lockhart-Pedersen, Sally Harkness og Kristine Høeg Karlsen

Fremtidens lærere

Dagens lærerstudenter er fremtidens lærere. Det er de som skal implementere Kunnskapsløftet gjennom bruk av varierte metoder, estetiske uttrykksformer og tverrfaglige aktiviteter etter endt utdanning. Ved lærerutdanningen ved Høgskolen i Østfold forskes det på bruk av Storyline som en tverrfaglig og studentaktiv tilnærming til læring. På den Internasjonale konferansen i Ljubljana presenterte de resultater knyttet til viktige faktorer for at grunnskolelærerstudenter skal oppleve undervisningsopplegget med Storyline som relevant for fremtidig profesjonsutøvelse

Ellen Høeg, Kristine Høeg Karlsen, Virginia Lockhart-Pedersen og Gunhild Brænne Bjørnstad presenterer paper på den Internasjonale Storyline konferansen i Slovenia.

Internasjonalt samarbeid

Forskerne fra HiØ var fornøyde med konferansen hvor også Anna-Lena Østern fra NTNU deltok, samt Marit Storhaug fra OsloMet. Størst av alt var det å endelig treffe en av grunnleggerne av Storyline, Sally Harkness, sier Kristine Høeg Karlsen. På konferansen traff også Karlsen Margaretha Häggström, og sammen planlegger de nå en ny internasjonal antologi om Storyline.  

Forskerne hadde i tillegg laget en poster som ble presentert på konferanseområdet.

 

Publisert 13. des. 2018 22:19 - Sist endret 26. juli 2021 11:11