Hva lærer du? (2024–2025)

Studiets læringsutbytte

Kunnskap
Kandidaten:

  • har grunnleggende kunnskap om relevante pedagogiske og didaktiske perspektiver, modeller og teorier 

  • har inngående kunnskap om ulike undervisningsformer og -metoder 

  • har bred kunnskap om ulike former for vurdering og feedback

  • kan vise og anvende kunnskap om hvordan man kan legge til rette for et inkluderende læringsmiljø

  • har inngående kunnskap om hvordan teknologi kan brukes på en kritisk og bevisst måte for å høyne kvalitet i undervisning

  • har grunnleggende kunnskap om ulike former for veiledning med kollegaer og studenter

  • har kjennskap om regelverk, roller og nasjonale prosesser som styrer utdanningssektoren

Ferdigheter
Kandidaten:

  • kan begrunne og utvikle eget perspektiv på læring og kunnskap på bakgrunn av relevante pedagogiske og didaktiske perspektiver, modeller og teorier 

  • kan planlegge, gjennomføre og evaluere undervisning på en måte som fremmer studenters læring

  • kan hensiktsmessig anvende varierte og studentaktiviserende undervisningsformer og -metoder i egen undervisning

  • kan hensiktsmessig ta i bruk ulike former for vurdering og feedback for å støtte studenters utvikling og læring 

  • kan systematisk utvikle egen undervisning og pedagogisk praksis i dialog med studenter og kollegaer

  • kan kritisk vurdere og utvikle læringsutbytter, læringsaktiviteter og vurderingsformer med hensyn til fagets egenart og studenters ulike forutsetninger 

  • kan planlegge, gjennomføre og reflektere over kollegaveiledning for å utvikle pedagogisk praksis

Generell kompetanse
Kandidaten:

  • kan analysere og vurdere eget lærings- og kunnskapssyn og forholde seg kritisk og reflekterende til egen rolle som underviser og veileder

  • kan videreutvikle sin pedagogiske praksis og kompetanse på egen hånd og i kollegialt samarbeid 

  • kan anvende FoU-basert kunnskap om undervisning, læring og vurdering som er relevant for egen undervisning 

  • kan forholde seg bevisst og aktivt til bruken av kunstig intelligens i høyere utdanning 

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 13. mai 2024 03:29:15