Oppbygging og gjennomføring (2024–2025)

Studiets oppbygging og innhold

Studiet Teknologistøttet læring (30 studiepoeng) er organisert i to obligatoriske emner, hver på 15 studiepoeng som har følgende hovedområder:

LTEK10122 Nettpedagogikk og nettundervisning:

  • Plattformvalg, læringsdesign, innholdsproduksjon, drift, revidering og vurdering

LTEK10222 Profesjonsfaglig digital kompetanse:

  • Profesjonsutvikling, profesjonsutøvelse, teknologistøttet pedagogikk og fagdidaktikk

Detaljert informasjon om innholdet i emnene går fram av emnebeskrivelsene.
Emnene kan tas uavhengig av hverandre.

Andre vilkår for gjennomføring av studiet

Ingen

Undervisnings-, lærings- og vurderingsformer

Undervisnings- og læringsformer
Arbeidsformene som anvendes i studiet er praksisnære og relevante for lærere og undervisere gjennom praktisk tilrettelegging og bruk av digitale teknologier. Arbeidsformer som vil bli brukt er digitale undervisningsressurser, praktiske og teoretiske oppgaver, quizer og refleksjonsspørsmål. Deltakerne jobber individuelt, men enkelte oppgaver kan også løses i gruppe. Undervisningen i studiet bygger på oppdatert, forskningsbasert kunnskap.

Arbeidskrav og vurderingsformer
Det er ingen arbeidskrav knyttet til studiet.

Studentene får kontinuerlig tilbakemeldinger i Canvas (LMS) på studieframgang underveis i studiet, i tilknytning til oppgaver og innleveringer.

Eksamensformer i studiet er individuell mappevurdering og individuell oppgave. Det blir gitt én karakter i hvert emne etter karakterregel Bestått/Ikke bestått og A- F. Se emnebeskrivelsene for en mer detaljert beskrivelse av vurderingsformer.

Plagiatkontroll/fusk
Arbeidskrav og eksamensbesvarelser kan bli gjenstand for plagiatkontroll. Besvarelser som er helt eller delvis identiske vil ikke bli godkjent og vil anses som fusk eller forsøk på fusk. Se for øvrig forskrift om eksamen, studierett og grader ved Høgskolen i Østfold.

Praksis

Det er ingen veiledet praksis knyttet til studiet.

Evaluering av studiet

For å kunne tilby en aktuell og relevant utdanning av god kvalitet, er vi avhengige av tilbakemeldinger fra studentene. Dette programmet blir jevnlig evaluert for å sikre og utvikle kvaliteten i programmet. Det blir gjennomført evalueringer av de enkelte emnene, se den enkelte emnebeskrivelse. Evaluering gjennomføres i henhold til høgskolens kvalitetssystem. Høgskolen gjennomfører periodisk programevaluering.

Litteratur

Se emnebeskrivelser.

Litteraturlister som er publisert for emner frem i tid kan bli oppdatert foran hvert semester.
Oppdatert litteraturliste vil være tilgjengelig i emnebeskrivelsene ved semesterstart.

Studiemodell

Høst 2024

Vår 2025

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 5. juni 2024 03:42:47