Faglige interesser
- Kollektiv intelligens.
- Veiledningspedagogikk
- Åpne lærebøker/læringsressurser (OER)
- Studentaktive arbeidsformer.
- Digitale fortellinger.
- Verbal metakommuikasjon (samtale om samtalen)
- Praksisveiledning.
- Forskningsmetode.
- Kulturhistorisk aktivitetsteori.
- Nettbasert utdanning.
- Digital kompetanse
- Knowledge building.
- Teknologiens forståelsesformer i utdanningssystemet
Undervisning
Bakgrunn
Jeg begynte å jobbe ved lærerutdanningen ved Høgskolen i Østfold i 2004 og fikk opprykk som førstelektor i 2008 og dosent i 2015.
I den første perioden (2004-2012) underviste jeg for det meste i studieemnet pedagogisk bruk av IKT og annet IKT-relatert prosjektarbeid i skolen (blant annet Lærende nettverk i Østfold). I senere tid har jeg primært undervist i pedagogikk i både grunnskolelærerutdanningen og praktisk-pedagogisk utdanning. I tillegg har jeg undervist i veiledningsstudier rettet mot praksisveiledere i skolen. Jeg har hatt en rekke ulike oppgaver som trinnleder, koordinator og emneansvarlig for diverse ulike studier.
Av andre arbeidsoppgaver ved Høgskolen i Østfold, har jeg jobbet som dosent i høgskolepedagogikk ved PULS ved høgskolen i Østfold i 20% stilling i perioden høsten 2015-våren 2017. Jeg har også vært engasjert som doktorgradsstipendiat i perioden 2011-2015 og fullførte arbeidet med en omfattende vitenskapelig monografi (PhD) i 2017. I den perioden hadde jeg dessuten et ettårig opphold som gjesteforsker ved University of Toronto.
Publikasjoner
-
Baltzersen, Rolf K (2013). The Importance of Metacommunication in Supervision Processes in Higher Education. International Journal of Higher Education (IJHE).
ISSN 1927-6044.
2(2), s 128- 140 . doi:
10.5430/ijhe.v2n2p128
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2011). Texter i en wikigemenskap, I: Mikael Alexandersson & Thomas Hansson (red.),
Unga nätmiljöer: nya villkor för samarbete och lärande.
Studentlitteratur AB.
ISBN 978-91-44-07122-0.
Kapittel 6.
s 127
- 148
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2011). Å veilede en nyutdannet lærer med disiplinproblemer i klassen : en analyse av en foreldresamtale og veiledningssamtale med utgangspunkt i modelltenkningen til Argyris og Schön, I: Thorbjørn Karlsen (red.),
Veiledning under nye vilkår : skapende prosesser i møtet mellom veileder og veisøker.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 978-82-05-41535-5.
Kapittel 5.
s 84
- 102
-
Baltzersen, Rolf Kristian & Eliassen, Erik (2011). Læring i skolenettverk: mininettverk som utviklingsstrategi, I: Ola Erstad & Trond Eiliv Hauge (red.),
Skoleutvikling og digitale medier - kompleksitet, mangfold og ekspansiv læring.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 9788205361157.
Kapittel 10.
s 182
- 210
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2010). Radical transparency: Open access as a key concept in wiki pedagogy. Australasian Journal of Educational Technology.
ISSN 1449-3098.
26(6), s 791- 809
Vis sammendrag
Educators have just started to use wikis and most of the educational research to date has focused primarily on the use of local wikis with access limitations. There seems to be little research related to how students can contribute in global, transparent wiki communities such as Wikipedia and Wikibooks. The purpose of this article is to argue that we need to extend our understanding of transparency as a pedagogical concept if we want to use these open, global wiki communities in an educational setting. By describing one wiki based course in detail, I argue that these kinds of radically transparent learning environments in tertiary education challenge traditional pedagogy and our ordinary perceptions of what a class and working assignment is. The course data in this article include a course description and teacher and student reflections on assessed group projects which produced "student written, collaboratively edited textbooks" on Wikibooks. Student perceptions indicate positive attitudes towards global learning environments, if the didactical design is carefully planned. In the article I suggest that "outsiders" and "former and future students" should be included as categories in a pedagogical definition of transparency. These categories represent a radical expansion of course space and course availability.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2009). Den digitale lærergjerningen, I: Ray Cato Svanberg & Hans Petter Wille (red.),
La stå! Læring - på vei mot den profesjonelle lærer.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 978-82-05-39180-2.
