Programmet tar ikke opp nye studenter

Oppbygging og gjennomføring (Høst 2012)

Studiets oppbygging og innhold

Studiet består av to emner:

Spansk språk og kommunikasjon 1, 15stp
Spansk språk og kommunikasjon 2, 15 stp

Emnene består av både teoretiske og praktiske komponenter som er viktige for å utvikle gode kunnskaper og ferdigheter i spansk på mellom- og ungdomstsrinnet.

Organisering og læringsformer

Studiet er organisert som foreleseninger, gruppeundervisning og selvstudium. Bruk av læringsplattform er sentralt i studiet. Det er lagt opp til undervisningsformer som skal ivareta god kontakt både mellom studenter og lærer og studentene i mellom.

Bruk av bibliotek
Biblioteket organiserer og bidrar til studentenes informasjonskompetanse, det vil si evnen til å søke etter, finne, evaluere og bruke relevant faglig informasjon. I tillegg til personlig service, får studentene biblioteksundervisning, der målsettingen er at de skal kunne søke i norske og utenlandske informasjonskilder og kunne vurdere kvaliteten på informasjonen. Biblioteket tilbyr også undervisning i referanseteknikk.

Bruk av biblioteket er integrert i undervisningen.

Praksis

Studiet følger praksisplanen for Grunnskolelærerutdanning 5-10 ved Høgskolen i Østfold.

Forsknings- og utviklingsarbeid

Undervisning og veiledning i studiet skal være forskningsbasert, knyttet til utviklingsarbeid i privat og offentlig virksomhet, og gi oppdatert og bred kunnskap.
Studentene skal få innsikt i nyere utviklingstrekk i fagområdet, de skal få kildekompetanse, og bli øvd i kritisk tenkning.

Evaluering av studiet

For å kunne tilby en aktuell og relevant utdanning av god kvalitet er vi avhengige av studentenes tilbakemeldinger og at hver enkelt student deltar i evaluering av studiene. Dette studieprogrammet blir jevning evaluert for å sikre og utvikle kvaliteten i programmet:

  • HiØs kvalitetsutvalg gjennomfører årlig en evaluering av studiekvaliteten ved et utvalg av skolens studieprogrammer (kalt EVA2)
  • Det enkelte fagmiljø har ansvar for å etablere faste og allment kjente evalueringsrutiner på emnenivå (kalt EVA3). Se emnebeskrivelse for detaljer.

Tilbakemelding underveis

Tilbakemelding gis i dialog med studentene både gjennom underveisveiledning og ved vurdering av arbeider og praksis.

Vurdering

Det er arbeidskrav knyttet til studiet som må være innlevert til avtalte frister og godkjent for at studentene skal kunne framstille seg til eksamen (se den enkelte emnebeskrivelse).

Vurdering gis i form av individuell skriftig eksamen. Detaljer om vurdering fremgår av emnebeskrivelser.

Karakterer gis på en skala fra A-F, der A er beste karakter, E er bestått og F er ikke bestått.

Se forøvrig den til en hver tid gjeldende eksamensforskrift for informasjon.

Litteratur

Litteraturlister som er publisert for emner frem i tid kan bli oppdatert foran hvert semester. Oppdatert litteraturliste vil være tilgjengelig i emnebeskrivelsene ved semesterstart. 

Studiemodell

Høst 2012

Vår 2013

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 4. juni 2024 03:28:28