Programmet tar ikke opp nye studenter

Oppbygging og gjennomføring (2014–2015)

Studiets oppbygging og innhold

Studiet består av to emner, hver på 15 studiepoeng. Se studiemodell nedenfor.

Norsk 101 består av hovedtemaene tekstkunnskap, litteraturformidling og språkkunnskap, mens Norsk 102 består av hovedtemaene lese- og skriveopplæring, elevtekster og barnelitteratur.

Gjennom arbeidet med hovedtemaene skal studentene lære om ulike arbeidsformer som er relevante for arbeidet på grunnskolens trinn 1-7. Det flerspråklige og flerkulturelle perspektivet vil bli integrert i alle tre hovedtemaene. 

Organisering og læringsformer

Det blir i studiet lagt vekt på at studentene skal møte varierte arbeidsformer; forelesninger, diskusjoner, gruppearbeid og individuelt arbeid. Studentene anbefales å organisere seg i basisgrupper. 


Hvert emne inneholder arbeidskrav, som fremgår av emnebeskrivelsene. Disse arbeidskravene må være godkjente senest 3 uker før eksamen for at studentene kan framstille seg til eksamen. IKT er en integrert del av studiet, som benytter Fronter som læringsplattform.

Evaluering av studiet

For at vi skal kunne tilby en aktuell og relevant utdanning med god kvalitet, er vi avhengige av studentenes tilbakemeldinger. Studentene skal derfor evaluere studiet hvert semester på elektronisk skjema fra SKUT.

Tilbakemelding underveis

I begge emnene blir det gitt tilbakemelding underveis. Se emnebeskrivelsene for Norsk 101 og Norsk 102.

Vurdering

I Norsk 1 møter studentene både muntlig og skriftlig eksamensform. Begge eksamensformene benytter intern og ekstern sensur. Det benyttes bokstavkarakter A-F, der A er beste og E dårligste beståtte karakter. Karakteren F betyr ikke bestått. 

Se emnebeskrivelsene for nærmere informasjon.

Studiemodell

Høst 2014

Vår 2015

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 23. mai 2024 03:25:09