Stine Eileen Torp Løkkeberg

Institutt for velferd, ledelse og organisasjon
English version of this page Stilling
Førsteamanuensis
Kontakt
+4769608795
Studiested
Fredrikstad
Kontornr.
-

Faglige interesser og kompetanseområder:

Emosjonspsykologi med spesielt fokus på selv-kritiske emosjoner og kommunikasjon av ubehagelig informasjon og utfordringer for profesjonelle hjelpere. 

Vold i nære relasjoner og seksuelle overgrep mot barn.

Kronisk sykdom e.g., MS, IBD, ADHD

Akademisk skriving

Ansvarlig for videreutdanningene: "Vold i nære relasjoner" og "Tiltak mot seksuelle overgrep mot barn". 

Medansvarlig for emne: "Helse: sykdomslære, pleie, behandling og omsorg"

Medansvarlig for akademiske skrivekurs for bachelorstudenter i vernepleie, sosialt arbeid og barnevern, og for å arrangere sosiale skrivekvelder for alle studenter ved institutt for sykepleie, helse og bioingeniørfag, og institutt for velferd, ledelse og organisasjon.  

Grad:

Ph.D i sosialpsykologi 2012-2016: University of Kent, UK

Master i sykepleievitenskap 2007: Universitetet i Oslo

Sykepleier 1999-2002: Høgskolen i Østfold

Examen philosophicum og examen facultatum 1997: Universitetet i Oslo 

Bakgrunn:

Førsteamanuensis Høgskolen i Østfold 2016-dd

Høgskolelektor Høgskolen i Østfold 2006-2016

Sykepleier Torsnes sykehjem 2005-2006

Sykepleier hjemmesykepleien i Borge 2002-2005

Sykepleierstudent Sykehuset Østfold 1999-2002

Verv:

Medlem av Editorial Board i PEC Innovation (vitenskapelig internasjonalt tidsskrift).

Varamedlem regionale komiteer for medisinsk og helsefaglig forskningsetikk (REK sør-øst gruppe C) 2021-dd.

Medlem i nemda for studentsaker (tidl. Klagenemda) 2016-dd.

Medlem i programkomite for Bachelor i vernepleie 2011-dd.

Medlem av kultur og velferdsutvalget HiØ 2011-dd.

Medlem av den vitenskapelige komiteen for den internasjonale konferansen i helsekommunikasjon (ICCH)

Annet:

Medlem av DigiHealth

Medlem av forskergruppen "sosiale emosjoner" 

Medlem av Norsk Sykepleierforbund

Full member of APA (American Psychological Association)

Full member of ISRE (International Society for Research on Emotion)

Medlem av European Association for the Teaching of Academic Writing

Medlem av OCHER nettverket for medisinsk kommunikasjon

Medlem av Hospiceforum Norge

Reviewer for:

PEC Innovation

Group Processes & Intergroup Relations

Cognition and Emotion

Frontiers in Psychology

Sage Open

Plos One

Nursing Open

Nordic Journal of Nursing Research

Pågående forskningsprosjekter og søknader:

Biveileder Ph.D prosjekt: Symptom burden in patients with inflammatory bowel disease 

Biveileder Ph.D prosjekt: Hvordan er jeg meg? Om ungdom og unge voksnes erfaring med å leve med ADHD. 

Demenskor - intervjuer med deltagere i demenskor

Musikkbasert miljøarbeid - intervensjonsstudier i praksis

Ansatte i fengsel - hvordan de påvirkes av å arbeide med innsatte som har blitt utsatt for vold, eller som har utsatt andre for vold. 

Når døden kommer brått og brutalt - presters narrativer ved formidling av dødsbudskap

Relativ fattigdom - en studie av familier som har søkt julehjelp via Frelsesarmeen i Danmark og Norge. 

Scoping review - Digital Interventions to Improve Communication Between Children and Their Parents

Scoping review - hvilken betydning har ferdighetstrening for innlæring av sykepleieprosedyrer

Interreg - Bruk av kunstig intelligens ved akutt sykdom i kommunehelsetjenesten (ambulerende legebiltjeneste)

Redaktør bokprosjekt - vold i nære relasjoner og seksuelle overgrep mot barn. Fagbokforlaget. 

