E-post-regler

Her kommer en liten huskeliste for hvordan du skal sende e-post. Les den før du sender neste henvendelse til oss, men bruk gjerne litt tid på å finne svaret selv:

1. E-post anses som offisiell post. Husk på ordlyden, redegjør for saken og skriv fullstendige setninger. 

2. E-post-henvendelser besvares etter forvaltningslovens bestemmelser. Vi besvarer dem så fort vi kan, og innenfor lovens frister. 

3. Ikke send samme e-post flere ganger eller til andre ansatte selv om du ikke får svar med en gang. Dette øker volumet ytterligere og saksbehandlingstiden øker tilsvarende. 

4. Husk å skrive under med fullt navn og helst med studentnummer og studieprogram. 

5. Husk at du ikke må sende sensitive personopplysninger på epost. Har du behov for å dokumentere slik informasjon bruker du skjemaet Innsending av sensitive opplysninger.

6. Forhold deg til én person. Mener du det er behov for å henvende deg til flere mottakere, gjør alle mottagere av e-posten synlige i mottakerfeltet. 

  

  

Vennlig hilsen 

Studenttjenesten 

Publisert 19. sep. 2022 16:44 - Sist endret 16. des. 2022 11:02