Mottak av nyansatte

En av de største investeringene du gjør som leder, er å rekruttere en nyansatt. 

Når du tar imot en nyansatt på en god måte, øker det muligheten for at den nyansatte blir en motivert medarbeider. Nyansatte som vet hva som forventes av dem blir tryggere medarbeidere som raskere vil utføre oppgavene sine selvstendig. Høgskolen vil også kunne benytte den nyansattes kompetanse bedre og beholde den ansatte lenger.

Oppfølging av prøvetid

Her finner du mer detaljert informasjon om oppfølging av prøvetiden.

Opplæringsplaner

Det er utarbeidet tre maler opplærings-/kompetanseplaner for nyansatte.  Planen er et praktisk lederverktøy for å kartlegge og planlegge behov/opplæringstiltak ved nyansettelser

Oppfølging av krav til utdanningsfaglig kompetanse

Søkere som ved ansettelse ikke kan dokumentere fullført utdanningsfaglig/pedagogisk basiskompetanse ansettes fast, med betingelse om at kurs skal være fullført innen to år etter tiltredelse i stillingen.