Aktuelt

Publisert 12. jan. 2024 08:54

I KUPP-prosjektets siste halvår jobber deltakerne aktivt med å integrere vellykkede elementer i driften ved lærerutdanningene og i praksisfeltet. Målet er ikke bare å avslutte prosjektet, men også å sikre at dets suksesser blir en varig del av utdanningssystemet. Spennende muligheter venter, og deltakerne er klare til å forme fremtiden for lærerutdanning med sine innovative tilnærminger.

Publisert 29. juni 2023 15:47

I disse dager er historiens andre kull av grunnskolelærerstudenter med femårig utdanning på vei ut i skolene som ferske lærere. Med seg i sekken har de rykende ferske masteroppgaver om svært aktuell tematikk for skolen - med strålende resultater.

Publisert 4. mai 2023 20:49

Vår betyr ofte innspurt av barnehage- og skoleår, og det gjelder også for KUPP. Selv om det går mot sommer, har KUPPs deltakere deltatt aktivt på lærerutdanningskonferansen, i drøfting av forskning på det tredje rom, samt bedrevet innoverende prosjektarbeid.

Publisert 15. mars 2023 14:50

Høgskolen i Østfolds årlige Mastertorg gikk av stabelen 15. mars. KUPP-deltakere bidro med formidling av forskningsaktiviteter og prosjektideer til grunnskolelærerstudenters fremtidige masteroppgaver.

Publisert 7. mars 2023 17:23

Tre av fjerdeårsstudentene ved grunnskolelærerutdanningen grep sjansen for en litt annerledes praksisperiode, da fakultetets Digitale LæringsVerksted (DLV) piloterte muligheten for en teknologirik praksis. Sammen med lærere fra lærerutdanningsskoler og fagansatte fra lærerutdanningen, har studentene utviklet, testet ut og utforsket digitale undervisningsopplegg i Minecraft.

Publisert 18. jan. 2023 16:52

Nylig arrangerte Grunnskolelærerutdanningene praksiskonferanse for samarbeidspartnerne i praksisfeltet. Konferansen hadde et innholdsrikt program og var nyttig for lærerutdannerne både i praksisfeltet og på campus. 

Publisert 14. okt. 2022 15:21

15 deltakere fra prosjektet KUPP (Kunnskapsmegling i likeverdige partner- og profesjonsfellesskap) deltok på Nordisk konferanse i Aksjonslæring og aksjonsforskning (NORALF), som ble arrangert av Universitetet i Tromsø 13.-14. oktober.