laerebok.
s 133
- 160
-
Baltzersen, Rolf Kristian & Tolsby, Håkon Lofthus (2008). En digital mappetenkning innenfor det wikipedianske klasserommet? : noen refleksjoner rundt hva som kjennetegner et radikalt gjennomsiktig læringsmiljø, I:
Mapper i digitale læringskontekstar : erfaringar og perspektiv frå høgre utdanning.
Norgesuniversitetet.
faglig_bok_institusjon.
s 171
- 190
Vis sammendrag
I denne artikkelen vurderer vi om nye miljø på internett som Wikipedia, kan gi oss en bedre forståelse for hvordan vi kan utvikle en moderne mappemetodikk som bygger på utstrakt deling av kunnskap. Med utgangspunkt i en undersøkelse av hvordan unge personer deltar i wikipediafellesskapet, har vi forsøkt å etablere noen kriterier for hvordan digitale mapper kan bli brukt innenfor en kollaborativ utdanning. Vi spør om skolen kan ha noe å lære av læringsmiljøet i Wikipedia.
Se alle arbeider i Cristin
-
Baltzersen, Rolf K (2014). Praksisveilederen i skolen (Versjon 1.1 - januar 2014).
Rolf K. Baltzersen.
ISBN 978-82-93356-01-1.
165 s.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2008). Å samtale om samtalen. Veiledning og metakommunikasjon.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245006575.
171 s.
Vis sammendrag
«Hva mener du når du sier at jeg er feig?», «Nei, hør nå her!», «Jeg synes vi har det så hyggelig sammen!», «La oss snakke litt om hvordan vi bør samarbeide.» ¿ Dette er uttrykk vi bruker for å regulere hvordan vi snakker med hverandre. Vi samtaler om samtalen i mange ulike sammenhenger. Allikevel er få oppmerksomme på at vi gjør det, og det er heller ikke utviklet noen god definisjon av begrepet verbal metakommunikasjon. Å samtale om samtalen gir en systematisk og omfattende beskrivelse av dette tilsynelatende lille ¿ men akk så viktige ¿ fenomenet. Boken er full av praktiske eksempler, og man trenger ingen forkunnskaper for å lese den. Her finner du likevel ikke de vanlige oppskriftene på den gode samtale: Leseren skal selv utvikle sin forståelse for verbal metakommunikasjon. Å samtale om samtalen er systematisk lagt opp og kan brukes som et hjelpemiddel for alle som kommer i profesjonelle samtalesituasjoner. Den passer inn på de fleste pensumlister med emner om mellommenneskelig kommunikasjon. Eksemplene er hentet fra en rekke forskjellige samtalesituasjoner med særlig vekt på «sårbare samtaler» som veiledning og sosialt arbeid, innenfor ledelse og skole, og fra sjelesorgarbeid og terapi.
Se alle arbeider i Cristin
-
Nagel, Ilka & Baltzersen, Rolf K (2019). Samskaping og deling av læringsressurser om digitale fortellinger.
Vis sammendrag
Ilka Nagel og Rolf Baltzersen, HiØF I DigiLU prosjektet har alle ansatte i grunnskolelærerutdanningen skapt en digital fortelling, satt den i faglig og didaktisk kontekst og reflektert rundt pedagogisk/didaktisk bruk av slike fortellinger i faget sitt med kollegene. Det materialet gjøres nå tilgjengelig som en digital bok. Ilka og Rolf presenterer kompetansehevingsprosessen med digitale fortellinger som eksempel på hvordan stort sett hele lærerutdanningen skaper en fritt delbar ressurs.
