LBMUS10211 Undervise, skape, forstå og utøve (1-7) (Vår 2019)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
15
Ansvarlig avdeling:
Avdeling for lærerutdanning
Studiested:
Halden
Emneansvarlig:
Elisabeth Giske
Undervisningsspråk:
Norsk
Varighet:
½ år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Obligatorisk emne i valfaget Musikk for grunnskolelærerutdanning 1-7 (30 studiepoeng).

Undervisningssemester

8. semester (vår) i Grunnskolelærerutdanning 1-7 (240 studiepoeng).

Studentens læringsutbytte etter bestått emne

Kunnskap
Studenten har

  • kunnskap om dei særprega lærings- og erkjenningsformene som er knytt til kunstnarleg, estetisk og musikalsk verksemd
  • kunnskap om psykologiske og kulturelle faktorar som verkar inn på utviklinga av barns musikalitet, utrykksformer, kreativitet og identitet
  • grunnleggande kunnskap om norsk og internasjonal musikk frå ulike sjangrar og musikkhistoriske epokar, om norsk og samisk tradisjonsmusikk og om musikk frå ulike kulturar
  • kunnskap om grunnleggande musikkteori og ulike former for musikkanalyse
  • kunnskap om korleis musikk blir brukt og integrert i ulike former for samfunnsuttrykk, t.d. i film og media, og om korleis musikk kan vere eit formande element i slike samanhengar
  • kunnskapar om musikklæraren som leiar og tilretteleggjar for musikkopplæring for trinna 1-7
  • kunnskap om musikkfaget si historie og rolle i samfunnet, læreplanar i faget og faget si læreplanhistorie

Ferdigheiter
Studenten kan

  • synge og bruke stemma på varierte måtar, uttrykke seg musikalsk og meiningsfullt på eige hovudinstrument og akkompagnere song på piano, gitar eller anna akkordinstrument
  • leike og danse til og med musikk, og meistre eit representativt utval av tradisjonelle og moderne musikkleikar og dansar frå ulike kulturar til bruk i musikkundervisning på trinna 1-7
  • leie og instruere song-, samspel- og danseprosessar med kollegaer og med elevar på trinna 1-7
  • lytte aktivt og reflekterande til eit representativt utval av musikk frå ulike sjangrar, historiske periodar og ulike kulturar
  • vise kunnskap om musikken gjennom verbale og andre kunstrelaterte uttrykksformer, t.d. dans/rørsle og drama
  • skape musikk på varierte måtar, improvisere med instrument og stemme og kunne leie improvisasjons- og komposisjonsprosessar for elevar på trinna 1-7
  • bruke analoge og digitale musikkinstrument og tekniske og elektroniske hjelpemiddel med tanke på musikalsk skaping, formidlingsverksemd og musikkopplæring
  • ta i bruk og vurdere varierte arbeidsformer, metodar og læringsmateriell for skolefaget musikk for trinna 1-7
  • meistre ulike innfallsvinklar til begynnaropplæring i musikkfaget og vere fortrulege med grunnleggande ferdigheiter i skolefaget musikk
  • leggje til rette for musikalsk opplæring og utvikling for elevar med spesielle evner eller vanskar
  • gjennomføre tilpassa opplæring for elevar med ulik bakgrunn, ulike føresetnader og interesser

Generell kompetanse
Studenten

  • kan initiere fagleg samarbeid og bruke musikk både som regifag og som støttefag i fleirfaglege tema- og prosjektarbeid
  • kan reflektere over samanhengen mellom mål og innhald i musikkfaget, andre fagområde og læreplanverk for trinna 1-7
  • har innsikt i musikkens rolle som identitetsskapar, kommunikasjonsmedium og kulturuttrykk i skolekvardagen og i eit fleirkulturelt samfunn
  • kan aktivisere og stimulere elevane si evne til å skape, oppleve, uttrykke og reflektere

Innhold

Emnet tar for seg følgende tema hvor begynneropplæring er integrert:

  • Musikkdidaktikk med tilpassa opplæring
  • Flerkulturelle perspektiver og samisk kultur med lytteprøve
  • Utøvende sang/spill (piano, gitar og sang)
  • Samspill
  • Norsk folkemusikk med studietur
  • Klassisk musikkhistorie
  • Komponering

Undervisnings- og læringsformer

Forelesningar, gruppeundervisning og praktisk musisering med stor grad av egenøving. Undervisningen bygger på forskningsbasert kunnskap. Studieturen knyttet til norsk folkemusikk, opphold og reise, bekostes av studentene selv.

Arbeidsomfang

Forventet studieinnsats i emnet er beregnet til 20 timer pr uke inkludert undervisning.

Praksis

Det er to uker praksis i 8. semester; skoleovertakelse. Se nærmere informasjon i Plan for praksis (1-7).

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen

  • Prosjektarbeid i form av konsert
  • Didaktisk metodisk framføring
  • Lytteprøve i flerkulturell musikk
  • Folkemusikk-kurs med studietur
  • Kortsvarsoppgave med lytteprøve i musikkhistorie 
  • 5 innleverte komposisjoner
  • Deltakelse på undervisningen. Det er 80 % aktiv deltaking i undervisning i hvert hovedområde. Dersom sykdom/skade eller innvilget søknad om fravær fører til et fravær på over 20 %, må studenten bestå en ekstraordinær praktisk/muntlig prøve i emnet for å kunne fremstille seg til eksamen.

 Arbeidskravene må være godkjent før studenten kan framstille seg til eksamen.

Eksamen

Individuell, muntlig eksamen i didaktikk med piano, gitar og sang
Varighet: ca. 35 min. pr. student.

Karakterregel: A-F.

Sensorordning

Eksterne sensorer.

Evaluering av emnet

Studenten vil få mulighet til å gi skriftlig og muntlig evaluering i løpet av semesteret (EVA 3). Emneansvarlig har ansvaret for oppfølging av emneevalueringen.

Litteratur

Litteraturlista sist oppdatert 21. juni 2016.

Ingrid Maire Hanken og Geir Johansen: Musikkundervisningens didaktikk, Cappelen Damm Akademisk (2013)

Sang for alle, Gyldendal Norsk Forlag.

Gitar: Kompendium

Pianospill: Kompendium

Didaktikk: Kompendium

Flerkulturelt kompendium

Kompendium i musikkhistorie

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 16. juni 2024 02:52:14