Fakta om emnet

Studiepoeng:
15
Ansvarlig fakultet:
Avdeling for lærerutdanning
Studiested:
Remmen, Halden
Emneansvarlig:
Elisabeth Giske
Undervisningsspråk:
Norsk
Varighet:
½ år

LBMUS10111 Musikkteoretisk grunnlag, musisere, lytte og danse (1-7) (Høst 2013)

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Obligatorisk emne i valgfaget Musikk for grunnskolelærerutdanning 1-7 (30 studiepoeng).

Undervisningssemester

7. semester (høst).

Studentens læringsutbytte etter bestått emne

KUNNSKAP
Studenten

  • har kunnskap om dei særprega lærings- og erkjenningsformene som er knytt til kunstnarleg, estetisk og musikalsk verksemd
  • har kunnskap om psykologiske og kulturelle faktorar som verkar inn på utviklinga av barns musikalitet, utrykksformer, kreativitet og identitet
  • har grunnleggande kunnskap om norsk og internasjonal musikk frå ulike sjangrar og musikkhistoriske epokar, om norsk og samisk tradisjonsmusikk og om musikk frå ulike kulturar
  • har kunnskap om grunnleggande musikkteori og ulike former for musikkanalyse
  • har kunnskap om korleis musikk blir brukt og integrert i ulike former for samfunnsuttrykk, t.d. i film og media, og om korleis musikk kan vere eit formande element i slike samanhengar
  • har kunnskapar om musikklæraren som leiar og tilretteleggjar for musikkopplæring for trinna 1-7
  • har kunnskap om musikkfaget si historie og rolle i samfunnet, læreplanar i faget og faget si læreplanhistorie

FERDIGHEITER
Studenten

  • kan synge og bruke stemma på varierte måtar, uttrykke seg musikalsk og meiningsfullt på eige hovudinstrument og akkompagnere song på piano, gitar eller anna akkordinstrument
  • kan leike og danse til og med musikk, og meistre eit representativt utval av tradisjonelle og moderne musikkleikar og dansar frå ulike kulturar til bruk i musikkundervisning på trinna 1-7
  • kan leie og instruere song-, samspel- og danseprosessar med kollegaer og med elevar på trinna 1-7
  • kan lytte aktivt og reflekterande til eit representativt utval av musikk frå ulike sjangrar, historiske periodar og ulike kulturar
  • kan vise kunnskap om musikken gjennom verbale og andre kunstrelaterte uttrykksformer, t.d. dans/rørsle og drama
  • kan skape musikk på varierte måtar, improvisere med instrument og stemme og kunne leie improvisasjons- og komposisjonsprosessar for elevar på trinna 1-7
  • kan bruke analoge og digitale musikkinstrument og tekniske og elektroniske hjelpemiddel med tanke på musikalsk skaping, formidlingsverksemd og musikkopplæring
  • kan ta i bruk og vurdere varierte arbeidsformer, metodar og læringsmateriell for skolefaget musikk for trinna 1-7
  • kan meistre ulike innfallsvinklar til begynnaropplæring i musikkfaget og vere fortrulege med grunnleggande ferdigheiter i skolefaget musikk
  • kan leggje til rette for musikalsk opplæring og utvikling for elevar med spesielle evner eller vanskar
  • kan gjennomføre tilpassa opplæring for elevar med ulik bakgrunn, ulike føresetnader og interesser

GENERELL KOMPETANSE
Studenten

  • kan initiere fagleg samarbeid og bruke musikk både som regifag og som støttefag i fleirfaglege tema- og prosjektarbeid
  • kan reflektere over samanhengen mellom mål og innhald i musikkfaget, andre fagområde og læreplanverk for trinna 1-7
  • har innsikt i musikkens rolle som identitetsskapar, kommunikasjonsmedium og kulturuttrykk i skolekvardagen og i eit fleirkulturelt samfunn
  • kan aktivisere og stimulere elevane si evne til å skape, oppleve, uttrykke og reflektere

Innhold

Emnet tar for seg følgende tema:

  • Musikkteoretisk grunnlag
  • Pop/rock
  • Dansekurs
  • Piano i grupper
  • Sang i grupper
  • Gitar i grupper

Undervisnings- og læringsformer

Forelesninger og gruppeundervisning og praktisk musisering med stor grad av egenøving.

Arbeidsomfang

Forventet studieinnsats i emnet er beregnet til 20 timer pr uke inkludert undervisning.

Praksis

Praksis inngår i emnet, se Plan for praksis.

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen

  • Lytteprøve i pop/rock
  • Skriftlig oppgave i pop/rock
  • Danseprøve
  • Pianoprøve
  • Gitarprøve
  • Sangprøve
  • Deltakelse på undervisningen. Det er 80 % aktiv deltaking i undervisning i hvert hovedområde. Dersom sykdom/skade eller innvilget søknad om fravær fører til et fravær på over 20 %, må studenten bestå en ekstraordinær praktisk/muntlig prøve i emnet for å kunne fremstille seg til eksamen.

Arbeidskravene må være godkjente før studenten kan framstille seg til eksamen.

Eksamen

6-timers skriftlig eksamen
Kandidaten vil bli prøvd i musikkteoretisk grunnlag og pop/rock.
Ingen hjelpemidler tillatt.

Det blir gitt gradert karakter; A-F.

Det benyttes interne sensorer.

Evaluering av emnet

Studenten får mulighet til å gi skriftlig og muntlig evaluering underveis i studiet (EVA 3). Emneansvarlig har ansvaret for oppfølging av emneevalueringen.

Litteratur

Musikkteori: Øyvind Risa.Musikkteori & arrangering. Universitetsforlaget

Pop/rock: Per Reinholdt Nielsen. Rebell & remix. Rockens historie. Systime forlag. Kompendier i dans og piano.

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 11. mai 2024 02:48:53