-
Baltzersen, Rolf K (2017). Collective knowledge advancement as a pedagogical practice in teacher education : an explorative case study of student group work with wiki assignments in the interplay between an offline and a global online setting. Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo. 276.
Vis sammendrag
The aim of this dissertation was to describe and analyze collective knowledge advancement (CKA) as a pedagogical practice in teacher education. The background is that Internet permits new types of authentic knowledge production that make it possible for anyone to make contributions (e.g., Wikipedia). In the future, it is expected that schools and teacher education institutions will let students make contributions in these online settings to a greater degree. The present study explored how student groups worked with different wiki assignments in one specific teacher education course. A range of different types of data (group interviews, video data, screen capture data, and wiki log data) were collected. By utilizing two theoretical concepts (germ cell and contradictions) from cultural-historical activity theory, help was identified as the singular entity that exhibited the simplest possible characteristics of CKA as a pedagogical practice. On the basis of these findings, it was concluded that three different types of help are particularly important. These include help as informal peer feedback, which relies on spontaneous verbalization of ongoing thoughts, and help that is provided through the open publication of student work in the online setting. The third type of help requires that all students be assigned as helpers for each other so they can share the workload more equally. This dissertation contributes to educational research in five ways. First, the findings indicate that different types of informal teaching are important components of CKA as a pedagogical practice. Second, the results also describe new types of authentic learning that build on interactions between students and outsiders in the online setting. Third, the findings suggest that it is possible to turn campus-based teaching into a “practicum period” by letting students experiment with new types of collaboration. Fourth, the findings show that a polycontextual pedagogical practice emerges in the interplay between an offline setting and several different online settings. Finally, the analysis demonstrated that the notion of a germ cell provides a powerful means of studying different types of pedagogical practice.
-
Baltzersen, Rolf K (2017). Lærerstudenter som kunnskapsprodusenter.
-
Baltzersen, Rolf K (2016). Kollektiv kunnskapsutvikling eller individuell læring? Er disse to aktivitetene forenelige ved opplæring i lærerutdanningen..
-
Baltzersen, Rolf K (2016). Picking up the pieces? Reflective dialogues between a teacher educator and a teacher within a self-study approach.
-
Baltzersen, Rolf K (2014). Collaborative writing in a wiki environment.
-
Baltzersen, Rolf K (2014). The importance of self-study research in teacher education.
-
Baltzersen, Rolf K (2014). The wisdom of the class. A description of the main educational design challenges related to students collaboration in large groups in teacher education..
-
Baltzersen, Rolf K & Hoel, Tore (2014). Åpne læringsressurser.
-
Baltzersen, Rolf K; Morberg, Åsa & Emsheimer, Peter (2014). Developing open textbooks about mentoring.
-
Baltzersen, Rolf K (2013). Collaborative writing with wikis.
-
Baltzersen, Rolf K (2013). Expanding the metadiscourse concept in knowledge building.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2013). Metadiscourse in Knowledge Building: A question about written or verbal metadiscourse.
-
Tobiassen, Roald & Baltzersen, Rolf K (2013). Developing and construction of wiki-book on mentoring in teacher education.
-
Baltzersen, Rolf K (2012). Digitale fortellinger i skolen (Versjon april 2012).. [www
].
Vis sammendrag
Dette er først og fremst en bok spekket med praktiske tips om hvordan man kan jobbe med digitale fortellinger i undervisningen. I tillegg har jeg ønsket å plassere digitale fortellinger som sjanger inn i en historisk og samfunnsmessig kontekst. I det første kapitlet i del I som heter “Digitale fortellinger”, skriver jeg en del om dette. Alle de andre kapitlene tar opp bruk av digitale fortellinger i skolen på ulike måter. I andre kapittel blir digitale fortellinger vurdert i forhold til tre pedagogiske perspektiver som kan sies å ha noen likhetstrekk med denne nye sjangeren. I tredje kapittel blir den didaktiske relasjonsmodellen brukt til å drøfte de utfordringer læreren står overfor ved bruk av digitale fortellinger i undervisningen. Her redegjør jeg også for noen av de erfaringene jeg og mine studenter har gjort i arbeidet med digitale fortellinger. I fjerde kapittel drøfter jeg hvordan digitale fortellinger kan støtte opp under utviklingen av grunnleggende ferdigheter hos eleven. Hele del II av boken inneholder praktiske tips og eksempler på digitale fortellinger. I det femte kapitlet skriver jeg derfor om hvordan man kan lage en digital fortelling. I de neste kapitlene blir det vist til en rekke eksempler på digitale fortellinger i ulike skolefag. Mange av eksemplene er laget av studenter på studiet IKT for lærere ved Høgskolen i Østfold.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2012). Pedagogisk bruk av blogg.
