Aktuelle saker
-
Læreren spiller en viktig rolle i å bruke kunst og kultur som verktøy for elevenes læring 2. juni 2024 21:10
Kunst- og kulturopplevelser i skolen i regi av eksterne er ikke nødvendigvis i tråd med læreplanen. Et eget forskningsprosjekt har sett på hvordan læreren kan bli en brobygger mellom kunsten og elevene, så opplevelsene kan brukes som verktøy for å lære.
-
Slik skal elevtekster vurderes i fremtiden: Forskere utvikler pedagogisk KI-program for skolebruk som integrerer generativ AI 31. mai 2024 13:28
Chat GPT og tilsvarende tilgjengelige språkmodeller åpnet nye muligheter for forskerteamet som utvikler et KI-program skreddersydd for undervisning i skoler. Nå er «konkurrentene» integrert inn i prosjektet og omdefinert til verdifulle ressurs for skolesatsingen.
-
Researchers will help traumatized children through sensory environments 29. mai 2024 19:43
Led by researchers at Østfold University College, the KidsLikeUs project aims to support traumatized children and refugees in the Baltic Sea Region. The initiative seeks to improve mental health, promote social inclusion, and foster community integration by creating sensory-friendly environments. In Norway, the project will first be tested in Halden municipality.
Arrangementer
-
Østfold AI-hub info meeting 18. juni 2024 09:00
We would like to invite you all, either doing research / teaching (or planning to) in AI-related topics, or simply curious about AI at HiØ, to the Østfold AI hub info meeting.
-
8th IRG Symposium 2024: Facilitating Resilience Embracing Islands Innovation 3. sep. 2024 10:00
The IRG Symposium 2024 on Facilitating Resilience Embracing Islands Innovation is supported by the Interreg FREIIA project on location at Strømtangen lighthouse part of The lighthouse workshop for environment, tourism and innovation.