Oppbygging og gjennomføring (2024–2025)

Studiets oppbygging og innhold

Studiet består av to emner, hvert på 15 studiepoeng.

Emne 1 (høst 2024): Matematikk, didaktikk og koding 1 (15 stp.) gir kandidaten en god innsikt i didaktiske metoder innen temaene: 

  • De fire regneartene med hele tall og desimaltall, brøk og prosentregning

  • Sannsynlighet

  • Folkehelse og livsmestring, Demokrati og medborgerskap


Emne 2 (vår 2025): Matematikk, didaktikk og koding 2 (15 stp.) gir kandidaten en god innsikt i didaktiske metoder innen temaene:

  • Geometri

  • Likninger og algebra

  • Bærekraftig utvikling

Undervisnings-, lærings- og vurderingsformer

Studiet er åpent og tilpasset for personer som er i arbeid. Det er en modell som kombinerer både nettbasert og samlingsbasert læring. Hvert emne inkluderer fire to-dagers samlinger, en oppsummeringsdag, samt muntlig eksamen. Den første samlingen og eksamen er planlagt til kveldstid/dagtid ved studiested Halden, mens de resterende tre samlingene og oppsummeringssamlingen vil være nettbaserte.

Nettundervisning benyttes mellom de fysiske samlingene og vil hovedsakelig bestå av studentaktive læringsformer. Samhandling og dialog er en del av undervisningen. Vi bruker læringsplattformen Canvas, som sammen med kommunikasjonsverktøyene Zoom og Teams, vil være digitale klasserom under studietiden. Vi benytter oss av den pedagogiske modellen kjent som “Omvendt Undervisning” (Flipped Classroom) i de nettbaserte samlingene. Mellom samlingene vil studentene arbeide med oppgaveløsing og arbeidskrav, enten individuelt eller i par.

Studiet er beregnet til totalt 800 timers arbeidsinnsats, inkl. timeplanlagt undervisning, selvstudium, arbeidskrav, eksamensforberedelser og eksamensgjennomføring.

Praksis

Ingen praksis.

Forsknings- og utviklingsarbeid

Undervisningen i studiet er forskningsbasert, og gir oppdatert kunnskap innen fagområdet. I løpet av studiet gjennomfører studenten arbeidskrav og veiledning, og tilegner seg på den måten innsikt i faglitteratur, teori, metode etc.

Internasjonalisering

Internasjonale perspektiver på faget vil bli ivaretatt gjennom faglitteraturen.

Evaluering av studiet

For å kunne tilby en aktuell og relevant utdanning av god kvalitet er høgskolen avhengig av studentenes tilbakemeldinger. Dette studiet blir jevnlig evaluert for å sikre og utvikle kvaliteten i studiet:

  • Evalueringen gjennomføres i henhold til høgskolens kvalitetssystem

  • Studieprogramansvarlig følger opp evalueringsresultatet slik at det legges til rette for forbedring og utvikling av undervisnings- og læringskvaliteten.

Litteratur

Se den enkelte emnebeskrivelse.

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 23. mai 2024 03:26:51