-
Baltzersen, Rolf K (2011). Å veilede en nyutdannet lærer med disiplinproblemer i klassen, I: Thorbjørn Karlsen (red.),
Veiledning under nye vilkår : skapende prosesser i møtet mellom veileder og veisøker.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 978-82-05-41535-5.
Kapittel.
s 84
- 102
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2010). Bruk av digitale verktøy som grunnleggende ferdighet i lærerutdanningen.
Vis sammendrag
Om pedagogiske muligheter ved bruk av IKT i lærerutdanningen
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2010). Developing an understanding of radical transparency as a key concept in a wikipedagogy.
Vis sammendrag
On the internet today we see the emergence of totally new collaborative cultures which are built upon free and open sharing of information. The wiki is perhaps the most important innovation. Still, educators have only to a small degree started using this technology. The development of a wikipedagogy is in it?s infancy. Most of the educational research on wikis is also orientated towards the use of wikis with limited admission. There is substantially less research on how students can contribute in open radically transparent wikicommunities such as Wikipedia and Wikibooks. The purpose of this article is to establish radical transparency as the key concept in a wikipedagogy. I try to explain how open global wikis communities can provide a new kind of structure and support in students learning processes. The datacollection includes teacher student reflections on assessed group projects where they produced a student written, collaboratively edited textbook on Wikibooks. Radically transparent learning enviroments challenge traditional pedagogy and our ordinary perceptions of what a class and working assignment is. Student perceptions in this study indicate that students are positive to these radically different learning enviroments if the didactical design is carefully planned. In the conclusion I try to relate radical transparency to digital literacy as a concept. (Keywords: collaborative learning, Web 2.0, wiki, wikibooks, wikipedagogy, wikipedia, radical transparency, teacher education, digital literacy).
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2010). Store Norske Wikipedia. Utdanning.
ISSN 1502-9778.
s 1
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2009). Bruk av nye digitale verktøy i skolen. Et spørsmål om faglig merverdi og digital delingskultur.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2009). Det wikipedianske klasserommet. Kjennetegn ved digitale læringsomgivelser som er preget av radikal åpenhet og gjenbruk av studentarbeider.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2009). Digitale fortellinger i Lærende nettverk i Østfold.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2009). Hva er digital kompetanse?.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2009). Hva krever verdens beste skole?. ?.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2009). Hvordan sette bilde inn i en wikiartikkel (Mediawiki).
Vis sammendrag
Screencast. Dette er en digital læringsressurs
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2009). Med wiki og blogg i lærerutdanningen.
Vis sammendrag
Om kollektive skriveprosesser og refleksjoner. Tilrettelegging og vurdering av læringsarbeidet.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2009). Multimodale virkemidler i en digital fortelling.
Vis sammendrag
Digital fortelling som er laget som en læringsressurs
-
Baltzersen, Rolf Kristian; Eliassen, Erik; Lensby Kleive, Knut; Melberg, Dyril & Andersen Løvli, Elin (2009). Å drive IKT-basert skoleutviklingsarbeid i mininettverk: erfaringer fra Haldennettverket.
