Studier på 30 studiepoeng
Informasjon om studiene på 30 studiepoeng finnes i HiØs digitale studiekatalog:
- Digital kompetanse i barnehagen (30 studiepoeng). Dette studiet tilbys studieåret 2024-2025 gjennom det Udir-finansierte studiet Digital kompetanse i barnehagen - dømmekraft og medborgerskap (Kffb) (30 studiepoeng)
- IKT for lærere (30 studiepoeng)
- Teknologistøttet læring (30 studiepoeng)
- Digitalisering, utdannings- og endringsledelse i skoleutvikling (30 studiepoeng)
Nettemner med MOOC-design - med studiepoeng
Våre nettemner med MOOC-design er:
- Digitale praksiser i barnehage
- Profesjonsfaglig digital kompetanse i barnehagen
- Innføring i IKT (skole og utdanning)
- Pedagogisk bruk av IKT (skole og utdanning)
- Profesjonsfaglig digital kompetanse (skole og utdanning)
- Nettpedagogikk og nettundervisning (skole og utdanning)
- Digitalisering av skolen og skoleutvikling
- Digitalisering, skoleutvikling, utdannings- og endringsledelse
Opptak og søknadsfrister
For å få opptak til emnene søker du deg inn på det eller de aktuelle emnene via vårt enkeltemneopptak til Asynkrone og fleksible nettemner.
Åpne versjoner av nettemnene - uten studiepoeng
Et viktig MOOC-prinsipp er å tilgjengeliggjøre det gode innholdet vårt og dele det åpent - også til deg som ikke ønsker å ta studiepoeng. Les om de åpne versjonene av emnene våre - MOOCene, her.
I de åpne versjonene - MOOC-kursene - er alt innhold tilgjengelig, med unntak av rettighetsbelagt litteratur. Det kreves ingen påmelding eller opptak for å få tilgang, det er bare å klikke seg rett inn og jobbe seg gjennom i eget tempo. De åpne MOOCene kan brukes både av enkeltlærere og pedagoger som ønsker å øke sin digitale kompetanse, men kan også brukes i profesjonsfellesskap i skole og barnehage. For ordens skyld presiserer vi at det ikke gis veiledning eller er anledning til å levere inn oppgaver osv. underveis i de åpne MOOCene.