-
Nordbakke, Monica; Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini); Tangen, Steffen; Glomsrød, Anne-Lene Løvig & Knudsen, Espen Syvderud
(2024).
Jeg vil gjøre dette igjen! (elev 7. trinn)
- Når vi utforsker nye læringsareanaer sammen
.
Vis sammendrag
Bli med på vår reise, jorda rundt, ut i skogen, og inn i mørket. Opplev engasjementet og læringen som skjer. Vi utfordrer tradisjonelle læringsarenaer og læringssituasjoner, og jobber for en aktiv og variert hverdag, hvor lek har en sentral posisjon for spontane opplevelser og gode læringsøyeblikk.
-
Tangen, Steffen
(2024).
Inspirasjonsforelesning - Aktiv læring.
-
Olsen, Alexander & Tangen, Steffen
(2023).
Use of GoPros to explore how young children assess and manage risk in a natural environment.
-
Nordahl Husebye, Birgitte & Tangen, Steffen
(2022).
Fra lek til alvor i kroppsøving.
-
Tangen, Steffen
(2022).
Barnehagens fysiske lekemiljøer og risikolek - barns utvikling.
-
Tangen, Steffen
(2022).
Bevegelse og helse, hvordan motivere barn og kolleger til aktivitet?
-
Jacobsen, Adrian Kristinsønn; Tangen, Steffen; Olsen, Alexander; Hoveid, Sigrid & Eide, Cathrine Aasgaard
(2022).
De yngste barna i naturen.
-
Olsen, Alexander; Sandseter, Ellen Beate Hansen & Tangen, Steffen
(2022).
A GoPro-look on how children aged 17-25 months assess and manage risk during free exploration in a varied natural environment.
-
Olsen, Alexander; Tangen, Steffen & Sandseter, Ellen Beate Hansen
(2022).
Children’s own perception of risks. How children (1-2 years) cope with risks in a varied natural environment – and possible implications for the pedagogues.
-
Nordahl Husebye, Birgitte & Tangen, Steffen
(2022).
Overgang i kroppsøving - fra lek til alvor.
-
Tangen, Steffen; Olsen, Alexander & Sandseter, Ellen Beate Hansen
(2021).
De yngste barnas vurdering og håndtering av risiko i fri utforsking av natur.
-
Nordahl Husebye, Birgitte; Tangen, Steffen & Moen, Kjersti Mordal
(2021).
Utviklingsprosesser i kroppsøvingsfaget – implementering og gjennomføring av interessebasert kroppsøving.
-
Hoveid, Sigrid ; Eide, Cathrine Aasgaard; Tangen, Steffen; Rasmussen, Adrian Kristinsønn & Olsen, Alexander
(2020).
Å la barns nysgjerrighet lede vei i utforsking av naturen. .
-
Rasmussen, Adrian Kristinsønn & Tangen, Steffen
(2020).
Ute hele dagen – noen utfordringer og mange fordeler.
barnehage.no.
-
Rasmussen, Adrian Kristinsønn; Tangen, Steffen & Hoveid, Sigrid
(2020).
Å la barns nysgjerrighet vise vei i naturen.
Forskerfrø.
ISSN 2703-8106.
1,
s. 32–35.
-
Tangen, Steffen & Rasmussen, Adrian Kristinsønn
(2019).
Friluftsliv og mangfold i naturen.
-
Tangen, Steffen
(2018).
Plandag for fysisk aktivitet i skolen.
-
Tangen, Steffen
(2018).
Voksenroller ved kroppslig lek i barnehagen.
-
Tangen, Steffen
(2018).
Fysisk aktivitet og realfag.
-
Tangen, Steffen
(2018).
Innlegg på foreldremøte om risikolek i barnehagen.
-
Tangen, Steffen
(2017).
Matlaging i skogen for Edwin Ruuds barnehage.
-
Tangen, Steffen
(2017).
Fysisk aktivitet i barnehagen.
-
Tangen, Steffen
(2017).
Presentasjon av data fra interessebasert kroppsøving.
-
Tangen, Steffen
(2017).
Matlaging i skogen.
-
Tangen, Steffen
(2017).
Risikolekens betydning for barn.
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2016).
Interessebasert kroppsøving ved fagdag for kroppsøving.
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2016).
Interessebasert kroppsøving ved kommunesamling.
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2016).
Interessebasert kroppsøving.
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2016).
Interessebasert kroppsøving.
-
Tangen, Steffen
(2016).
Risikolek i barnehagen.
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2016).
