Oppbygging og gjennomføring (2024–2025)
Studiets oppbygging og innhold
Studiet IKT for lærere (30 studiepoeng) er organisert i to obligatoriske emner, hver på 15 studiepoeng, emne LA101IKT14 Innføring i informasjons- og kommunikasjonsteknologi og emne L102IKT15 Pedagogisk bruk av IKT.
Se studiemodell under og egne emnebeskrivelser for detaljert informasjon.
Undervisnings-, lærings- og vurderingsformer
Undervisnings- og læringsformer
Studiet er nettbasert.
Arbeidsformene som anvendes er relevante for arbeidsoppgaver lærere står overfor i skole og annen relevant opplæring. Arbeidsformer i studiet er digitale undervisningssekvenser, video, praktisk arbeid med digitale ressurser, øving og oppgavearbeid, i hovedsak individuelt og noe i gruppe, og selvstudium. I tillegg er det obligatoriske oppgaver i hvert av emnene som del av eksamen.
Undervisningen i studiet bygger på oppdatert forskningsbasert kunnskap.
Arbeidskrav
Det er ingen arbeidskrav knyttet til studiet.
Vurderingsformer
Studentene får digital tilbakemelding på studieframgang underveis i studiet i tilknytning til mappeoppgaver.
Det er mappevurderinger og en individuell oppgave i emnene. Det benyttes både karakterregel A-F og Bestått/Ikke bestått ved vurdering av emnene. Se emnebeskrivelsene for en mer detaljert beskrivelse av vurderingsformer.
Praksis
Det er ikke veiledet praksisopplæring i studiet.
Evaluering av studiet
For å kunne tilby en aktuell og relevant utdanning av god kvalitet er høgskolen avhengig av studentenes tilbakemeldinger og at du deltar i evaluering av studiene. Dette programmet blir jevnlig evaluert for å sikre og utvikle kvaliteten i programmet:
Høgskolen gjennomfører periodisk programevaluering.
Det blir gjennomført evalueringer av de enkelte emnene, se den enkelte emnebeskrivelse.
Litteratur
Litteraturlister som er publisert for emner frem i tid kan bli oppdatert foran hvert semester. Oppdatert litteraturliste vil være tilgjengelig i emnebeskrivelsene ved semesterstart.