Aktuelle saker

Publisert 6. mai 2024 21:13

Mandag 6. mai 2024 arrangerte KUPP konferansen 'På vei', for pedagoger engasjert i og interessert i partnerskap mellom høgskole og praksisfelt. Programmet var fylt med et variert innhold.

Publisert 12. jan. 2024 08:54

I KUPP-prosjektets siste halvår jobber deltakerne aktivt med å integrere vellykkede elementer i driften ved lærerutdanningene og i praksisfeltet. Målet er ikke bare å avslutte prosjektet, men også å sikre at dets suksesser blir en varig del av utdanningssystemet. Spennende muligheter venter, og deltakerne er klare til å forme fremtiden for lærerutdanning med sine innovative tilnærminger.

Publisert 4. mai 2023 20:49

Vår betyr ofte innspurt av barnehage- og skoleår, og det gjelder også for KUPP. Selv om det går mot sommer, har KUPPs deltakere deltatt aktivt på lærerutdanningskonferansen, i drøfting av forskning på det tredje rom, samt bedrevet innoverende prosjektarbeid.

Publisert 15. mars 2023 14:50

Høgskolen i Østfolds årlige Mastertorg gikk av stabelen 15. mars. KUPP-deltakere bidro med formidling av forskningsaktiviteter og prosjektideer til grunnskolelærerstudenters fremtidige masteroppgaver.

Publisert 14. okt. 2022 15:21

15 deltakere fra prosjektet KUPP (Kunnskapsmegling i likeverdige partner- og profesjonsfellesskap) deltok på Nordisk konferanse i Aksjonslæring og aksjonsforskning (NORALF), som ble arrangert av Universitetet i Tromsø 13.-14. oktober.

Publisert 14. sep. 2022 21:26

Omlag 40 pedagoger fra ulike pedagogiske arenaer møttes onsdag på campus i regi av prosjektet Kunnskapsmegling i likeverdige partner- og profesjonsfellesskap (KUPP). Dagen ble brukt i smågrupper der målet var å finne frem til ulike forsknings- og/eller utviklingsprosjekter i fellesskap, på tvers av fagmiljøer og organisasjoner. Utgangspunktet er en felles kompetanseutvikling og en nysgjerrighet på å utvikle nye former for samarbeid i partnerskap som en er en del av.

Publisert 25. feb. 2022 14:29

- Jeg er så fornøyd med både hvordan dagen ble, engasjementet fra alle deltagerne og stemningen i gruppa, forteller Sigrun Staal Hafstad, som er prosjektleder for DIKU-prosjektet Kunnskapsmegling i likeverdige partner- og profesjonsfellesskap (KUPP). Omkring 50 pedagoger fra ulike institusjoner møttes til prosjektets første samling.