Direktoratet for økonomistyring (DFØ), vår leverandør av portalen for fraværssøknader og reiseregninger, har lansert en mobil-app. Appen heter DFØ-app, og er portalen – bare på mobilen.
DFØ-app gjør det lettere for deg å føre fravær, søke om fri og se hvor mye ferie du har igjen
– akkurat når og hvor det passer deg.
DFØ-app synkroniserer også automatisk med portalen du vanligvis bruker på datamaskinen, så du slipper å føre to steder.
Slik kommer du i gang med DFØ-app
Alt du trenger å gjøre for å komme i gang med DFØ-app er å laste den ned på mobilen.
Du kan laste ned DFØ-app følgende steder:
DFØ-app er lett å ta i bruk, og lett å bruke
Første gang du tar i bruk DFØ-app må du logge deg inn via ID-porten. Du videresendes derfra til MinID eller BankID for sikker pålogging.
Etter pålogging velger du en firesifret PIN-kode. Denne koden vil du taste inn de neste gangene du bruker DFØ-app. Enkelt og greit!
Flere tjenester kommer
DFØ jobber kontinuerlig med DFØ-app, og lover at flere tjenester du kjenner fra portalen vil bli tilgjengelige etter hvert.
Mer informasjon om DFØ-app finner du her: dfo.no/mobil. Du kan også kontakte vårt lønnsteam på lonn@hiof.no dersom du har spørsmål.
Lykke til!