Bokkapittel: Moral emotions in a professional context- Breaking bad news. Edward Elgar Publishing house. 

Ph.D prosjekt: Psykisk syk på sosiale medier - søknad til stiftelsen DAM 

NFR - søknad om å etablere et forskningssenter for sårbare og utsatte barn

Interreg søknad - Pasienter med nedsatt funksjon relatert til psykiske lidelser

Emneord: Emotions, Self-critical emotions, domestic violence, death and dying, academic writing, Det digitale samfunn, DigiHealth

Publikasjoner

  • Sakarias Einar, Bank; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Del Busso, Lilliana Andrea & Larsson, Margaretha (2024). A scoping review of Digital Interventions to Improve Communication Between Children and Their Parents. BMC Public Health. ISSN 1471-2458. doi: 10.21203/rs.3.rs-3910659/v1.
  • Grønneberg, Siv Vea; Engebretsen, Eivind & Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2024). Storylines and Positions Theory as a Tool to Identify How Young People Conceptualise their Positions of Living with ADHD. International Journal of Disability, Development and Education. ISSN 1034-912X.
  • Grønneberg, Siv Vea; Engebretsen, Eivind & Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2023). Stories of Hope: Young People’s Personal Narratives About ADHD Put Into Context of Positive Aspects. Qualitative Health Research. ISSN 1049-7323. 34(1-2), s. 48–60. doi: 10.1177/10497323231206936. Fulltekst i vitenarkiv
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Ihlebæk, Camilla Martha; Brottveit, Gudrun & Del Busso, Lilliana Andrea (2023). Digital Violence and Abuse: A Scoping Review of Adverse Experiences Within Adolescent Intimate Partner Relationships. Trauma, Violence, & Abuse. ISSN 1524-8380. 23. doi: 10.1177/15248380231201816.
  • Johansen, Ingunn; Småstuen, Milada Cvancarova; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Kristensen, Vendel Ailin; Høivik, Marte Lie & Lund, Charlotte [Vis alle 16 forfattere av denne artikkelen] (2023). Symptoms and symptom clusters in patients newly diagnosed with inflammatory bowel disease: results from the IBSEN III Study. BMC Gastroenterology. ISSN 1471-230X. 23(1). doi: 10.1186/s12876-023-02889-y. Fulltekst i vitenarkiv
  • Grønneberg, Siv Vea; Engebretsen, Eivind & Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2023). When ADHD knocks on the door–discourse theory as a frame to explore subject positions and mental wellbeing before diagnosis. International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-being. ISSN 1748-2623. 18(1), s. 1–13. doi: 10.1080/17482631.2023.2209964. Fulltekst i vitenarkiv
  • Granmo, Sjur Bye; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Ravneng, Pauline & Tvete, Liv Solveig (2023). Effekten av preferansebasert musikk på urolig atferd og vandring hos person med demens. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). ISSN 0809-781X. 50, s. 17–30.
  • Heyn, Lena; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Ellington, Lee; Van Dulmen, Sandra & Eide, Hilde (2023). Understanding the role of positive emotions in healthcare communication- A realist review. Nursing Open. ISSN 2054-1058. s. 1–13. doi: 10.1002/nop2.1604. Fulltekst i vitenarkiv
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Thoresen, Gunnar (2021). Experiences of quality of life in people with Multiple Sclerosis who are in a wheelchair. Nursing Open. ISSN 2054-1058. s. 1–10. doi: 10.1002/nop2.956.
  • Del Busso, Lilliana Andrea; Brottveit, Gudrun; Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Gluppe, Grete (2021). Women’s embodied experiences of using wearable digital self-tracking health technology: a review of the qualitative research literature. Health Care for Women International. ISSN 0739-9332. doi: 10.1080/07399332.2021.1884682. Fulltekst i vitenarkiv
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Gausel, Nicolay; Giner-Sorolla, Roger & Leach, Colin Wayne (2021). Risking the social bond: Motivations to defend or to repair when dealing with displeasing information. Current Psychology. ISSN 1046-1310. doi: 10.1007/s12144-021-01678-8.
  • Ek, Hans; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Eriksson, Rikard & Ellingsen, Pål (2020). Disabilities exhibited by children and adolescents that refuse to go to school. Child & family behavior therapy (Print). ISSN 0731-7107. 42(4), s. 268–283. doi: 10.1080/07317107.2020.1809202. Fulltekst i vitenarkiv
