Tverrfaglig psykososialt arbeid med barn og unge, videreutdanning (60 studiepoeng)

Har du et hjerte som banker for barn og unge som har det vanskelig?

Studiepoeng:
60
Studiets varighet:
2 år
Studiestart:
Høst 2024
Semesteravgift:
NOK 810
Undervisningsspråk:
Norsk
Studiested:
Fredrikstad, deltid
Åpner for søking:
15. april
Ordinær søknadsfrist:
31. mai
Studieavgift:
0

Mange barn og unge blir utsatt for psykososiale belastninger i hjem, barnehage, skole og nærmiljø. Tverrfaglig psykososialt arbeid med barn og unge, gir inngående kunnskap om psykososiale vansker, psykiske problemer og lidelser hos barn, ungdom og unge voksne. Studiet øker din kompetanse slik at du bedre kan sette inn tiltak som fremmer barn og ungdoms evner til å mestre livskriser og psykososiale belastninger. Studiet er tverrfaglig og tverretatlig hvilket er med på å gi bred kompetanse og utvikle evne til kommunikasjon.

Utdanningen inngår som et tiltak i regjeringens strategiplan for barn og unges psykiske helse. Studiet er et frikjøpt studium på oppdrag av Helsedirektoratet, og studenter betaler kun semesteravgift, se Faktaboks.

Målgruppe for studiet er personer som arbeider med barn og unge i skoler, barnehager, helse- og sosialtjenester, NAV, barnevernet, politietaten, kultur- og fritidstilbud eller lignende.

Studenthistorier

  • Christins hjerte banker for barn og unge som har det vanskelig 29. mars 2019

    - Jeg liker fokuset på tverrfaglighet og hvor viktig det er å samarbeide på tvers for å se muligheter for utvikling hos mennesker, sier deltidsstudent på Tverrfaglig psykososialt arbeid for barn og unge Christin Sande (49).

  • Videreutdanning har gjort Jan-Ole (30) bedre i jobben 28. feb. 2019

    - Etter snart å ha fullført studiet Tverrfaglig psykososialt arbeid med barn og unge, sitter jeg igjen med nye og flere måter å tenke på og helt andre perspektiver enn det jeg har brukt tidligere, sier deltidsstudent Jan-Ole Storkjørren Andersen.

 


 

Kontakt

Studieprogramansvarlig

HiØ VIDERE.
Institutt for velferd, ledelse og organisasjon: Høgskolelektor Petter A. Arvesen (fag-/emneansvarlig) og Lars Rune Halvorsen (instituttleder).