Oppbygging og gjennomføring (2022–2023)
Studiets oppbygging og innhold
Studiet Digital kompetanse i barnehagen (30 studiepoeng) er organisert i to obligatoriske emner, hver på 15 studiepoeng, emne LDIGBHG10122 Digitale praksiser i barnehagen og emne LDIGBHG10222 Profesjonsfaglig digital kompetanse i barnehagen.
Undervisnings-, lærings- og vurderingsformer
Studentene arbeider aktivt i studiet med ulike digitale ressurser. Oppgavene tilrettelegger både for nettbrett og PC. Arbeidsformene i studiet er asynkrone og nettbaserte, som bl.a. selvstudier, profesjonsteamarbeid og andre former for gruppearbeid, forelesninger på film, podcast, workshops m.m.
Det er arbeidskrav knyttet til ett av emnene, se emnebeskrivelsen.
Studentene får digital tilbakemelding på studieframgang underveis i studiet i tilknytning til mappeoppgavene som er en del av eksamen.
Det er mappevurdering i begge emner. Det blir gitt én karakter i hvert emne. Det benyttes både Bestått/Ikke bestått og gradert karakterskala fra A- F. Se emnebeskrivelsene for en mer detaljert beskrivelse av vurderingsformer.
Praksis
Det er ikke veiledet praksisopplæring i studiet.
Evaluering av studiet
Nettbasert studentevaluering. Resultatet meldes til studieleder og distribueres til studentene.
Litteratur
Se den enkelte emnebeskrivelse.