Oppbygging og gjennomføring (2024–2025)

Studiets oppbygging og innhold

Studiet er organisert i to obligatoriske emner, hver på 15 studiepoeng.

  • Digitalisering av skolen og skoleutvikling
  • Digitalisering, skoleutvikling og utdannings- og endringsledelse

Det første emnet gir innføring i digitalisering og organisasjonsforståelse, og gir innsikt i hvordan digitaliseringen utfordrer virksomheter som driver med skole og utdanning. Det andre emnet gir innføring i digitalisering, organisasjonsutvikling og endringsledelse, og man lærer om hvordan dette kan brukes til å få til endring og skoleutvikling. Emnene bygger på hverandre. Det anbefales å ta emnet Digitalisering av skolen og skoleutvikling (høst) for å kunne ta emnet Digitalisering, skoleutvikling og utdannings- og endringsledelse (vår).

Undervisnings-, lærings- og vurderingsformer

Undervisnings- og læringsformer
Arbeidsformene som anvendes i studiet er praksisnære og relevante gjennom praktisk tilrettelegging og bruk av digitale teknologier. Arbeidsformer som vil bli brukt er for eksempel digitale undervisningsressurser, video, digitale tester, øvingsoppgaver, refleksjonsspørsmål og innlevering av praktiske oppgaver. Deltakerne jobber individuelt. Undervisningen i studiet bygger på oppdatert forskningsbasert kunnskap.

Studiet er nettbasert. 

Arbeidskrav og vurderingsformer
Det er ingen arbeidskrav knyttet til emnene i studiet.
Studentene får digital tilbakemelding på studieframgang underveis i studiet i tilknytning til mappeoppgavene.
Det benyttes både individuell mappevurdering og individuelle oppgaver i emnene.
Både Bestått / Ikke bestått og A-F benyttes ved vurdering i emnene.
Se emnebeskrivelsene for en mer detaljert beskrivelse av vurderingsformer.

Plagiatkontroll/fusk
Arbeidskrav og eksamensbesvarelser kan bli gjenstand for plagiatkontroll. Besvarelser som er helt eller delvis identiske vil ikke bli godkjent og vil anses som fusk eller forsøk på fusk. Se for øvrig forskrift om eksamen, studierett og grader ved Høgskolen i Østfold.

Praksis

Det er ikke veiledet praksisopplæring i studiet.

Evaluering av studiet

For å kunne tilby en aktuell og relevant utdanning av god kvalitet, er vi avhengig av tilbakemeldinger fra studentene. Studentene oppfordres til å evaluere emnet i digitalt spørreskjema ved emnets slutt. Evaluering gjennomføres i henhold til høgskolens kvalitetssystem.

Litteratur

Litteraturen fremkommer i den enkelte emnebeskrivelse.

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 23. mai 2024 03:13:54