Vis sammendrag
Lærende nettverk var et femårig prosjekt som ble avsluttet i 2009. Dette er det største pedagogiske prosjektet innenfor den nasjonale satsningen "Program for digital kompetanse 2004-2008". Med dette programmet skulle Norge bli ledende i verden i forhold til bruk av IKT i skolen. Denne rapporten beskriver et lite utsnitt av den nettverksaktivitet som har foregått. Fortellingen om Haldennettverket (samarbeid mellom tre skoler) dokumenterer at prosjektdeltakerne har styrket sin egen digitale kompetanse i prosjektperioden. Nettverket har samarbeidet tett og klarte også i siste prosjektperiode å spre sine erfaringer til andre lærere i Haldenskolene. I et IKT-perspektiv vil man derfor kunne hevde at man har nådd hovedmålsetningen med lærende nettverk: "Gjennom kunnskapsdeling og kunnskapsutvikling i lærende nettverk skal skoler, skoleeiere og lærerutdanning bevisstgjøres og kvalifiseres slik at IKT i større grad tas i bruk i læringsarbeidet der det gir faglig og pedagogisk merverdi." Allikevel er det kanskje enda viktigere at prosjektdeltakerne i større grad innser verdien av å jobbe i nettverk. Vi har gjennom prosjektet også sett fremveksten av flere nye delingsarenaer som mininettverk (samarbeid mellom prosjektdeltakere fra et lite antall skoler) og regionale konferanser der det er lærerne selv som holder innlegg for hverandre.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2008). Det handler om kommunikasjon.
Vis sammendrag
Foredraget er basert på boken "Å samtale om samtalen" (2008) av Rolf K. Baltzersen.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2008). Hva er egentlig teknologideterminisme? : et forsøk på å tydeliggjøre begrepet gjennom å skille mellom nomologisk og normativ teknologideterminisme.
Vis sammendrag
I denne artikkelen forsøker jeg å utvikle en bred definisjon av teknologideterminisme som begrep. Med utgangspunkt i Bruce Bimber (1994) sin definisjon skiller jeg mellom to typer teknologideterminisme, den nomologiske og den normative. Jeg viser at selv ganske ulike teoretiske oppfatninger av teknologi kan bygge på teknologideterminisme dersom vi opererer med en bred definisjon av begrepet. I beskrivelsen av begrepet tar jeg utgangspunkt i ideer som kjente historiske representanter for teknologideterminismen har hatt. I avslutningen av artikkelen foreslår jeg også at man i større grad bør gjennomføre forskning der forskjellige teknologier blir sett på som konkrete uttrykk for ulike kunnskapsøkonomier. Hensikten med artikkelen er å øke leserens forståelse av hva som kjennetegner teknologideterminisme som begrep
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2008). Hva krever verdens beste skole?. ?.
s 1
Vis sammendrag
I debattinnlegget argumenterer jeg for at det ville vært en styrke for norsk skole om alle lærere på samme måte som høgskolelærere har mulighet til å få formelle opprykk på grunnlag av forsknings- og utviklingsarbeid. Dette forutsetter at lærere også får tildelt noe ordinær FoU-tid slik som man får på høgskolen. Det kunne for eksempel vært lagt opp slik at lærere kunne søkt om å få ressurser til utviklingsarbeid via en fellespott i skolens budsjett. Hvis lærere i større grad hadde fått mulighet til å forske på sin egen virksomhet er sannsynligheten stor for at kvaliteten på undervisningen ville blitt bedre. Denne type aktiviteter tror jeg også er svært viktig dersom man vil heve statusen til lærerprofesjonen.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2008). Verbal metakommunikasjon i veiledning.
Vis sammendrag
Foredrag om det pedagogiske potensiale ved å snakke om veiledningen. Foredraget er basert på boken "Å samtale om samtalen" (2008) av Rolf K. Baltzersen
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2008). Web 2.0 i undervisningen.
Vis sammendrag
Foredraget tar opp hvordan ny teknologi kan brukes i undervisningen i skolen
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2008). Wikipediansk læringsmiljø i Østfold. Forum for fjernundervisning.
ISSN 1503-7770.
(2008:01:00), s 212- 13
Vis sammendrag
Artikkelen sier noe om tenkningen bak bruk av wiki på studiet IKT for lærere ved Høgskolen i Østfold. Læringsmiljøet bygger på ideen om at radikal synlighet fremmer læring.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2008). Å samtale om samtalen.