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Oterholt, Frank (2020). Presters emosjonelle opplevelser og erfaringer med å overbringe dødsbudskap. Tidsskrift for sjelesorg. ISSN 0333-3388. 40(2), s. 172–188.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Balabanian, Andreas; Økland, Simen & Aaseng, Anne-Berit Øverby (2019). Emotional discomfort among school staff and student teachers when they had to 'tell' or 'not tell' about vague suspicions of domestic violence. Heliyon. ISSN 2405-8440. 5(7), s. 1–7. doi: 10.1016/j.heliyon.2019.e02043. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2023). Digital vold i intime ungdomsrelasjoner.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Ihlebæk, Camilla; Brottveit, Gudrun & Del Busso, Lilliana Andrea (2023). Digital vold i intime ungdomsrelasjoner. Fredrikstad Blad.
  • Eng, Anne-Lise & Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2023). Academic writing at Østfold University College.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Thoresen, Gunnar Frank (2023). Livskvalitet for personer med MS som bruker rullestol - intervjustudie.
  • Herje Haga, Kristi; Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Thoresen, Gunnar Frank (2023). Hva er livskvalitet for personer med MS som sitter i rullestol? MS-bladet. ISSN 1500-659X. s. 34–35.
  • Johansen, Ingunn; Småstuen, Milada Cvancarova; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Kristensen, Vendel Ailin; Høivik, Marte Lie & Lund, Charlotte [Vis alle 16 forfattere av denne artikkelen] (2022). Symptoms and symptom clusters in patients newly diagnosed with inflammtory bowel disease – results from the IBSEN III study .
  • Grøndahl, Vigdis Abrahamsen; Del Busso, Lilliana Andrea; Hardeland, Camilla; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Bååth, Carina Barbro & Femdal, Ingrid [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2022). MoU og samarbeid mellom Høgskolen i Østfold og Högskolan i Skövde. [Internett]. Högskolan i Skövdes nettside.
  • Iwar Brekke, Lindis & Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2021). Å så et frø for fremtiden – jordmors opplevelse av primærforebygging blant gravide kvinner utsatt for seksuelle overgrep som barn. Tidsskrift for psykisk helsearbeid. ISSN 1503-6707. 18(4), s. 353–367. doi: 10.18261/issn.1504-3010-2021-04-05.
  • Johansen, Ann-Kristin & Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2021). Vold mot eldre er et alvorlig problem, det må aldri bli en privatsak. Fredrikstad Blad.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2020). Krevende arbeidsoppgaver i prestetjenesten - emosjonelle påkjenninger ved formidling av dødsbudskap.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Del Busso, Lilliana Andrea & Brottveit, Gudrun (2020). Et kritisk blikk på kvinners erfaringer med smartklokker. Fredrikstad Blad.
  • Heyn, Lena; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Ellington, Lee; Van dulmen, Sandra & Eide, Hilde (2019). What is the function and outcome of communicating positive emotions for the patient-provider relationship - A realist review.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2019). Å være MS rammet og sitte i rullestol- hva er viktig for god livskvalitet? Fredrikstad Blad.
  • Heyn, Lena; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Ellington, Lee; van Dulmen, Sandra & Eide, Hilde (2019). Positive emotions in healthcare communication.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Halvorsen, Lars Rune; Ingunn, Valan; Anne-Lise, Eng; Tor Henning, Valnes Pedersen & Løkkeberg, Stine Eileen Torp [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). Fra frontalundervisning til Podcast - en presentasjon av et Podcastprosjekt i akademisk skriving.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Johansen, Ann-Kristin (2018). Skoleansatte har en unik mulighet til å oppdage vold. utdanningsforskning.no.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 11. Fra kaos til struktur – slik bygger du opp en akademisk oppgave.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 10. Slik får du bedre språk i oppgaven.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 9. Slik unngår du plagiering.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2018). 8. Er det lov å skrive “jeg”?
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). 7. Slik blir det lettere å skrive oppgave – skriveprosessen.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 6. Les noe gøy for å lære!
