Oppbygging og gjennomføring (2014–2015)
Studiets oppbygging og innhold
Studiet består av to emner, hver på 15 studiepoeng. Se studiemodell nedenfor.
Norsk 101 består av hovedtemaene tekstkunnskap, litteraturformidling og språkkunnskap, mens Norsk 102 består av hovedtemaene lese- og skriveopplæring, elevtekster og barnelitteratur.
Organisering og læringsformer
Det blir i studiet lagt vekt på at studentene skal møte varierte arbeidsformer; forelesninger, diskusjoner, gruppearbeid og individuelt arbeid. Studentene anbefales å organisere seg i basisgrupper.
Hvert emne inneholder arbeidskrav, som fremgår av emnebeskrivelsene. Disse arbeidskravene må være godkjente senest 3 uker før eksamen for at studentene kan framstille seg til eksamen. IKT er en integrert del av studiet, som benytter Fronter som læringsplattform.
Evaluering av studiet
For at vi skal kunne tilby en aktuell og relevant utdanning med god kvalitet, er vi avhengige av studentenes tilbakemeldinger. Studentene skal derfor evaluere studiet hvert semester på elektronisk skjema fra SKUT.
Tilbakemelding underveis
I begge emnene blir det gitt tilbakemelding underveis. Se emnebeskrivelsene for Norsk 101 og Norsk 102.
Vurdering
I Norsk 1 møter studentene både muntlig og skriftlig eksamensform. Begge eksamensformene benytter intern og ekstern sensur. Det benyttes bokstavkarakter A-F, der A er beste og E dårligste beståtte karakter. Karakteren F betyr ikke bestått.
Se emnebeskrivelsene for nærmere informasjon.