Vis sammendrag
Er regelmessige av verdi ved veiledning av nyutdannete lærere
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2008). Å samtale om samtalen. Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
(2008:02:00), s 3
Vis sammendrag
Artikkelen gir en kortfattet beskrivelse av begrepet "verbal metakommunikasjon". Innholdet er basert på boken "Å samtale om samtalen" (2008) av Rolf K. Baltzersen
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2007). Barn og unges digitale hverdag.
Vis sammendrag
Innlegg om "barn og unges digitale hverdag"
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2007). IKT - mirakelkur eller tynn suppe? en kritisk analyse av sentrale teknologibegreper innenfor skolefeltet.
Vis sammendrag
Intensjonen med rapporten er å gi en oversikt over tenkningen bak begreper som blir brukt i det skolerelaterte IKT-feltet. I kapittel 1 spør jeg om man egentlig kan måle en læringseffekt av IKT. I dette første kapittelet retter jeg et kritisk søkelys både mot innholdet i effektorienterte forskningsrapporter og fremstillingen av resultatene i norske medier. I kapittel 2 drøfter jeg innholdet i digital kompetanse som begrep. Jeg spør om bruk av IKT kan være positivt i seg selv. I kapittel 3 drøfter jeg innholdet i begrepet digitale skiller er. Noen forskere har ment at det er viktig å sikre alle barn de samme dataferdighetene. Her belyser jeg denne problematikken både sett ut fra norske og internasjonale forhold. I kapittel 4 spør jeg om IKT kan bidra til god undervisning. Noen forskere har håpet at IKT ville virke som katalysator for nye arbeidsformer i skolen. Jeg viser et par eksempler på dette. I andre del av kapittelet drøfter jeg om man heller bør sette bruk av IKT i sammenheng med lærerens didaktiske grunntenkning. I kapittel 5 spør jeg om IKT kan fungere som en katalysator for organisasjonsendringer. Forskere har ment at IKT kan ?sprenge? eksisterende systemer. I lys av denne enkle tenkningen spør jeg om vi trenger flere kritisk-historiske analyser av IKT.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2007). Modeller på villspor? Kan Cubans modelltenkning gi oss en bedre forståelse av implementeringstenkningen i norsk IKT-orientert skolesatsning?.
Vis sammendrag
Målet med denne rapporten er å kunne si noe om hvilken implementeringstenkning som har forklaringskraft i forhold til IKT-satsningen rettet mot skolen som praksisfelt. I første del av rapporten vurderer jeg om modelltenkningen til den amerikanske skoleforskeren Larry Cuban kan forklare den begrensede bruken av IKT i undervisningen i norsk skole. Cuban beskriver tre forskjellige modeller knyttet til implementering av teknologi. Disse er modellen om en sakte revolusjon, modellen om kontekstuelt begrensende valg og den økologiske modellen. Med bakgrunn i eget datamateriale vurderer jeg hvilke av disse modellene som har størst forklaringsverdi. Jeg bruker primært resultater fra en stor spørreundersøkelse som jeg gjennomførte blant samfunnsfaglærere i 2002. Bakgrunnen var en større satsning på utvikling av digitale læremidler (DL) i samfunnslære (VK1) på videregående skole. I den andre hoveddelen av rapporten vurderer jeg hvilke av Cubans modeller som preger retorikken innenfor den IKT-orienterte utdanningspolitikken. Jeg tar utgangspunkt i et sentralt skolerelatert IKT-dokument som heter Program for digital kompetanse (PDK). I den avsluttende drøftingen spør jeg om modelltenkningen på det politiske nivået har ledet oss på villspor i IKT-satsningen. I forlengelsen av dette beskriver jeg noen utfordringer man bør jobbe videre med.
-
Baltzersen, Rolf Kristian (2007). Pedagogisk bruk av blogg.
Vis sammendrag
Innlegg om "Pedagogisk bruk av blogg."
Se alle arbeider i Cristin
Publisert 12. juni 2018 16:25
- Sist endret 10. okt. 2019 23:27