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). 5. Slik leser du mer effektivt.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). 4. Derfor skal du ta pauser.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). 3. Hvordan skal jeg rekke alt? Tidsplanlegging er løsningen.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 2. Akademiske ord og begreper for dummies.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 1. Hjelp, jeg er blitt student!
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). Podkasten om akademisk skriving.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Johansen, Ann-Kristin (2018). Skoleansatte har en unik mulighet til å oppdage vold https://www.f-b.no/debatt/vold/skole/skoleansatte-har-en-unik-mulighet-til-a-oppdage-vold/o/5-59-1240679. Fredrikstad Blad.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2018). Veien til en PhD .
  • Heyn, Lena; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Ellington, Lee; van Dulmen, Sandra & Eide, Hilde (2018). How positive emotions affect the relationships between health care professionals and patients. A realist review.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Del Busso, Lilliana Andrea (2018). Ventesorg- utmattende, overveldende, intenst https://www.f-b.no/debatt/kreft/sorg/ventesorg-utmattende-overveldende-intenst/o/5-59-1011299. Fredrikstad Blad.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Helgesen, Ann Karin (2018). Når sykdommen rammer: "Jeg vil ha informasjon jeg forstår" https://www.f-b.no/debatt/kreft/sykepleiere/nar-sykdommen-rammer-jeg-vil-ha-informasjon-jeg-forstar/o/5-59-1010852. Fredrikstad Blad. 130(29), s. 8–9.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2017). Medisinsk kommunikasjon.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2017). Å formidle dårlige nyheter til pasienter med fokus på emosjonelt ubehag.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2017). Å formidle dårlige nyheter til pasienter.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Eng, Anne-Lise & Korseberg, Karl-Arne Næss (2017). Akademisk dannelse og førsteårsstudenten https://khrono.no/debatt/akademisk-dannelse-og-forstearsstudenten-i-hoyere-utdanning?nav=forside. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2017). How communicating unpleasant information can elicit either self-defensive or self-improvement motivations. Oral presentation.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2017). Den vanskelige samtalen om døden: https://radio.nrk.no/serie/nyhetsettermiddag/NPUB51007317/12-04-2017. [Radio]. NRK Radio Nyhetsettermiddag.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2017). Den vanskelige samtalen om døden NRK Radio Her og Nå Hovedsendingen https://radio.nrk.no/serie/her-og-naa-hovedsending/DMTN01007217/12-04-2017. [Radio]. NRK Radio.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2017). De aller vanskeligste samtalene. Sykepleien. ISSN 0802-9768.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2017). Podcast om hvordan fortelle noen at de skal dø. [Internett]. Sykepleien Podcast.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2017). How should doctors and nurses break bad News to patients. [Internett]. Science Nordic.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2017). Hvordan skal leger og sykepleiere gi en alvorlig beskjed? . [Internett]. Forskning.no.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Eng, Anne-Lise & Lars Rune, Halvorsen (2016). Erfaringer med systematisk utvikling av akademiske skrivekurs.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2016). Kommunikasjon av ubehagelig informasjon, og emosjoners betydning i møte med alvorlig syke og døende.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Eng, Anne-Lise (2016). E-læringskurs i akademisk skriving og utvikling av en pedagogisk modell for akademisk skriving.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Gausel, Nicolay (2016). Risking the social bond: Explaining avoidance and repair motivation associated with withholding or disclosing unpleasant information.
  • Johansen, Ann-Kristin & Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2016). Den vanskelige samtalen og den gode dialogen - i møte med barn som er utsatt for vold og overgrep.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Eng, Anne-Lise & Halvorsen, Lars Rune (2016). Akademisk skriving som en gave http://khrono.no/debatt/akademisk-skriving-som-en-gave. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Johansen, Ann-Kristin & Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2016). Den vanskelige samtalen vs den gode dialogen.
