Aktuelle saker - Side 11

Publisert 20. juni 2022 10:13

Hundrevis av studenter ved HiØ har i løpet av juni fullført studiene sine her hos oss. Vi ønsker dere alle lykke til på veien videre og takker for at dere valgte å studere her hos oss. 
 

Publisert 16. juni 2022 10:30

Høgskolestyret har behandlet saken om fremtidig lokalisering av høgskolens campuser, og høgskolestyret vedtok å beholde dagens to campus.

Publisert 10. juni 2022 08:39

Den 8. juni var det temadag om etikk og etiske refleksjoner rundt agenda 2030 som sto på timeplanen. Det var forskerguppen i psykososialt arbeid som arrangerte og programmet for dagen bød på temaer og presentasjoner som vekket stor interesse og engasjement blant deltakerne.

Publisert 9. juni 2022 14:59

Stillingskategori og navn: Førsteamanuensis Christian Sørhaug

Institutt: Velferd, ledelse og organisasjon

Navn på forskningsgruppen du leder: Forskergruppen for sosialfag

Bosted: Oslo

Alder: 48

Antall år ved HiØ: 6

Tittel på doktorgradsavhandling/gradsgivende institusjon/disputasår: Holding House in Crazy Waters: An exploration of householding practices among the Wara, Orinoco Delta, Venezuela, UiO, SAI - 2012

Publisert 9. juni 2022 13:49

Mandag 24. oktober i år arrangerer biblioteket ved Høgskolen i Østfold en fagdag om åpen forskning. Fagdagen vil foregå på Litteraturhuset i Fredrikstad, og alle vitenskapelig ansatte ved høgskolen er velkomne til å delta. Eksterne innledere fra ulike fagfelt er invitert og bekreftet. Dette blir en spennende og lærerik dag der fokuset ligger på datadeling og de siste utviklingene når det kommer til Open Access-publisering.

Publisert 24. mai 2022 08:52

Førsteamanuensis i samfunnsøkonomi Kari-Anne Fange fra forskergruppen i Anvendt Samfunnsøkonomi ved Institutt for økonomi, innovasjon og samfunn har publisert artikkelen i tidsskriftet Energy Economics

Publisert 23. mai 2022 20:51

Skjermtid for barn og unge bør begrenses sterkt, mener Helsedirektoratet i nye anbefalinger. Samtidig trenger barn nettopp tid foran skjermen for å lære å ferdes trygt på nett. De nye rådene øker presset på foreldre og lærere til å lære barn digital dømmekraft.