Forskningssamarbeid

Det lyses ut egne stipendmidler for å styrke forskningssamarbeidet mellom lærerutdanningsskolene og lærerutdanningen.

Studieåret 2020-2021

Studieåret 2019-2020

  • Overgang mellom barneskole og ungdomsskole
    Kari Spernes, Kristine Grinderud og Fred Rune Bjordal
    Deltakende lærerutdanningsskole: Haugeåsen ungdomsskole
  • Programmering på barneskolen
    Odd Tore Kaufmann og Stein Berggren
    Deltakende lærerutdanningsskoler: Gimle og Hjortsberg skoler
  • Begynneropplæring i norsk med fokus på kreativ skriving, formativ vurdering og tilbakemeldinger
    Kristine Høeg Karlsen og Ragnhild Næsje
    Deltakende lærerutdanningsskoler: Gimle, Hjortsberg og Os skoler
  • TeachMeets som arena for lærere å drive kompetanseheving i profesjonsfaglig digtal kompetanse
    Irina Engeness, Stine Brynhildsen og Ilka Nagel
    Deltakende lærerutdanningsskoler: Os og Hjortsberg skole, Rødsberg ungdomsskole
  • Programmering på ungdomstrinnet
    Marianne Maugesten, Henrik Stigberg og Susanne K. Stigberg.
    Deltakende lærerutdanningsskoler: Kruseløkka, Haugeåsen og Rakkestad ungdomsskole.
    Programmering for matematikkundervisning (blogg.hiof.no)
Publisert 17. feb. 2020 09:45 - Sist endret 4. nov. 2021 14:42