Interessebasert kroppsøving: Hvordan fremme bevegelsesglede og positiv selvforståelse - en oppsummering.
-
Husebye, Birgitte Nordahl & Tangen, Steffen
(2016).
Erfaringer og eksempler fra forskningsprosjektet Interessebasert kroppsøving.
-
Husebye, Birgitte Nordahl & Tangen, Steffen
(2016).
Bevegelsesglede i barnehage og skole; hvordan få det til?
-
Tangen, Steffen
(2015).
300 elever byttet ut teori med fysisk aktivitet.
[Radio].
NRK Østfold.
-
Tangen, Steffen
(2015).
Yrkesfagmodellen: Kompetanseheving av yrkesfaglærere ved studieretning bygg og anleggsteknikk i forhold til fysisk aktiv læring.
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2015).
Orientering om Østfoldmodellen for fysisk aktivitet og kroppsøving.
-
Tangen, Steffen
(2015).
Farlig lek gir robuste barn.
-
Tangen, Steffen
(2015).
Farlig lek gir robuste barn.
-
Husebye, Birgitte Nordahl & Tangen, Steffen
(2015).
Østfoldmodellen for fysisk aktivitet og kroppsøving.
-
Tangen, Steffen
(2015).
Farlig lek gir robuste barn.
-
Tangen, Steffen
(2015).
Kosthold for innebandyspillere.
-
Tangen, Steffen
(2015).
Mat på bål.
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2015).
Forskningsprosjektet Interessebasert kroppsøving.
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2015).
Yrkesfagmodellen: Økt fysisk aktivitet gjennom fokus på fysisk aktiv læring i programfag for ulike yrkesfaglige studieretninger.
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2015).
«Interessebasert kroppsøving- en kroppsøvingsmodell som lar elevene velge mellom bevegelsesglede og idrettsglede».
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2015).
Yrkesfagmodellen: Kompetanseheving av lærere som deltar i prosjektet, med fokus på fysisk aktiv læring i programfag for studieretning helse og oppvekst.
-
Husebye, Birgitte Nordahl & Tangen, Steffen
(2015).
Interessebasert kroppsøving; friluftsliv og undervisningsplanlegging.
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2015).
Interessebasert kroppsøving: Friluftsliv, læreplanforståelse og vurdering for læring.
-
Husebye, Birgitte Nordahl & Tangen, Steffen
(2015).
Yrkesfagmodellen: Økt fysisk aktivitet gjennom fysisk aktiv læring for programfag for studieretning bygg og anleggsteknikk, service og samferdsel og teknikk og industriell produksjon.
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2015).
Yrkesfagmodellen: Økt fysisk aktivitet gjennom fysisk aktiv læring i programfag for studieretning helse og oppvekst.
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2015).
Best practice example: Physical excercise and sports subject.
-
Husebye, Birgitte Nordahl & Tangen, Steffen
(2014).
Farlig lek gir robuste barn.
-
Husebye, Birgitte Nordahl & Tangen, Steffen
(2014).
Arbeidsseminar 3.
-
Husebye, Birgitte Nordahl & Tangen, Steffen
(2014).
Arbeidsseminar 2.
-
Husebye, Birgitte Nordahl & Tangen, Steffen
(2014).
Læring i bevegelse.
-
Husebye, Birgitte Nordahl & Tangen, Steffen
(2014).
Fysisk aktivitet, egenverdi og verktøy for læring.
-
Husebye, Birgitte Nordahl; Tangen, Steffen & Brenne, Elsie
(2014).
Bevegelsesglede og idrett.
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2014).
Arbeidsseminar 1.
-
Husebye, Birgitte Nordahl & Tangen, Steffen
(2014).
Erfaringsseminar for Østfoldmodellen for fysisk aktivitet og kroppsøving.
-
Husebye, Birgitte Nordahl & Tangen, Steffen
(2014).
Bevægelsesglæde og idrætsglæde - to variationer af fysisk undervisning.
Liv i skolen.
ISSN 1398-2613.
1,
s. 54–60.
-
Husebye, Birgitte Nordahl & Tangen, Steffen
(2014).
Bevegelsesglede, idrettsglede og mer fysisk aktivitet for elever på byggfag.
Kroppsøving.
ISSN 0333-0141.
3,
s. 8–11.
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2013).
Opplæring av byggfagslærere.
-
-
-
Tangen, Steffen & Husebye, Birgitte Nordahl
(2013).
Bevegelsesglede 2.
Østfold fylkeskommune.