  • Johansen, Ann-Kristin & Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2016). Den vanskelige samtalen vs den gode dialogen .
  • Løkkeberg, Stine Torp (2015). To withhold or to disclose? How communicating unpleasant information can elicit either self-defensive or self-improvement motivations.
  • Løkkeberg, Stine Torp (2015). Intervju om å overbringe tunge budskap. [Radio]. NRK VEstfold.
  • Løkkeberg, Stine Torp (2015). Forsker på hvordan man bør gi dødsbudskapet. [Internett]. NRK Vestfold.
  • Løkkeberg, Stine Torp (2015). Å fortelle noen at de skal dø. [Internett]. NRK.no.
  • Løkkeberg, Stine Torp (2015). Å fortelle noen at de skal dø- Resultater fra PhD arbeid . [Radio]. NRK P1.
  • Løkkeberg, Stine Torp (2015). Å kommunisere alvorlige budskap - resultater av PhD arbeid. [Radio]. NRK Østfold.
  • Løkkeberg, Stine Torp (2015). Ikke stol på testene, de er bare underholdning. Fredrikstad Blad. s. 8–9.
  • Løkkeberg, Stine Torp & Johansen, Ann-Kristin (2015). Den vanskelige samtalen.
  • Løkkeberg, Stine Torp (2015). Ikke stol på testene. Sarpsborg Arbeiderblad. s. 8–9.
  • Løkkeberg, Stine Torp & Gausel, Nicolay (2015). To withhold or to disclose? How communicating unpleasant information can elicit either self-defensive or self-improvement motivations.
  • Løkkeberg, Stine Torp & Gausel, Nicolay (2015). To Withhold or to Disclose? How Communicating Unpleasant Information Elicit either Self-Defensive or Self-Improve Motivations .
  • Løkkeberg, Stine Torp & Johansen, Ann-Kristin (2015). Den vanskelige samtalen og den gode dialogen, med fokus på barn og vold - og alvorlig syke og døende.
  • Løkkeberg, Stine Torp (2014). To withhold or to disclose? How communicating unpleasant information elicit either self-defensive or self-improve motivation.
  • Løkkeberg, Stine Torp (2014). Hva har motivert akkurat disse kvinnene, og hvordan kan det inspirere andre? Vi hører deres historier, og hvilke områder de er opptatt av å forske videre på som har betydning for samfunnet.
  • Løkkeberg, Stine Torp (2014). Risking the social bond How self-relevant appraisals and self-critical feelings elicit either self-defensive or self-improve motivations when communicating unpleasant information.
  • Løkkeberg, Stine Torp (2013). Effects on appraisals, feelings and responses when communicating unpleasant information.
  • Løkkeberg, Stine Torp (2012). How self-relevant appraisals and self-critical feelings elicit either self-defensive or self-improve motivations when communicating unpleasant information.
  • Løkkeberg, Stine Torp & Femdal, Ingrid (2010). Care of dying.
  • Løkkeberg, Stine Torp & Eng, Anne-Lise (2009). Fusk og plagiering i høyere utdanning - Studenters erfaringer.
  • Løkkeberg, Stine Torp & Fugletveit, Ragnhild (2009). Fusk og plagiering i høyere utdanning.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2020). Mobbebegrepets bakteppe -En kvalitativ studie av begrepet mobbing i den videregående skole. Universitetet i Agder.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2019). Å så et frø for fremtiden. Jordmors opplevelse av primærforebygging blant gravide kvinner utsatt for seksuelle overgrep som barn. Universitetet i Agder.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2019). «Risky Conversations» -miljøterapeuter blir personlig involvertEn narrativ analyse av 6 miljøterapeuters erfaring med bevisst selvavsløring i møte med ungdom i omsorgsinstitusjoner. . Universitetet i Agder.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2016). Risking the social bond when communicating unpleasant information: How self-relevant appraisals and feelings explain distancing and repair motivation. University of Kent Ph.D thesis.
  • Boger, Torunn Skofsrud; Eng, Anne-Lise; Fugletveit, Ragnhild & Løkkeberg, Stine Torp (2010). Hvilke erfaringer og holdninger har studenter i høyere utdanning til fusk og plagiering? Høgskolen i Østfold. ISSN 9788278253137.
  • Løkkeberg, Stine Torp & Ellefsen, Bodil (2007). Artikkel: Å dø hjemme-en utfordring. En studie av pårørende og sykepleieres erfaringer. Essay: Gyldighet i en kvalitativ studie om hjemmedød. Universitetet i Oslo.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:11 - Sist endret 6. mai 2024 13:46