Tidsbruk
15-20 minutter
Forslag til gjennomføring
-
Læraren lagar eit kortspel etter prinsippet som er vist i illustrasjonen. Det skal vere seks kort per kategori (= 1.–3. person eintal og fleirtal) og seks forskjellige kategoriar (= seks ulike verb). Kvart kort har ei setning med eit verb som skal bøyast etter eit oppgitt pronomen. Illustrasjonen viser eit spelkort på norsk, men det er òg mogleg å lage kort på målspråket (då lagt til rette som ei lukeoppgåve og ikkje omsetjing).
- Del elevane inn i grupper på to til fire. Kvar gruppe får eit fullstendig sett av kortspelet.
- Kvar elev trekkjer sju kort. Resten av korta skal leggjast opp ned på bordet. Dette er trekkbunken.
- Elev A startar og bestemmer seg for kva kategori frå handa han/ho vil ha fleire kort av, og kven han/ho skal spørje (elev B).
- Elev A dannar setninga nedst på kortet ved å bøye verbet med eit av pronomena han/ho ikkje har sjølv.
- - Dersom elev B har kortet med det etterspurde pronomenet og verbet på, må han/ho gi det frå seg. Elev A kan då halde fram med å spørje.
- - Dersom elev B derimot ikkje har det etterspurde kortet, må elev A ta eit kort frå trekkbunken, og turen går vidare til nestemann.
- - Dersom elev A ikkje klarer å bøye verbet rett, kan elev B få kortet dersom han/ho klarer å bøye verbet rett med det valde pronomenet.
- Når ein spelar har klart å samle alle seks korta frå den same kategorien, har han/ho eit stikk. Stikket skal leggjast på bordet framfor spelaren.
- Spelet er slutt når trekkbunken er tom, eller når ein av elevane har gått tom for kort. Den eleven som har flest stikk, vinn spelet.
Du trenger
Spelekort (sjå illustrasjon)