Fremtidens lærere
Dagens lærerstudenter er fremtidens lærere. Det er de som skal implementere Kunnskapsløftet gjennom bruk av varierte metoder, estetiske uttrykksformer og tverrfaglige aktiviteter etter endt utdanning. Ved lærerutdanningen ved Høgskolen i Østfold forskes det på bruk av Storyline som en tverrfaglig og studentaktiv tilnærming til læring. På den Internasjonale konferansen i Ljubljana presenterte de resultater knyttet til viktige faktorer for at grunnskolelærerstudenter skal oppleve undervisningsopplegget med Storyline som relevant for fremtidig profesjonsutøvelse
Internasjonalt samarbeid
Forskerne fra HiØ var fornøyde med konferansen hvor også Anna-Lena Østern fra NTNU deltok, samt Marit Storhaug fra OsloMet. Størst av alt var det å endelig treffe en av grunnleggerne av Storyline, Sally Harkness, sier Kristine Høeg Karlsen. På konferansen traff også Karlsen Margaretha Häggström, og sammen planlegger de nå en ny internasjonal antologi om Storyline.